23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 016-036722
Offentliggjort
25.01.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
22.02.2021 Kl. 10:00

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fdd87a46-2a44-4e14-aaa8-48b00ea65fdf/homepage

Udbyder

Lyngby-Taarbæk Kommune

Vindere

Rengøringsservice i Lyngby-Taarbæk Kommune

(11.01.2022)
Servicefirmaet Renell A/S
Helsingør

Opdateringer

Rettelse
(29.01.2021)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 22-02-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 23-02-2021
Time: 10:00

Rengøringsservice i Lyngby-Taarbæk Kommune


Lyngby-Taarbæk Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lyngby-Taarbæk Kommune
CVR-nummer: 11 71 53 11
Postadresse: Lyngby Torv 17
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Binder
E-mail: hellb@ltk.dk
Telefon: +45 23212414
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fdd87a46-2a44-4e14-aaa8-48b00ea65fdf/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fdd87a46-2a44-4e14-aaa8-48b00ea65fdf/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fdd87a46-2a44-4e14-aaa8-48b00ea65fdf/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fdd87a46-2a44-4e14-aaa8-48b00ea65fdf/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rengøringsservice i Lyngby-Taarbæk Kommune

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Dette udbud vedrører kontrakt om rengøringsservice af Lyngby-Taarbæk Kommunes (Ordregiver) institutioner og administrative bygninger.

Der udbydes en 3-årig kontrakt med option på forlængelse i op til 2 gange 24 måneder.

Kontrakten forventes at træde i kraft pr. den 1. januar 2022.

Ordregiver forventer, at det årlige forbrug på aftalen er ca. 24 mio. DKK, ekskl. moms.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 168 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
90900000 Rengørings- og sanitetstjenester
90910000 Rengøring
90919000 Rengøring af kontorer, skoler og kontorudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

 

Lyngby-Taarbæk Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Dette udbud vedrører kontrakt om rengøringsservice af Lyngby-Taarbæk Kommunes (Ordregiver) institutioner og administrative bygninger.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsforbrug pr. institution/lokation / Vægtning: 15 %
Kvalitetskriterium - Navn: Intern driftsledelse / Vægtning: 15 %
Kvalitetskriterium - Navn: Undervisning af medarbejdere / Vægtning: 7,5 %
Kvalitetskriterium - Navn: Afhjælpning af fejl ved rengøring og manglende rengøring - udover minimumskrav i kravspecifikationen / Vægtning: 7,5 %
Kvalitetskriterium - Navn: Implementeringsplan / Vægtning: 5 %
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 168 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 84
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Aftalen træder i kraft ved underskrift og gælder for rengøring i perioden mellem den 1. januar 2022 og 31. december 2024.

Kommunen har option på forlængelse af aftalen i op til 2 x 24 måneder på uændrede vilkår.

Leverandøren skal senest 3 måneder før aftalens udløb have meddelelse herom, såfremt der gøres brug af optionen på forlængelse.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Sammenlignelige kontrakter.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Biblioteket.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

- Gennemsnitlig årlig omsætning

- Egenkapital.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal have haft en gennemsnitlig årlig omsætning på minimum 40 mio. DKK i de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Ansøgere, der har eksisteret i kortere tid, skal have en gennemsnitlig årlig omsætning tilsvarende ovennævnte i den periode, ansøger har eksisteret.

Ansøger skal have haft en positiv egenkapital de seneste 3 år afsluttede regnskabsår, eller for ansøger, der har eksisteret kortere tid, en positiv egenkapital i den periode, ansøger har eksisteret.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Referencer

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal have erfaring fra minimum 1 sammenlignelig kontrakt.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/02/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

År 2027.

 

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav til egnethed og for oplysninger, der har indgået ved udvælgelsen, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD:

- Tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers årlige omsætning og egenkapital de seneste 3 regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.

- Liste med kontrakter, der viser relevant erfaring, indeholdende:

a) Navn på ordregiver/kunde

b) Navn og kontaktoplysninger på kontaktperson hos ordregiver/kunde

c) Opgavens størrelse (areal, kontraktsum ekskl. moms)

d) Beskrivelse af opgaven, karakter og kompleksitet, herunder kort om projektet i sin helhed og evt. relevant kontekst, type af byggeri, entrepriseform, tilbudsgivers rolle og ansvar samt omfang af egne ydelser.

e) Udførelsesperiode (kontraktindgåelsestidspunkt, igangsætning, status på opgaven, herunder om og hvornår projektet er afleveret til ordregiver).

Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte ordregiver/kunde for at få bekræftet de oplyste referencer.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/01/2021

Send til en kollega

0.046