Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
Opdateringer
Ordregiver vil i forbindelse med vurderingen af tilbuddene foretage en bedømmelse af tilbudsgivers egnethed til at opfylde den udbudte kontrakt. Egnethedsbedømmelsen vil omfatte tilbudsgivers generelle virksomhedsforhold, økonomiske egnethed og faglige egnethed som angivet i ESPD’et.
Ordregiver vil udelukke en tilbudsgiver, hvis denne er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt § 137, stk.1, nr. 2 (tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling m.v.).
Analyse og risikovurdering af hormonforstyrrende stoffer
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 5000
Land: Danmark
E-mail: sehkh@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Analyse og risikovurdering af hormonforstyrrende stoffer
Miljøstyrelsen har i 2020 identificeret 6 hormonforstyrrende stoffer i forbrugerprodukter, og ønsker med afsæt heri, at de 6 hormonforstyrrende stoffer i produkter til børn og gravide undersøges yderligere. Miljøstyrelsen skal således have foretaget analyser samt ekspone-rings- og risikovurdering af 6 udvalgte hormonforstyrrende stoffer under hensyntagen til en bred vifte af eksponeringskilder til børn og gravide. Desuden vil der indgå et kontrolaspekt i projektet. Slutteligt konkluderes på projektets resultater, herunder om der er forskel på en eventuel risiko fra produkter indkøbt fra henholdsvis Danmark, EU eller uden for EU.
Danmark
Miljøstyrelsen har i 2020 identificeret 6 hormonforstyrrende stoffer i forbrugerprodukter, og ønsker med afsæt heri, at de 6 hormonforstyrrende stoffer i produkter til børn og gravide undersøges yderligere. Miljøstyrelsen skal således have foretaget analyser samt ekspone-rings- og risikovurdering af 6 udvalgte hormonforstyrrende stoffer under hensyntagen til en bred vifte af eksponeringskilder til børn og gravide. Desuden vil der indgå et kontrolaspekt i projektet. Slutteligt konkluderes på projektets resultater, herunder om der er forskel på en eventuel risiko fra produkter indkøbt fra henholdsvis Danmark, EU eller uden for EU.
Kontrakten er ikke opdelt i særskilte delkontrakter, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6), da det ikke vurderes at være hensigtsmæssigt at indgå kontrakt med mere end én leverandør, og samtidig har ordregiver bedre mulighed for at administrere omkostningerne og holde dem på et minimum, ved at indgå én samlet kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Erhvervsansvarsforsikring med minimumsdækning på 1 mio. DKK årligt.
Kontrakten skal udføres i henhold til det i udbudsmaterialet vedlagte kontraktudkast.
Del IV: Procedure
Odense
Der vil ikke være mulighed for at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver vil i forbindelse med vurderingen af tilbuddene foretage en bedømmelse af tilbudsgivers egnethed til at opfylde den udbudte kontrakt. Egnethedsbedømmelsen vil omfatte tilbudsgivers generelle virksomhedsforhold, økonomiske egnethed og faglige egnethed som angivet i ESPD’et.
Ordregiver vil udelukke en tilbudsgiver, hvis denne er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt § 137, stk.1, nr. 2 (tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling m.v.).
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk