Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=298297&B=GREVE
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=298297&B=GREVE
Udbyder
Karlslunde Idrætsforening
Vindere
Rådgiverudbud af bygherrerådgivning
(20.09.2021)
D|K2 bygherrerådgivning
Graven 3
8000 Aarhus C
Rådgiverudbud af bygherrerådgivning
Karlslunde Idrætsforening
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 14038728
Postadresse: Kongens Enge 42
By: Karslunde
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 2690
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Lodal, Greve Kommune
E-mail: mra@greve.dk
Telefon: +45 43973931
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193861
Del II: Genstand
Rådgiverudbud af bygherrerådgivning
Rådgivning af bygherre i forbindelse med udbygning af Karlslunde Hallens idrætsfaciliteter.
Greve Kommune
Rådgivning af bygherre i forbindelse med udbygning af Karlslunde Hallens idrætsfaciliteter.
Kontraktens varighed er vurderet til og med 1 års eftersyn. Herefter gennemføres også 5 års eftersyn, men det er ikke medtaget i den anførte varighed på 33 måneder. Kontraktens varighed er underlagt rådgiveraftalens betingelser om parternes mulighed for at få tidsfristforlængelse og kan derfor forlænges.
Udvælgelsen sker på baggrund af, hvilke ansøgere, der kan påvise de bedste og mest relevante referencer. I denne vurdering lægges der vægt på, at der kan påvises relevante og aktuelle referencer på byggeprojekter til idrætsfaciliteter, der også omfatter omklædningsfaciliteter samt kontor- og undervisningsfaciliteter.
I denne vurdering indgår også hvorvidt der er tale om tilsvarende bygningstyper og størrelser, i hvilket omfang referencen angår samme rådgivningsydelser, herunder brugerinddrageles, byggeprogram og udbudsmateriale samt valg af totalentreprenør efter tilbudslov/udbudslov.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da det er ordregivers vurdering, at det vil give den kommercielt bedste løsning at udbyde ydelsen samlet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:
A. Egenkapital på mindst 2,5 mio. DKK i det senest offentliggjorte årsregnskab eller
B. Soliditetsgrad på mindst 20 % i det senest offentliggjorte årsregnskab.
- Hvis ansøgeren er et konsortium, så skal konsortiet samlede egenkapital eller samlede soliditetsgrad opfylde kravene.
Minimumskravet kan således opfyldes via kravet til egenkapital og/eller via kravet til soliditetsgrad.
Der stilles følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:
A. Egenkapital på mindst 2,5 mio. DKK i det senest offentliggjorte årsregnskab eller
B. Soliditetsgrad på mindst 20 % i det senest offentliggjorte årsregnskab.
- Hvis ansøgeren er et konsortium, så skal konsortiet samlede egenkapital eller samlede soliditetsgrad opfylde kravene.
Minimumskravet kan således opfyldes via kravet til egenkapital og/eller via kravet til soliditetsgrad.
I ansøgningen efterspørges oplysninger om op til 4 tilsvarende referencer. Ved tilsvarende referencer forstås opgaver vedr. bygherrerådgivning eller teknisk rådgivning på projekter vedr. opførelse og/eller renovering af hal/bygning til brug for idrætsfaciliteter.
De tilsvarende referencer, der angives i ansøgningen, skal også være færdiggjort senest 3 år inden afgivelse af ansøgning. Ved færdiggjort menes, at rådgivningsydelsen er afsluttet, dog således at dette senest kan udgøre tidspunktet for byggeriets aflevering. Har rådgiver således udført rådgivning under udførelse er færdiggørelsestidspunktet byggeriets aflevering, også selvom rådgiver evt. har bestået med rådgivningsydelser efter selve afleveringsforretningen (fx ved 1-års eftersynet).
Beskrivelsen af referencer skal begrænses til 2-3 A4 sider pr. reference inkl. evt. illustrationer mv. Såfremt én referencer fylder mere end 3 A4 sider, vil der alene blive lagt vægt på indholdet i de første 3 A4 sider.
Til hver reference skal ansøger angive følgende:
- Ansøgers rolle i projektet (bygherrerådgiver / totalrådgiver / underrådgiver)
- Beskrivelse af opgaven, herunder;
— bygningstype (hal / byggeri), idræts- og omklædningsfaciliteter og evt. kontor- og undervisning
— antal m2 bruttoetagemeter og etager samt entrepriseform
— hvilken rådgivning der blev udført, herunder ift. brugerinddragelse, teknisk- og arkitektonisk rådgivning, byggeprogram og udbudsmateriale samt rådgivningen under udbud af entreprise samt projektering og udførelse/aflevering.
— opgavens aktuelle status (dato for aflevering / under projektering / under udførelse)
- Start- og sluttidspunkt (færdiggørelsestidspunktet) for referencen.
Ved igangværende referencer angives forventet tidspunkt for aflevering af entreprisen:
- Referencens økonomiske ramme (ekskl. moms)
- Kontaktperson og -oplysninger på ordregiver.
Der stilles minimumskrav om, at ansøger som minimum kan påvise én reference, der opfylder alle følgende kriterier:
- Referencen angår bygherrerådgivning vedr. offentligt byggeprojekt (hal/bygning) til idrætsfacilitet
- Ansøger var kontraktpart og ikke underrådgiver,
- Økonomisk ramme på minimum 20 mio. ekskl. moms
- Referencens aktuelle status er som minimum ved igangsat udbud af totalentreprisekontrakt eller senere (entreprenørprojektering, udførelse og/eller aflevering).
I ansøgningen efterspørges oplysninger om op til 4 tilsvarende referencer. Ved tilsvarende referencer forstås opgaver vedr. bygherrerådgivning eller teknisk rådgivning på projekter vedr. opførelse og/eller renovering af hal/bygning til brug for idrætsfaciliteter.
De tilsvarende referencer, der angives i ansøgningen, skal også være færdiggjort senest 3 år inden afgivelse af ansøgning. Ved færdiggjort menes, at rådgivningsydelsen er afsluttet, dog således at dette senest kan udgøre tidspunktet for byggeriets aflevering. Har rådgiver således udført rådgivning under udførelse er færdiggørelsestidspunktet byggeriets aflevering, også selvom rådgiver evt. har bestået med rådgivningsydelser efter selve afleveringsforretningen (fx ved 1-års eftersynet).
Beskrivelsen af referencer skal begrænses til 2-3 A4 sider pr. reference inkl. evt. illustrationer mv. Såfremt én referencer fylder mere end 3 A4 sider, vil der alene blive lagt vægt på indholdet i de første 3 A4 sider.
Til hver reference skal ansøger angive følgende:
- Ansøgers rolle i projektet (bygherrerådgiver / totalrådgiver / underrådgiver)
- Beskrivelse af opgaven, herunder;
— bygningstype (hal / byggeri), idræts- og omklædningsfaciliteter og evt. kontor- og undervisning
— antal m2 bruttoetagemeter og etager samt entrepriseform
— hvilken rådgivning der blev udført, herunder ift. brugerinddragelse, teknisk- og arkitektonisk rådgivning, byggeprogram og udbudsmateriale samt rådgivningen under udbud af entreprise samt projektering og udførelse/aflevering.
— opgavens aktuelle status (dato for aflevering / under projektering / under udførelse)
- Start- og sluttidspunkt (færdiggørelsestidspunktet) for referencen.
Ved igangværende referencer angives forventet tidspunkt for aflevering af entreprisen:
- Referencens økonomiske ramme (ekskl. moms)
- Kontaktperson og -oplysninger på ordregiver.
Der stilles minimumskrav om, at ansøger som minimum kan påvise én reference, der opfylder alle følgende kriterier:
- Referencen angår bygherrerådgivning vedr. offentligt byggeprojekt (hal/bygning) til idrætsfacilitet
- Ansøger var kontraktpart og ikke underrådgiver
- Økonomisk ramme på minimum 20 mio. ekskl. moms
- Referencens aktuelle status er som minimum ved igangsat udbud af totalentreprisekontrakt eller senere (entreprenørprojektering, udførelse og/eller aflevering).
Rådgiver skal sikre, at ansatte hos rådgiver og eventuelle underrådgivere, som medvirker til at opfylde kontrakten i Danmark, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Se øvrige vilkår i udbuddets rådgiveraftale
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk