23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Pres og kritik fra kunder kom helt bag på energiselskab

Formand for Ewiis bestyrelse Anders Skovdal fortæller nu, at det kom totalt bag på Ewiis ledelse og bestyrelse, at selskabets kundeservice blev lagt ned af henvendelser, da man 1. oktober gav mulighed for, at kunder med en kvartalpris på strøm kunne skifte til en variabel pris.

Læs mere: Energiselskab siger stop for lynskifte til billigere el

For det var ment som en håndsrækning, men det er nærmest endt i en shitstorm og kritik for, at tilbuddet blev stoppet.

Det skriver JydskeVestkysten.

- El-kunder har aldrig tidligere været så optaget af prisen, som vi ser nu. Derfor havde vi simpelthen ikke forestillet os, at det ville blive så vildt, siger Anders Skovdal til JydskeVestkysten.

Han fortæller, at der var kunder, der ringede ind og græd i telefonen, og at man derfor tog den beslutning midlertidigt at gøre det muligt at skifte fra dag til dag, selv om kunderne rent faktisk var bundet af en kontrakt for et kvartal – en praksis, der nu er stoppet, da det påførte Ewii et estimeret tab på 30-40 millioner kroner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|