23948sdkhjf

Nordiske Medier styrker dækningen af energisektoren og lancerer nyt nichemedie

Tre nye onlinemedier følger Danmarks største bygge- og anlægsprojekter med særligt fokus på entreprenører, rådgivere, arkitekter og andre involverede virksomheder

Nordiske Medier går i offensiven og styrker dækningen af byggeriet. Det sker med tre nye digitale medier, der har fokus på de største, mest komplicerede og dyreste anlægsbyggerier i Danmarkshistorien.

Det første medie ventes lanceret i december, mens de to andre er klar i løbet af de næste to - tre måneder.

- Bygge- og anlægsbranchen har højeste prioritet hos Nordiske Medier. Og vi er overbeviste om, at de tre anlægsprojekter, der samlet har et anlægsbudget på et større trecifret milliardbeløb, i den grad kræver et helt særligt fokus, udtaler adm. direktør Jesper Hansen, Nordiske Medier.

Bygge- og anlægsbranchen har højeste prioritet hos Nordiske Medier Jesper Hansen, adm. direktør, Nordiske Medier

News you can use

De tre medier får fokus på henholdsvis Femern, Lynetteholm og Energiøerne (Energiø Nordsøen og Energiø Bornholm). De tre medier kommet til at hedde EnergyislandNews, FemernNews og LynetteholmNews.

Målgruppen for de tre nichemedier er beslutningstagere og specialister i virksomheder, politikere og lokale personer med interesse for at følge de store anlægsprojekter på tætteste hold. De tre medier vil have fokus på selve byggeriet og det forberedende arbejde. Herunder med reportager og interviews med hovedpersoner. En intensiv dækning af beslutningsprocesser, teknik, innovation, økonomi og tidsplaner. Vi vil følge tæt, hvornår udbuddene kommer og have et særligt fokus på entreprenører, rådgivere, arkitekter og andre involverede virksomheder.

Viden og ressourcer

Nordiske Medier udgiver i forvejen en række medier med fokus på byggeriet i Danmark. Det er eksempelvis Licitationen - Byggeriets Dagblad, Building-Supply, MesterTidende, ArkByg og Wood-Supply. Derudover er Projektagenten et digitalt værktøj, som giver det bedste overblik over, hvad der udbydes af nye projekter.

De tre nye medier vil også kunne trække på viden og ressourcer fra søstermedier som Søfart, Jern- og Maskindustrien, Fremtidens Logistik samt Transportmagasinet - og selvfølgelig Energy Supply.

De tre nye sites kræver i første omgang ansættelse af fire nye medarbejdere: Tre journalister og en medarbejder til det kommercielle team, men det er forventningen, at de vil vokse efterhånden, som anlægsprojekterne skrider frem. De nye nichemedier opfylder et behov hos professionelle, som ønsker at følge projekterne på allertætteste hold.

- Jeg er sikker på, at vi inden for relativt kort tid kan få en fornuftig abonnementsbase på de nye medier, siger Jesper Hansen.

De tre nye digitale medier bliver abonnementsbaserede og udkommer med daglige nyhedsbreve.

Om Nordiske Medier 

Nordiske Medier er Skandinaviens største virksomhed inden for rene B2B-medier og har fokus på at være helt tæt på brancherne.

Koncernen tæller cirka 220 ansatte og udgiver cirka 50 onlinemedier samt 30 printmedier, der sendes ud til over en halv million nyhedsbrevmodtagere.

Nordiske Medier er til stede i Danmark, Sverige og Norge.

For flere informationer kontakt adm. direktør Jesper Hansen, mobil 20101430 eller e-mail jha@nordiskemedier.dk

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Ny svejserobot baner vejen for Inrotech til vindindustrien
Bryggerigigant vil have fjernvarme: Droppet projekt gennemføres måske alligevel
Amerikansk ordre til Vestas
Vil teste produktion af brint på vindmøller
Vestas lander iskold finsk storordre
Rungende nej fra kunderne til vinterpakken
Andre Nordiske Medier
Metal Supply DK
Electronic Supply DK
Building Supply DK
Transportmagasinet
Licitationen
Søfart

Send til en kollega

0.063