Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://lp.vejdirektoratet.dk/DA/vejsektor/leverandoerportal/Sider/Aktuelleudbud.aspx
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=locynjwevf
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Delaftale 4 - Vejle
(19.07.2021)
Terranor A/S
Tobaksvejen 2a
2860 Søborg
Delaftale 10 - Kgs. Lyngby
(19.07.2021)
NCC Industry
Hørkær 8
2730 Herlev
Delaftale 1 - Randers
(19.07.2021)
Terranor A/S
Tobaksvejen 2a
2860 Søborg
Opdateringer
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 04-06-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 18-06-2021
Time: 10:00
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 04-06-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 18-06-2021
Time: 10:00
Pladsmandsfunktion - Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Fitzhugh
E-mail: vifit@vd.dk
Telefon: +45 72443333
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
Pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Delaftale 1 - Randers
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 693 535 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 1 387 075 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 2 - Skanderborg
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 693 535 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 1 387 075 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 3 - Holstebro
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 628 700 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 1 257 420 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 4 - Vejle
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 794 240 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 1 588 490 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 5 - Kolding
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 779 240 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 1 558 480 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 6 - Ribe
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 755 820 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 1 511 640 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 7 - Roskilde
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 1 048 380 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 2 096 760 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 8 - Ringsted
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 1 283 300 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 2 566 620 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 9 - Holbæk
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 1 262 890 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 2 525 760 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Delaftale 9 - Kgs. Lyngby
Nærværende udbud omfatter pladsmandsfunktion Vejdirektoratets materielgårde 2021-2025, og omfatter indkøb af driftsrelaterede vejr-afhængige ydelser og små reparationer af damprenser og lagetanke inklusiv de mest anvendte slid-/reservedele, der skal udføres hvert perioden fra 1. september til 15. maj.
Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 1 038 560 DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 2 077 120 DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles som økonomisk egnethedskrav, at tilbudsgivers samlede årsomsætning iht. seneste disponible regnskabsår som minimum svarer til nedenstående.
For delaftale 1 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 554 830 DKK
For delaftale 2 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 554 830 DKK
For delaftale 3 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 502 966 DKK
For delaftale 4 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 635 394 DKK
For delaftale 5 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 623 394 DKK
For delaftale 6 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 604 656 DKK
For delaftale 7 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 838 704 DKK
For delaftale 8 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 838 704 DKK
For delaftale 9 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 1 101 306 DKK
For delaftale 10 gælder:
Minimumskrav iht. senest disponible regnskabsår: 830 846 DKK.
Såfremt der afgives tilbud på flere delaftaler, skal tilbudsgiver opfylde summen af omsætningskravene for de enkelte delaftaler, der afgives tilbud på.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.
i) Referencer indenfor alle relevante arbejdsområder:
Der stilles som teknisk og fagligt egnethedskrav, at tilbudsgiver demonstrerer erfaring i form af referencer indenfor alle arbejdsområder, jf. nedenstående. Hver reference kan demonstrere erfaring indenfor ét eller flere af arbejdsområderne. Afgørende er, at referencerne samlet set dækker alle arbejdsområder. Referencerne skal vedrøre opgaver, der er påbegyndt eller afsluttet indenfor de seneste 3 år. Igangværende opgaver kan angives som referencer, dog skal arbejdet være påbegyndt.
ii) Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:
Der stilles som teknisk og fagligt egnethedskrav, at tilbudsgiver som minimum råder over det nedenfor anførte antal medarbejdere (årsværk) med de anførte uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.
i) Minimumskrav til referencer indenfor alle arbejdsområder:
Der krav om referencer indenfor følgende 3 arbejdsområder:
— Benyttelse af læssemaskine eller tilsvarende
— Pedelarbejde indenfor vejservice
— Drift og vedligeholdelse af materielgårde, genbrugspladser eller lignende.
ii) Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:
Tilbudsgiver skal råde over mindst følgende antal medarbejdere, uanset antal delaftaler der bydes på, med nedenstående uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:
1 pladsmand med mindst 3 års erfaring med følgende aktiviteter:
— Renholdelse af rastepladser, materielgårde og/eller genbrugspladser, herunder vintertjeneste
— Småreparation af damprenser eller tilsvarende, såsom skift af slanger, lanser, pistolgreb og dyser
— Småreparation af lagetank eller tilsvarende, såsom skift af slanger, koblinger, spændbånd og stik.
Pladsmanden skal være i besiddelse af et gyldigt certifikat til teleskoplæsser.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang ved tilbudsåbning.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbud skal afgives på dansk.
Følgende dokumenter kan afgives – eller indeholde oplysninger – på dansk, svensk, norsk, tysk eller engelsk:
— Dokumenter med oplysninger vedr. økonomisk og finansiel formåen
— Dokumenter med oplysning om teknisk og faglig formåen.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, BUT, afsnit 4.
Spørgsmål og svar samt eventuelle rettelser vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under aktuelle udbud.
Postadresse: Dahlerups Pakhus Langelinie Allé 17
By: København Ø
Postnummer: 2100
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: NA
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12. maj 2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktensvidereførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk