Hos SE, det tidligere Syd Energi, havde man et ønske om at øge salget gennem de digitale kanaler og samtidig styrke brugernes oplevelse af virksomheden, ved at komme dem i møde med personaliseret indhold, som er målrettet den enkelte:
- Vi manglede en partner, som kunne hjælpe os med at øge graden af konverteringer på vores website, og derigennem forbedre vores omsætning. Derfor var det vigtigt at finde en partner, som ikke kun havde fod på det tekniske, men også kunne bidrage med erfaring og ekspertise inden for konverteringsoptimering og KPI-opfølgning. På den måde ville vi gerne sikre os, at relanceringen af vores website netop understøtter vores salgsarbejde, og at vi hele tiden kommer vores brugere i møde med indhold, som er relevant for den enkelte, fortæller Line Olesen, online manager hos SE.
Udover ønsket om at styrke virksomhedens toplinje gennem øget salg, skal projektet også medvirke til at nedbringe de interne omkostninger forbundet med opkald til kundeservice:
- Ved at inkorporere endnu flere muligheder for selvbetjening på det redesignede site og kommunikere knivskarpt og differentieret til vores forskellige målgrupper, håber vi at kunne frigive nogle af de ressourcer, vi i dag bruger på indkomne telefonopkald, til andre, mere værdiskabende aktiviteter, slutter Line Olesen.