23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 093-222355
Offentliggjort
13.05.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
11.06.2020 Kl. 12:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=270108&B=EVENEX

Udbyder

Faxe Kommune

Snerydning med lastbiler i Faxe Kommune


Faxe Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faxe Kommune
CVR-nummer: 29188475
Postadresse: Fredriksgade 9
By: Haslev
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4690
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisbeth Lysfelt
E-mail: lilys@naestved.dk
Telefon: +45 55885461

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.naestved.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=270108&B=EVENEX
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=270108&B=EVENEX
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Snerydning med lastbiler i Faxe Kommune

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90620000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omfatter snerydning med 7 lastbiler i vinterberedskabsperioden 15. oktober 2020 – 15. april 2021 til og med 15. oktober 2023 – 15. april 2024, hvorefter kontrakten ophører uden opsigelse fra nogen af parterne.

Arbejdet udbydes i følgende entrepriser:

— Snerydning på kørebaner med 6 lastbiler (entreprise L1 til L6).

Hver lastbil udgør en selvstændig entreprise. Udførelsen skal kunne ske med start på et vilkårlig rute/sted i hele Faxe Kommune. Nærmere beskrivelser af krav til entreprenørens materiel samt beskrivelse af ordregivers materiel fremgår af vilkår samt af tilbudslisten. Der kan afgives tilbud på en eller flere af de anførte entrepriser. Der skal udfyldes en tilbudsliste pr. lastbil.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Entreprise L1

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Faxe Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vintertjenesten omfattet af dette udbud omfatter snerydning på Faxe Kommunes trafikarealer.

Udbuddet omfatter snerydning med 7 lastbiler i vinterberedskabsperioden 15. oktober 2020 – 15. april 2021 til og med 15. oktober 2023 – 15. april 2024, hvorefter kontrakten ophører uden opsigelse fra nogen af parterne.

Arbejdet udbydes i følgende entrepriser:

- Snerydning på kørebaner med 6 lastbiler (entreprise L1 til L6).

Hver lastbil udgør en selvstændig entreprise. Udførelsen skal kunne ske med start på et vilkårlig rute/sted i hele Faxe Kommune. Nærmere beskrivelser af krav til entreprenørens materiel samt beskrivelse af ordregivers materiel fremgår af vilkår samt af tilbudslisten.

Der kan afgives tilbud på en eller flere af de anførte entrepriser. Der skal udfyldes en tilbudsliste pr. lastbil.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/10/2020
Slut: 15/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Entreprise L2

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Faxe Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vintertjenesten omfattet af dette udbud omfatter snerydning på Faxe Kommunes trafikarealer.

Udbuddet omfatter snerydning med 7 lastbiler i vinterberedskabsperioden 15. oktober 2020 – 15. april 2021 til og med 15. oktober 2023 – 15. april 2024, hvorefter kontrakten ophører uden opsigelse fra nogen af parterne.

Arbejdet udbydes i følgende entrepriser:

- Snerydning på kørebaner med 6 lastbiler (entreprise L1 til L6).

Hver lastbil udgør en selvstændig entreprise. Udførelsen skal kunne ske med start på et vilkårlig rute/sted i hele Faxe Kommune. Nærmere beskrivelser af krav til entreprenørens materiel samt beskrivelse af ordregivers materiel fremgår af vilkår samt af tilbudslisten.

Der kan afgives tilbud på en eller flere af de anførte entrepriser. Der skal udfyldes en tilbudsliste pr. lastbil.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/10/2020
Slut: 15/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Entreprise L3

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Faxe Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vintertjenesten omfattet af dette udbud omfatter snerydning på Faxe Kommunes trafikarealer.

Udbuddet omfatter snerydning med 7 lastbiler i vinterberedskabsperioden 15. oktober 2020 – 15. april 2021 til og med 15. oktober 2023 – 15. april 2024, hvorefter kontrakten ophører uden opsigelse fra nogen af parterne.

Arbejdet udbydes i følgende entrepriser:

- Snerydning på kørebaner med 6 lastbiler (entreprise L1 til L6).

Hver lastbil udgør en selvstændig entreprise. Udførelsen skal kunne ske med start på et vilkårlig rute/sted i hele Faxe Kommune. Nærmere beskrivelser af krav til entreprenørens materiel samt beskrivelse af ordregivers materiel fremgår af vilkår samt af tilbudslisten.

Der kan afgives tilbud på en eller flere af de anførte entrepriser. Der skal udfyldes en tilbudsliste pr. lastbil.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/10/2020
Slut: 15/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Entreprise L4

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Faxe Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vintertjenesten omfattet af dette udbud omfatter snerydning på Faxe Kommunes trafikarealer.

Udbuddet omfatter snerydning med 7 lastbiler i vinterberedskabsperioden 15. oktober 2020 – 15. april 2021 til og med 15. oktober 2023 – 15. april 2024, hvorefter kontrakten ophører uden opsigelse fra nogen af parterne.

