23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 123-326981
Offentliggjort
29.06.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Lolland Vand A/S

Levering af fjernaflæste vand- og varmemålere mv


Lolland Vand A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lolland Vand A/S
CVR-nummer: 31 15 17 67
Postadresse: Stavangervej 13
By: Nakskov
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4900
Land: Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
Telefon: +45 52344335
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4b214830-8498-4d0b-906f-e6c93229e407/homepage
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lolland Varme A/S
CVR-nummer: 31 15 18 99
Postadresse: Stavangervej 13
By: Nakskov
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4900
Land: Danmark
E-mail: Forsyning@lollandforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://lollandforsyning.dk/lolland-varme-as/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lolland Spildevand A/S
CVR-nummer: 31 15 19 10
Postadresse: Stavangervej 13
By: Nakskov
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4900
Land: Danmark
E-mail: Forsyning@lollandforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://lollandforsyning.dk/lolland-spildevand-as/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af fjernaflæste vand- og varmemålere mv.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38550000 Målere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte kontrakt omfatter følgende ydelser:

- Etablering af et kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.), levering af hjemtagningssystem, samt hosting af hjemtagningssystem

- Levering af 16 276 vandmålere, heraf kan 1 821 genanvendes

- Levering af 5 586 varmemålere, heraf kan 3 761 genanvendes.

Bemærk: Det oplyste behov for vand- og varmemålere er skønnet på udbudstidspunktet. Ændringer kan derfor forekomme.

Bemærk: Målerleverandøren har mulighed for at genanvende det ovennævnte antal vand- og varmemålere. Det er ikke et krav, at det nævnte antal målere genanvendes. Det er op til målerleverandøren at afgøre, om det er hensigtsmæssigt at genanvende målere.

Kontrakten indeholder følgende option ("Optionen"):

- Installation af vand- og varmemålere.

Ordregiver udbyder installation af målere som en option, idet det på udbudstidspunktet er uafklaret, om ordregiver selv ønsker at varetage installationen. Ordregiver beslutter forud for kontraktindgåelsen, om optionen skal udnyttes.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38421100 Vandmålere
38550000 Målere
38551000 Energimålere
38554000 Elektricitetsmålere
45300000 Udførelse af bygningsinstallationer
65500000 Aflæsning af målere
51110000 Installation af elektrisk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte kontrakt omfatter følgende ydelser:

- Etablering af et kommunikationsnetværk (netværkskomponenter mv.), levering af hjemtagningssystem, samt hosting af hjemtagningssystem

- Levering af 16 276 vandmålere, heraf kan 1 821 genanvendes

- Levering af 5 586 varmemålere, heraf kan 3 761 genanvendes.

Bemærk: Det oplyste behov for vand- og varmemålere er skønnet på udbudstidspunktet. Ændringer kan derfor forekomme.

Bemærk: Målerleverandøren har mulighed for at genanvende det ovennævnte antal vand- og varmemålere. Det er ikke et krav, at det nævnte antal målere genanvendes. Det er op til målerleverandøren at afgøre, om det er hensigtsmæssigt at genanvende målere.

Kontrakten indeholder følgende option ("Optionen"):

- Installation af vand- og varmemålere.

Ordregiver udbyder installation af målere som en option, idet det på udbudstidspunktet er uafklaret, om ordregiver selv ønsker at varetage installationen. Ordregiver beslutter forud for kontraktindgåelsen, om optionen skal udnyttes.

Den samlede leverance er opdelt i 4 delleverancer. Delleverance 1 indeholder etablering af kommunikationsudstyr og hjemtagningssystem. Hver af de efterfølgende delleverancer består af levering af målere og tilslutning til hjemtagningssystem. Hvis optionen udnyttes, omfatter delleverancerne 2-4 tilsvarende installation af målere.

Det er ordregivers ønske, at delleverance 1 er afsluttet i 2021. I evalueringen af tilbuddene indgår det derfor i hvilket omfang den tilbudte tids- og implementeringsplan opfylder dette ønske. For de øvrige år 2022-2024 er det krav, at den tilbudte tids- og implementeringsplan respekterer udbudsgrundlagets fordeling af antallet af målere.

Non empty span 2-->II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Implementering/tidsplan / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder følgende option ("Optionen"):

- Installation af vand- og varmemålere.

Ordregiver udbyder installation af målere som en option, idet det på udbudstidspunktet er uafklaret, om ordregiver selv ønsker at varetage installationen. Ordregiver beslutter forud for kontraktindgåelsen, om optionen skal udnyttes.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den i pkt. II.2.7) anførte varighed afspejler udførelsen af delleverancerne 1-4. Det bemærkes, at hosting og vedligeholdelse af systemet fortsætter løbende med gensidigt opsigelsesvarsel, jf. kontrakten.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 085-220911
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Levering af fjernaflæste vand- og varmemålere mv.

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

I ovennævnte udbud har ordregiver ved udløbet af tilbudsfristen modtaget ét tilbud. Dette tilbud indeholder en række forbehold over for udbudsgrundlaget, ligesom ordregivers forventninger til den økonomiske ramme for den udbudte kontrakt ikke forventes at kunne indfries.

Da ordregiver derfor ikke anser det for realistisk, at der inden for rammerne af den igangværende udbudskontrakt kan træffes tildelingsbeslutning, har ordregiver besluttet at annullere udbuddet.

Ordregiver vil nu genoverveje sit fremtidige indkøbsbehov.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lov om klagenævnet for udbuds § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/06/2021

Send til en kollega

0.048