Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/418977c3-416b-4d02-9fae-152bc8f58cf8/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/418977c3-416b-4d02-9fae-152bc8f58cf8/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Bystrategi, Arealudvikling og Almene Boliger
Vindere
Rammeaftale om teknisk rådgivning i forbindelse med planlægning og gennemførelse af udbud af byudviklingsområder og kommunale arealer i Aarhus Kommune
(07.06.2021)
Rambøll Danmark A/S
Olof Palmes Allé 22
8200 Aarhus N
Rammeaftale om teknisk rådgivning i forbindelse med planlægning og gennemførelse af udbud af byudviklingsområder og kommunale arealer i Aarhus Kommune
(07.06.2021)
Niras A/S
Ceres Allé 3
8000 Aarhus C
Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning
Aarhus Kommune, Bystrategi, Arealudvikling og Almene Boliger
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Bergholt Sommer
E-mail: ase@bechbruun.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/418977c3-416b-4d02-9fae-152bc8f58cf8/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om teknisk rådgivning
Ordregiver udbyder hermed en rammeaftale om teknisk rådgivning i forbindelse med planlægning og gennemførelse af udbud af byudviklingsområder og kommunale arealer i Aarhus Kommune. Der tilsigtes indgået 3 parrallelle rammeaftaler.
Rådgivningen kan omfatte:
— udarbejdelse af teknisk grundlag for udviklingsplaner og udbud af kommunale arealer
— kvalitetssikring af udbudsmateriale
— tilbudsgennemgang
— bygherrerådgivning til Aarhus Kommune som sælger i forbindelse med salg af kommunalt ejede arealer
— helhedsorienteret projektstyring
— bistand i forbindelse med udarbejdelse af planer, herunder udviklingsplaner, lokalplaner m.v.
Idet opgavernes karakter og omfang ikke kendes og dermed ikke kan fastslås på forhånd, vurderes det ikke at være muligt at foretage en yderligere opdeling af rammeaftalerne i delaftaler.
Aarhus Kommune
Ordregiver udbyder hermed en rammeaftale om teknisk rådgivning i forbindelse med planlægning og gennemførelse af udbud af byudviklingsområder og kommunale arealer i Aarhus Kommune. Der tilsigtes indgået 3 parrallelle rammeaftaler.
Rammeaftalen omfatter teknisk rådgivning i forbindelse med planlægning og gennemførelse af udbud af byudviklingsområder og kommunale arealer i Aarhus Kommune. Rådgivningen kan omfatte:
— udarbejdelse af teknisk grundlag for udviklingsplaner og udbud af kommunale arealer
— kvalitetssikring af udbudsmateriale
— tilbudsgennemgang
— bygherrerådgivning til Aarhus Kommune som sælger i forbindelse med salg af kommunalt ejede arealer
— helhedsorienteret projektstyring
— bistand i forbindelse med udarbejdelse af planer, herunder udviklingsplaner, lokalplaner m.v.
Idet opgavernes karakter og omfang ikke kendes og dermed ikke kan fastslås på forhånd, vurderes det ikke at være muligt at foretage en yderligere opdeling af rammeaftalerne i delaftaler.
Ordregiver tilsigter at indgå op til 3 parallelle rammeaftaler.
Rammeaftalerne løber som udgangspunkt i 3 år med mulighed for forlængelse med 1 år.
Rammeaftalerne er ikke eksklusive hverken for den enkelte rammeaftaleholder eller for de 3 rammeaftaleholdere tilsammen. Tilbudsgiverne er således ikke garanteret en minimumsomsætning, såfremt de opnår tildeling af en rammeaftale.
Mulighed for 1 års forlængelse.
Mulighed for 1 års forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at sikre, at tilbudsgiver har den tilstrækkelige økonomiske og finansielle formåen til at løse den udbudte opgave, skal tilbudsgiver opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
— Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste regnskabsår have været positiv.
Oplysningerne skal afgives for det seneste tilgængelige regnskabsår og afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B.
Såfremt tilbudsgiver er en nystartet virksomhed og følgelig ikke har oplysninger som anmodet og/eller rådighed over de krævede nøgletal inden for det seneste regnskabsår, skal tilbudsgiver oplyse, hvornår tilbudsgiver blev etableret. Dette gøres ved at udfylde feltet ”Etablering af virksomhed”.
Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste regnskabsår have været positiv.
Tilbudsgiver skal beskrive sine væsentligste referencer vedrørende levering af teknisk rådgivning i forbindelse med udvikling og salg af større byudviklingsopgaver udført inden for de seneste 3 år. Oplysningerne afgives ved udfyldelse af ESPD del IV, afsnit C.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver inden for de seneste 3 år kan dokumentere mindst 3 relevante referencer vedrørende teknisk rådgivning i forbindelse med udvikling og salg af større byudviklingsopgaver.
”Relevante referencer” defineres i den forbindelse som projekter, hvor tilbudsgiver har forestået ud-arbejdelse af det tekniske grundlag for udvikling og salg af større byudviklingsarealer, kvalitetssikring af udbudsmateriale, tilbudsgennemgang, bygherrerådgivning i forbindelse med salg af større arealer, helhedsorienteret projektstyring og bistand
Referencerne kan enten være igangværende eller afsluttede. Hver enkelt reference skal ikke indeholde alle ovennævnte krav, men tilsammen skal referencerne dække de ovenfor anførte krav. ”Større byudviklingsarealer” og ”større arealer” skal i den forbindelse forstås som projekter, der indebærer udvikling med blandet anvendelse, der overstiger 50 000 etm.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver inden for de seneste 3 år kan dokumentere mindst 3 relevante referencer vedrørende teknisk rådgivning i forbindelse med udvikling og salg af større byudviklingsopgaver, jf. pkt. III.1.3).
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPD’ets afsnit om udelukkelse). Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiver i forbindelse med udøvelsen af erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr.3. Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk