Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Indsamling af råstofboringer i Nordsøen, 2020
Miljøstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Laura Addington
E-mail: lauad@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Indsamling af råstofboringer i Nordsøen, 2020
For at få så kvalificeret viden om råstofressourcerne som muligt foretager Miljøstyrelsen hvert år en kortlægning af råstoffer i danske farvande. I Nordsøen indvindes der primært grove kvalitetsmaterialer på Jyske Rev samt sand til kystsikring af den jyske vestkyst. For at sikre forsyningen af disse materialer vil Miljøstyrelsen forestå råstofkortlægning i Nordsøen og Skagerrak i 2020. Gennem indsamling af prøveboringer ønsker Miljøstyrelsen at øge viden om mulige råstofforekomster i Nordsøen. Denne viden skal danne grundlag for bæredygtig forvaltningen af havets råstofressourcer.
Miljøstyrelsen har udpeget 343 borepositioner i Nordsøen, hvoraf der ønskes indsamlet flest muligt. Tilbudsgiver skal tilbyde indsamling af det antal råstofboringer, der kan gennemføres inden for det faste budget. Af det tilbudte antal råstofboringer vil op til 20 borepositioner først blive udpeget under boretogtet.
Udbuddet gennemføres som en omvendt licitation, hvor vederlaget er fastsat på forhånd.
Nordsøen
GEUS har i en rapport til Miljøstyrelsen udpeget 343 anbefalede borepositioner, og Miljøstyrelsen ønsker, at der inden for et fast budget på 2,0 mio. DKK ekskl. moms indsamles råstofboringer på flest mulige anbefalede positioner. Det forventes ikke, at der kan indsamles råstofboringer på samtlige anbefalede borepositioner og Miljøstyrelsen vil derfor udarbejde en prioritering af de anbefalede positioner, inden kontrakten med tilbudsgiver underskrives. Prioriteringen vil ikke have væsentlig betydning for fordelingen af borepositioner og tilbudsgiver skal således antage, at borepositionerne efter den endelige prioritering vil være jævnt fordelt inden for undersøgelsesområderne.
Der skal tilbyde indsamling af det antal råstofboringer, der efter tilbudsgivers opfattelse kan gennemføres inden for et fast budget på 2,0 mio. DKK ekskl. moms. Af det tilbudte antal råstofboringer vil op til 20 borepositioner blive udpeget under boretogtet af Miljøstyrelsens repræsentanter ombord fra GEUS, mens den resterende del af det tilbudte antal råstofboringerne skal udføres på borepositioner i vedlagte GIS-filer, bilag 1.c og som beskrevet i bilag 1.a. Borepositioner udpeget under boretogtet vil blive placeret inden for samme områder som de allerede udpegede borepositioner og på en sådan måde, at transitsejlads ikke øges væsentligt.
Opgaven består således i indsamling af det tilbudte antal råstofboringer i Nordsøen. Til løsning af opgaven skal tilbudsgiver tilbyde et surveyfartøj inkl. mandskab, samt boreudstyr og personale med den nødvendige viden og erfaring til at betjene dette. Det er tilbudsgivers ansvar at sikre, at surveyfartøjet er velegnet til indsamling af råstofboringer og indrettet til optimal mobilisering af udstyret med hensyn til vejrstabilitet, samt at det tilbudte fartøj er rustet til at udføre surveyet i hele det definerede surveyområde og inden for den aktuelle tidsperiode.
Miljøstyrelsen stiller krav om, at 2 repræsentanter fra GEUS deltager i togtet for at sikre, at prøveboringerne udføres på rette position og når de geologiske lag der er målet med undersøgelsen. Lønomkostninger til Miljøstyrelsens repræsentanter fra GEUS skal ikke medtages i tilbuddet; dog skal udgifter til kost og logi under togt medregnes.
Opgaven udbydes som en omvendt licitation, hvor vederlaget for håndteringen af kontrakten er fastsat på forhånd (2 mio. DKK). Der vil således ikke blive evalueret på pris i forbindelse med evalueringen af indkomne tilbud.
Kontrakten er ikke opdelt i særskilte delkontrakter, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6)., da ordregiver af administrationsmæssige hensyn ønsker, at kontrakten varetages af en og samme leverandør. Endvidere vil opdeling i delaftaler medføre risiko for, at ordregiver pålægges betydelige merudgifter, da der i så fald skal betales for 2 eller flere fartøjer, udstyrspakker og mandskab for at opnå fuld kontraktopfyldelse.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
CVR-nummer: 55145016
Postadresse: Øster Voldgade 10
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
ESPD skal udfyldes og afleveres direkte via det elektroniske udbudssystem, TenderKONNECT.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde har ordregiver valgt at gøre brug af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 vedrørende konkurs, insolvens, likvidationsbehandling, aktiver der administreres af en kurator, tvangsakkord, indstillet erhvervsvirksomhed eller tilsvarende situation.
Ordregiver forbeholder sig retten til at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5 og 6, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk