23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 213-522271
Offentliggjort
02.11.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Afatek A/S

Udbud af rammeaftale - smedeydelser


Afatek A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Afatek A/S
CVR-nummer: 15105909
Postadresse: Gartnervej 40
By: Holmegaard
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4684
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Dyhr-Jensen
E-mail: sdj@afatek.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.afatek.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Offentligt ejet selskab
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Affaldsbehandling og genanvendelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale - smedeydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50531000 Reparation og vedligeholdelse af ikke-elektrisk maskineri
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Afatek A/S (i det følgende "AFATEK" eller "Ordregiver") varetager i dag oparbejdning og afsætning af slagge til genanvendelse fra en række forbrændingsanlæg på Sjælland. Slaggen modtages og oplagres på Afatek's 2 slaggepladser beliggende i henholdsvis København og Næstved. Sortering af slaggen for jern og metaller sker på Afatek´s slaggeplads på Selinevej i København. Eftersortering afsættes mineraldelen af slaggen til anlægsprojekter. På Afatek´s plads i Næstved foretages der oplag af slagge. Sorteringen af slaggen på Selinevej sker på stationære sorteringsanlæg, og der anvendes desuden kørende entreprenørmaskiner samt mobile neddelere og sorteringsanlæg mv.

Dette udbud omfatter en rammeaftale for smedeydelser, som Afatek løbende kan rekvirere opgaver fra. Aftalen omfatter:

1) Tilkaldsopgaver (tilkald med varsel på 4 timer)

2) Planlagte opgaver.

Aftalen har en løbetid på 12 måneder med option på forlængelse med 2 gange 12 måneder.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 700 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50500000 Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner, metalbeholdere og maskiner
50531000 Reparation og vedligeholdelse af ikke-elektrisk maskineri
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette udbud omfatter en rammeaftale, der omfatter levering af smedeydelser, hvorfra der løbende kan rekvireres opgaver.

Rammeaftalen skal dække AFATEK´s behov for reparations- og serviceydelser i forbindelse med drift af Afatek’s sorteringsanlæg og maskiner.

Rammeaftalen omfatter

1) Tilkaldsopgaver

2) Planlagte opgaver.

Vedr.: Tilkaldsopgaver.

Tilkaldsopgaver omfatter smedeydelser i forbindelse med afhjælpning af driftsstop og mindre ad-hoc opgaver. Ydelserne vil skulle udføres med kort varsel efter tilkald og på Afatek’s pladser (i det følgende også kaldet på Stedet). Ydelserne skal udføres i tæt samarbejde og koordinering med Afatek.

Afhjælpning er defineret ved:

- Et sorteringsanlæg eller en maskine er ramt af en fejl, hvilket forhindrer normal drift, og der er behov for at bringe det pågældende sorteringsanlæg/maskine i funktionsdygtig stand igen snarest mulig. Der er derfor i reglen tale om en opgave af akut karakter.

De ydelser, som skal udføres omfatter (ikke udtømmende liste):

1) Fejlfinding og afhjælpning af driftsstop på sorteringsanlæg (ikke udtømmende liste):

- Transportbånd

- Overbåndsmagneter

- Fødeanordninger

- Hydraulikanlæg.

2) Udskiftning af mindre komponenter såsom lejer, bæreruller, elmotorer og gear

3) Levering af de til ydelserne nødvendige diverse reservedele og forbrugsmaterialer, såsom lejer, bolte, møtrikker mv.

Leverandøren forpligter sig til at stille med kvalificeret og dansktalende personale senest 4 timer efter han er tilkaldt af Afatek. De 4 timer regnes indenfor normal arbejdstid (hverdage i tidsrummet 06.00 – 16.00).

Vedr. planlagte opgaver:

Planlagte opgaver omfatter smedeydelser i forbindelse med mindre modifikationer og ombygninger af anlæg og maskiner. Ydelserne udføres efter forudgående aftale med Afatek, hvor der også aftales en dato og tid for arbejdets udførelse. Forinden ydelsen udføres foreligger der en aftale om prisen.

Ydelserne vil skulle udføres på Afatek’s pladser (i det følgende også kaldet på Stedet) samt som værkstedsarbejde i forbindelse med fremstilling af reservedele. Ydelserne skal udføres i tæt samarbejde og koordinering med Afatek.

Ydelserne er karakteriseret ved:

- Arbejdet skal udføres inden for normal arbejdstid, medmindre andet specifikt er aftalt med Afatek.

- Ved bestilling af ydelsen aftales nærmere dato og tid for arbejdets udførelse.

- I almindelighed forpligter leverandøren sig dog til at kunne påbegynde ydelsen senest 2 arbejdsdage fra bestilling fra Afatek er foretaget. Det konkrete tidspunkt for påbegyndelse af opgaven vil dog altid blive besluttet af Afatek og kan godt ligge på et senere tidspunkt, f.eks. hvis dette passer bedre af hensyn til Afatek´s produktion.

De ydelser som skal udføres omfatter (ikke-udtømmende liste):

1) Smøring, olieskift mv. på sorteringsanlæg og maskiner (ikke udtømmende liste):

- Transportbånd

- Overbåndsmagneter

- Fødeanordninger

- Hydraulikanlæg.

2) Fremstilling og montering af beslag, plader og afskærmninger

3) Udførelse af diverse mindre ombygninger og modifikationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Afatek har mulighed for at forlænge kontrakten med 2 gange måneder (optioner).

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 118-286825
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/10/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Komi Contractor Supply
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 700 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal indgives inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. håndhævelseslovens §7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med indgivelse af klagen skal ordregiver modtage underretning og kopi heraf.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/10/2020
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|