Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=303081&B=KA
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=303081&B=KA
Udbyder
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Vindere
Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger i Jylland
(07.12.2021)
LandSyd I/S
Nordre Boulevard 93
6800 Varde
Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger på Øerne
(07.12.2021)
Landinspektørfirmaet LE34 A/S
Energivej 34
2750 Ballerup
Rammeaftale om landinspektørydelser ifm. ekspropriationsforretninger vedr. jernbanesager
(07.12.2021)
Mølbak Landinspektører A/S
Ledreborg Allé 130A
4000 Roskilde
Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger (ledende landinspektør)
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 12 75 89 28
Postadresse: Lyseng Allé 1
By: Højbjerg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8270
Land: Danmark
Kontaktperson: Iben Held Jensen
E-mail: ihj@komoe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kommissarius.dk
CVR-nummer: 26 14 51 71
Postadresse: Rentemestervej 8
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Iben Held Jensen
E-mail: ihj@komoe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.komoe.dk
Del II: Genstand
Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger (ledende landinspektør)
Kommissariaterne ved Statens Ekspropriationer varetager administrationen af lov om fremgangsmåden ved ekspropriation vedrørende fast ejendom (ekspropriationsprocesloven) og leder i den forbindelse ekspropriationer for statslige myndigheder, koncessionerede selskaber og statslige selskaber. Kommissariaterne fungerer som sekretariat for ekspropriationskommissionerne og forestår forberedelse og indvarsling, udbetaling af erstatninger samt matrikulær og tingbogsmæssig berigtigelse af ekspropriationerne. Udbuddet er opdelt i 3 separate delaftaler. De 2 første delaftaler omfatter landinspektørydelser i forbindelse med alle andre sager end banesager i henholdsvis Jylland og på Øerne. Den tredje delaftale omfatter landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger i hele Danmark, der involverer banesager. Der tildeles 3 separate rammeaftaler, således at der beskikkes én ledende landinspektør for hver delaftale.
Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger i Jylland
Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger i Jylland, dog med undtagelse af sager vedrørende jernbaner. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4).
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange i op til 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange i op til 12 måneder.
Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger på Øerne
Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger på Øerne, dog med undtagelse af sager vedrørende jernbaner. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4).
Rammeaftalen kan forlængelse 2 gange i op til 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlængelse 2 gange i op til 12 måneder.
Rammeaftale om landinspektørydelser ifm. ekspropriationsforretninger vedr. jernbanesager
Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger vedrørende jernbanesager. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4).
Rammeaftalen kan forlængelse 2 gange i op til 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlængelse 2 gange i op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
Oplysninger, der dokumenterer at minimumskravet om minimum 3 landinspektører er opfyldt i form af oplysninger om navne på de pågældende landinspektører.
Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som rammeaftalen omfatter, jf. punkt II.2.4), skal de konkrete dele af ydelserne under rammeaftalen udføres af den enhed, som tilbudsgiver baserer sig på.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder minimumskrav til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3).
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Ordregiver forventer ikke at anmode om yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at verificere oplysningernes rigtighed, herunder at rette henvendelse til tilbudsgiver eller de pågældende landinspektører.
Som minimumskrav kræves, at virksomheden dokumenterer at have mindst 3 landinspektører (indehavere eller ansatte). Minimumskravet skal være opfyldt for hver delkontrakt. Kravet kan opfyldes ved angivelse af de samme 3 landinspektører for alle de delkontrakter, der gives tilbud på.
Lovbekendtgørelse 20. november 2008 nr. 1161 om fremgangsmåden ved ekspropriation vedrørende fast ejendom, jf. lovbekendtgørelse 17. juni 2013 nr. 680 om landinspektørvirksomhed (landinspektørloven), § 1, stk. 1.
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ca. 10 måneder inden rammeaftalens udløb den 31. december 2023, medmindre optionen på forlængelse udnyttes.
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon (+45) 70 20 80 14.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsprocessen, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Der henvises til oplysninger herom i udbudsbetingelserne, herunder bemærkningen om, at der ikke kan forventes at blive besvaret spørgsmål i uge 28-30.
— Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed.
Tilbudsgiveren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.3). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske kapacitet til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
— Yderligere oplysninger:
I relation til pkt. 11.1.5) og pkt. 11.2.6) bemærkes, at den anslåede værdi er et skøn baseret på det historiske forbrug, og forventninger om et fremtidigt behov. Det faktiske indkøb kan afvige væsentligt derfra, da omfanget af bistand vil bero på omfanget af ekspropriationsforretninger, herunder nye projekter i 2022-2023, der politisk kommer tilslutning til.
Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk