23948sdkhjf

Vigtigheden af en lækker, brugervenlig hjemmeside

Vi kender alle sammen det klassiske mantra fra ejendomsmæglerbranchen, ”beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed”.

Hvis vi skulle oversætte dette til den professionelle digitale verden, ville dette formentligt blive til netop ”hjemmeside, hjemmeside, hjemmeside”. Hjemmesiden er nemlig vigtig, det kan vi ikke komme udenom.

Hård konkurrence på hjemmesidefronten
Hvad sker der, når alle ved at noget er altafgørende? Ja, så kommer det i høj kurs. Præcis som en bolig, med en god beliggenhed. Forskellen mellem en hjemmeside og en beliggenhed er, heldigvis, at man altid kan ændre sin hjemmeside – og vigtigst af alt, optimere sin hjemmeside. At optimere sin hjemmeside er en aldrig-afsluttet proces. En god hjemmeside skal følge med tiden, både i forhold til udseendet og funktionerne. Derfor er der også mange, som specialiserer sig i netop dette, og hjælper forskellige typer virksomheder med at optimere deres digitale tilstedeværelse. De kæmper alle for at give de bedste services til den bedste hjemmeside pris.

Ofte vil det være virksomheder, som ikke nødvendigvis opererer meget på den digitale front. Forestil dig f.eks. en ældre dygtig tandlæge, som ikke bruger tid foran computeren. En sådan tandlæge ville ikke sidde og bruge tid på at optimere sin hjemmeside og følge de nyeste trends. Men ikke desto mindre er hans hjemmeside stadig vigtig for at tiltrække nye kunder, som skal danne grundlag for den omsætning han lever af – og derfor bliver dette altså i høj grad outsourcet. De forskellige erhverv kæmper dermed for at have de mest indbydende hjemmesider, imens specialisterne kæmper for at være de dygtigste til at optimere dem. I moderne, spændende og hurtigt udviklende områder vil der altid være konkurrence, og dette er ingen undtagelse.

Hvordan kan en hjemmeside være indbydende?
En god beliggenhed kan have en god udsigt, som gør den god. Men hvordan kan en hjemmeside være indbydende? Det er der mange specialister som kan bruge dagevis på at detaljere. Men nedenfor er nogle elementer, som utvivlsomt vil spille en kritisk faktor.

  • Godt design – ligesom tøj kan have pæne farvekombinationer, gør dette sig også gældende for en hjemmeside.
  • Æstetisk – ligesom et smukt hus kan tilfredsstille det blotte øje, gør dette sig også gældende på en hjemmeside. Det gælder både layout, kanterne, siderne osv.
  • Optimeret for mobiltelefon – nu om dage er over halvdelen af internetbesøgende fra mobiltelefonen, så selvfølgelig duer det ikke, hvis hjemmesiden ikke er optimeret hertil
  • Nem af få adgang til – hjemmesiden skal ikke findes efter du har været igennem junglen – som internettet i høj grad minder om – og vendt enhver sten. Den skal komme frem når du med din adfærd (oftest i form af søgeord) giver udtryk for at du har brug for netop det hjemmesiden tilbyder.
  • Reflektere dine værdier – hjemmesiden skal reflektere de værdier, som personerne bag den besidder. Dette er mere sandt i dag end nogensinde før. Den moderne forbruger vælger ikke kun den bedste pris, men også en virksomhed som stemmer overens med egne værdier, fra et moralsk perspektiv.

Denne liste er langt fra udtømmende, men giver alligevel et indblik i, hvor mange tanker som bør indgå i opsætningen af en god hjemmeside. Og derfor er det ikke overraskende, at dette ofte outsources til konsulenter og eksperter på området.

Send til en kollega

0.031