23948sdkhjf

En sammenhængende indsats i psykiatribrugerens liv

Sælges
Stand
Ny
Undervisningsregion
Danmark
Periode(r)
2. september 2019

1. november 2019
Dit udbytte Du bliver bedre til: 
  • at facilitere ud fra et trivselsperspektiv på baggrund af borgerens interesser og bidrag
  • at arbejde med det behandlingsmæssige og pædagogiske samtidig med det samfundsmæssigt deltagende
  • at håndtere en ansvarsdeling mellem dig og borgeren ud fra borgerinddragelse og borgerinvolvering
  • at tænke såvel problemorienterende som resourceorienterende ind i din egen organisation
  • at igangsætte ud fra borger- pårørende- arbejdsmarkeds- og frivilligheds perspektiver
  • at arbejde væk fra isolation/institution og ud i en deltagelse i samfundet/fællesskaber
  • at arbejde med en tværsektoriel relationel koordinerende indsats i et både organisatorisk og ledelsesmæssigt perspektiv 
Læs hele beskrivelsen Det faglige indhold

Diplomuddannelsen i psykiatri, Modul: Sammenhængende indsats for sindslidende, Vf2

Dette modul giver kompetence til at indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde til fordel for borgeren.

Du vil få de nyeste teorier og metoder helt ind under huden, så de integreres i din faglige tilgang. Der er derfor lagt stor vægt på, at du vil sætte de erfaringer du allerede har i spil ift. de andre studerende og anvendelsen af den nye viden.

Du får viden om:

  • juridiske muligheder for samarbejde på tværs af sektorielle og organisatoriske skel
  • nationale, regionale og kommunale strategier for sammenhængende indsats
  • organisering og ledelse ift. strategierne set i et sundheds-socialt-og pædagogisk komplekst perspektiv
  • netværk, kommunikation og gruppeprocesser ift. at kunne skabe fællesskaber
  • teorier og metoder til relationel koordinering
  • forsknings- og udviklingsresultater der peger på brugbare metoder
  • vurdering af borgerens realkompetencer f.eks. ift. de levede erfaringer
Læs hele beskrivelsen

Alle der arbejder med sammenhængende indsatser på det psykiatriske arbejdsområde i regionalt og kommunalt regi, med sundhedsfaglige, sociale eller pædagogiske indsatser.

Som udgangspunkt vurderes en studerendes arbejdsindsats til 27 timer pr. ECTS-point. Det indebærer en arbejdsindsats på minimum 135 timer på et 5-ECTS-point og 270 timer på et 10 ECTS-point modul. Timerne anvendes til forberedelse til og tilstedeværelse i undervisningen, til studieøvelser og afprøvning i egen praksis samt gennemførelse af modulprøven.

Der påregnes ca. 5 fremmødegange på et 5 ECTS-point modul og ca. 9 – 12 fremmødegange på et 10 ECTS-point modul. En fremmødegang vil typisk foregå i tidsrummet mellem 9-15, men kan variere på de
forskellige undervisningssteder.

Senest 4 uger før undervisningen begynder, vil de konkrete undervisningsdatoer blive annonceret på læringsportalen Its Learning.

  • En relevant adgangsgivende uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse (VVU)
  • Mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse

Ansøgere med andre og tilsvarende forudsætninger kan optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Læs om realkompetencevurdering.

Undervisningsadresse

VIA University College, Hedeager 2, 8200 Aarhus

Send til en kollega

0.301