Arbejdet udbydes i følgende entrepriser:

- Snerydning på kørebaner med 6 lastbiler (entreprise L1 til L6).

Hver lastbil udgør en selvstændig entreprise. Udførelsen skal kunne ske med start på et vilkårlig rute/sted i hele Faxe Kommune. Nærmere beskrivelser af krav til entreprenørens materiel samt beskrivelse af ordregivers materiel fremgår af vilkår samt af tilbudslisten.

Der kan afgives tilbud på en eller flere af de anførte entrepriser. Der skal udfyldes en tilbudsliste pr. lastbil.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/10/2020
Slut: 15/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Entreprise L5

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Faxe Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vintertjenesten omfattet af dette udbud omfatter snerydning på Faxe Kommunes trafikarealer.

Udbuddet omfatter snerydning med 7 lastbiler i vinterberedskabsperioden 15. oktober 2020 – 15. april 2021 til og med 15. oktober 2023 – 15. april 2024, hvorefter kontrakten ophører uden opsigelse fra nogen af parterne.

Arbejdet udbydes i følgende entrepriser:

- Snerydning på kørebaner med 6 lastbiler (entreprise L1 til L6).

Hver lastbil udgør en selvstændig entreprise. Udførelsen skal kunne ske med start på et vilkårlig rute/sted i hele Faxe Kommune. Nærmere beskrivelser af krav til entreprenørens materiel samt beskrivelse af ordregivers materiel fremgår af vilkår samt af tilbudslisten.

Der kan afgives tilbud på en eller flere af de anførte entrepriser. Der skal udfyldes en tilbudsliste pr. lastbil.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/10/2020
Slut: 15/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Entreprise L6

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

 

Faxe Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vintertjenesten omfattet af dette udbud omfatter snerydning på Faxe Kommunes trafikarealer.

Udbuddet omfatter snerydning med 7 lastbiler i vinterberedskabsperioden 15. oktober 2020 – 15. april 2021 til og med 15. oktober 2023 – 15. april 2024, hvorefter kontrakten ophører uden opsigelse fra nogen af parterne.

Arbejdet udbydes i følgende entrepriser:

- Snerydning på kørebaner med 6 lastbiler (entreprise L1 til L6).

Hver lastbil udgør en selvstændig entreprise. Udførelsen skal kunne ske med start på et vilkårlig rute/sted i hele Faxe Kommune. Nærmere beskrivelser af krav til entreprenørens materiel samt beskrivelse af ordregivers materiel fremgår af vilkår samt af tilbudslisten.

Der kan afgives tilbud på en eller flere af de anførte entrepriser. Der skal udfyldes en tilbudsliste pr. lastbil.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/10/2020
Slut: 15/04/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Tilbudsgiver skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 (se ESPD, Del III A og B) og § 136 (se ESPD, Del III C).

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPD, Del III C):

- Tilbudsgiver har tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Der er ingen krav til økonomisk og finansiel formåen i nærværende udbud.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der er ingen krav til økonomisk og finansiel formåen i nærværende udbud.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143 (angives i ESPD del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere):

- Dokumentation for materiellets egnethed til den tilbudte opgave (ved udfyldt oplysningsbilag for hvert materiel) (TBL), herunder at lastbil er forsynet med EURO V motor eller bedre. Biler med partikelfilter regnes for tilsvarende eller bedre end EURO V.

- Dokumentation for personalets erfaring. Man skal have minimum 50 timers erfaring med sneplovskørsel i de 5 foregående vintre pr. hovedchauffør. Dokumentation påføres tilbudslistens punkt om dette, samt på tilbudslistens oplysningsskema, suppleret af en separat referenceliste, hvoraf det tydeligt skal fremgå, hos hvilke kunder chaufførerne har opnået sin erfaring med snerydning hos. For hver reference skal fremgå antal timer der er kørt, samt kontaktoplysninger på kunden/kunderne, som Faxe Kommune kan kontakte. Der stilles ingen krav til øvrige chaufførers erfaring i forbindelse med udvælgelsen.

- Dokumentation for retten til at udføre erhvervet, ved at anføre CVR-nummer samt antal "Tilladelser til gods- kørsel" på oplysningsbilag for hvert materiel i tilbudslisten (TBL). CVR-nummer skal anføres for såvel hovedentreprenør som evt. underentreprenører.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

- Det er et mindstekrav at lastbil er forsynet med EURO V motor bedre.

- Det er et mindstekrav at tilbudsgiver kan dokumentere erfaring med sneplovskørsel, minimum 50 timers erfaring med sneplovskørsel i de 5 foregående vintre pr. hovedchauffør. Der stilles ingen krav til øvrige chaufførers erfaring i forbindelse med udvælgelsen

- Det er et mindstekrav at tilbudsgiver skal have gyldig køretilladelse.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 6
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/06/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 11/06/2020
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der er ikke mulighed for at overvære åbning af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/05/2020

Send til en kollega

0.078