23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 181-328363
Offentliggjort
18.09.2015
Udbudstype
Andre

Udbyder

Brønderslev Varme A/S

Vindere

(18.09.2015)
Aalborg CSP
Hjulmagervej 55
9000 Aalborg

Levering og etablering af CSP solfangeranlæg


Brønderslev Varme A/S

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/17/EF(Forsyningsvirksomhed)

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Brønderslev Varme A/S
Virksomhedsvej 20
Att: Thorkil Bartholdy Neergaard
9200 Brønderslev
DANMARK
Telefon: +45 96452920
Mailadresse: tbn@bronderslevforsyning.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Levering og etablering af CSP solfangeranlæg.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse af bygge- eller anlægsarbejdet, uanset med hvilke midler, efter den ordregivende myndigheds / ordregiverens specifikationer
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderhedevej 3, Brønderslev.

NUTS-kode DK050

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kontrakten dækker over levering og etablering af et ca. 15 MW CSP solfanger anlæg med hedtolie. Anlægget skal integreres med et flisfyret kraftvarmeværk baseret på ORC teknologi, og kontrakten dækker derfor også over teknisk sparring til opnåelse af dette.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

09332000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 85 000 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til artikel 40, stk. 3, i direktiv 2004/17/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
Der er tale om en kontrakt, der udelukkende vil blive udfærdiget med henblik på forskning, forsøg, undersøgelse/udvikling. Aalborg CSP er valgt fordi Aalborg CSP, NIRAS, PlanEnergi og Bygherrer sammmen har udviklet et nyt innovativt koncept for sammenbygning af CSP, ORC og hedtoliekedel. Der er ansøgt støtte til gennemførsel af projektet via EUDP. Projektet et længerevarende forsknings- og udviklingsprojekt, som dækker over levering og etablering af et ca. 15 MW CSP solfanger anlæg med hedtolie. Anlægget skal integreres med et flisfyret kraftvarmeværk basseret på ORC teknologi og kontrakten dækker derfor også over teknisk sparring til opnåelse af dette.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Aalborg CSP
Hjulmagervej 55
9000 Aalborg
DANMARK
Internetadresse: www.aalborgcsp.com

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 85 000 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 85 000 000 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
At udviklingsprojektet skulle iværksættes blev besluttet 10.3.2015 hvor det blev besluttet at etablere et 0,8 MW CSP testanlæg.
Der søges om EUDP-midler til gennemførsel af det endelige CSP anlæg. Midlerne er endnu ikke bevilget, og det vides derfor ikke, om projektet med CSP anlægget gennemføres.
CPV-koderne er:
Hovedgenstand; 09332000-5 Solenergianlæg
45251000-1 Bygge- og anlægsarbejde i forbindelse med kraftværker og varmeværker
09300000-2 Elektricitet, opvarmning, solenergi, nuklear energi.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Internetadresse: www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Ingen

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Lige som ovenfor er det en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder, efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15.9.2015

Send til en kollega

0.032