23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 020-048307
Offentliggjort
29.01.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Aalborg Energi Holding A/S

Udbud af teknisk rengøring og industrirengøring


Aalborg Energi Holding A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Energi Holding A/S
CVR-nummer: 37 18 91 70
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Bygas A/S
CVR-nummer: 38 25 54 79
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Naturgas Salg A/S
CVR-nummer: 38 25 54 52
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Varme A/S
CVR-nummer: 37 27 16 16
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Decentrale Værker A/S
CVR-nummer: 37 27 16 32
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Energicenter A/S
CVR-nummer: 24 45 36 38
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nordjyllandsværket A/S
CVR-nummer: 37 18 92 94
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Fjernkøling A/S
CVR-nummer: 37 86 29 40
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Service A/S, Logistik & Indkøb
CVR-nummer: 33 16 46 10
Postadresse: Hjulmagervej 24
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Renovation
Postadresse: Over Bækken 2
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Severinsen
E-mail: jan.severinsen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 25199266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af teknisk rengøring og industrirengøring

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af tjenesteydelser indenfor teknisk rengøring og industrirengøring til alle selskaber under Aalborg Forsyning i energidivisionen, service og Aalborg Renovation.

Der er tale om et samlet udbud med 2 delaftaler fordelt som følger:

- Delaftale 1, der vedrører industrirengøring.

- Delaftale 2, der vedrører teknisk rengøring.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 43 840 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Industrirengøring

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90900000 Rengørings- og sanitetstjenester
90910000 Rengøring
90920000 Facilitetsspecifikke sanitetstjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Opgaverne løses inden for Aalborg Forsynings område i fortrinsvist Aalborg Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leverancen omhandler levering af tjenesteydelser i form af industrirengøring til alle selskaber under Aalborg Forsyning i energidivisionen, service og Aalborg Renovation.. Leverancen skal primært leveres til Nordjyllandsværket A/S.

Ordregivers behov for industrirengøring vil typisk indebære levering af ydelser såsom:

— Støvsugning

— Afvaskning

— Nedspuling

— Højtryksrensning.

Mindre håndteringsopgaver såsom manuel skovling vil kunne forekomme. Øvrig assistance ved diverse ad hoc-opgaver, såsom truckkørsel, luge og gulvmand vil kunne forekomme i mindre omfang. Det tilbudte mandskab skal være i stand til at håndtere værktøj i forbindelse med åbning og lukning af mandeluger ved rengøringsopgaver.

Under udførelse af arbejdet, kan der være risiko for at komme i kontakt med farlige stoffer.

Opgaverne skal udføres på ordregivers procesanlæg. Leverandøren skal selv medbringe nødvendigt udstyr til opgavernes udførelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og kompetencer / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: HSE / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder ordregiver for den enkelte delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Teknisk rengøring

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90912000 Spuling af rørkonstruktioner
90913000 Rengøring af tanke og reservoirer
90640000 Rensning og tømning af nedløbsbrønde
90610000 Gaderengøring og -fejning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Opgaverne løses inden for Aalborg Forsynings område i fortrinsvist Aalborg Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leverancen omhandler levering af tjenesteydelser i form af teknisk rengøring til alle selskaber under Aalborg Forsyning i energidivisionen, service og Aalborg Renovation.

Ordregiver har behov udførelse af opgaver som:

— Mammutsugning

— Slamsugning

— Højtryksspuling

— Tømning og rensning af kølevandskanaler, kloakker, sandfang, brønde, olie og fedtudskillere

— Rensning af ind og afløbsbassiner, samt kanaler

— TV-inspektioner

— Maskinfejning.

En gang årligt vil der som udgangspunkt foretages indvendig skorstensvask, samt oprensning af kølevandskanaler.

Berøringspunkter under udførelsen såsom: havvand, olie, sediment, tasp, gips, kridtslam, aske, kulstøv.

I det daglige vil der være mindre behov for mandskab og materiel, mens der i perioder ved blandt andet havari, planlagte stop og revisioner kan være kraftigt øget behov.

Ved bortskaffelse af sedimenter/oprensede produkter skal leverandøren være i stand til at foretage størst mulig afvanding inden endelig deponering. Opgaven med afvanding ønskes i videst muligt omfang udført på ordregivers område.

Alle biler der forlader Nefovej eller kører til anvist område med produkter, skal vejes på ordregivers brovægt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og kompetencer / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: HSE / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder ordregiver for den enkelte delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 102-247005
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: Industrirengøring
Delkontraktnr.: Delaftale 1
Betegnelse:

Delaftalen vedrører industrirengøring

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
19/01/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: SSG A/S
CVR-nummer: 19440834
Postadresse: Knapholm 6
By: Herlev
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 2730
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 20 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 20 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: Teknisk rengøring
Delkontraktnr.: Delaftale 2
Betegnelse:

Delaftalen vedrører teknisk rengøring

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
15/01/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Leif M. Jensen A/S
CVR-nummer: 42078514
Postadresse: Sydvestvej 70
By: Glostrup
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 23 840 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 23 840 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet er tilgængeligt på den i pkt. I.3) anførte hjemmeside. Afgivelse af ansøgning og efterfølgende tilbud kan kun ske elektronisk via hjemmesiden, der er anført i pkt. I.3).

Alle ansøgere opfordres til at læse hele materialet før ansøgning i form af ESPD laves. Se ordregivers vejledning samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldelse af ESPD. Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.

Al kommunikation, herunder spørgsmål skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.

Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudshjemmesiden, kan ansøger fra kl. 09.00 - 16.00 på arbejdsdage rette telefonisk henvendelse til Ethics Support: på telefonnummeret +45 7022 7007. Såfremt et teknisk problem antages at ville berøre flere ansøgere, vil der blive offentliggjort information herom på udbudshjemmesiden.

Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de nævnte forhold. Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A,II.C,III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.

— I del II.A: Ansøger skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende).

— I del II.C: Ansøger skal angive, om ansøger baserer sig på andre enheders kapacitet.

— I del II.D: Ansøger skal angive, om ansøger har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter.

— I del III: Ansøger skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136.

— I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. del III.1.2) i udbudsbekendtgørelsen. - I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. del III.1.3) i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave.

Hvis ansøger afgiver ansøgning sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C).

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.

Ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager angående en kandidats manglende prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. § 7 (1) i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2. 6. 2016) m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk)

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2.6.2016) m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende øvrige frister for indgivelse af klage:

1) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/01/2021

Send til en kollega

0.047