23948sdkhjf

Efter politianmeldelse: Vi har ikke været gearet til stor efterspørgsel

I fredags politianmeldte Forbrugerombudsmanden el-selskabet Norström.

Baggrunden for anmeldelsen var ulovlige opkald til 224 forbrugere og for at have vildledt 117 forbrugere under telefonsamtalerne.

- Vi er naturligvis rigtig kede af anmeldelsen. Det er afgørende for os, at de danske forbrugere også fremover er trygge ved at blive kunder hos os. Vi tager naturligvis al kritik, herunder også anmeldelsen til efterretning, og vi arbejder hver dag på, at rette de fejl, som vi har begået, skriver presseansvarlig hos Norström Jørgen Holm i en mail til Energy Supply.

Årsagen: Stor efterspørgsel

De mange klager over ulovlige opkald og vildledning er sket inden for de seneste fem måneder – og det er der en forklaring på, skriver Jørgen Holm.

- Siden august har rigtigt mange danskere valgt norström som deres elselskab og den tillid, som de har vist os, er vi stolte over og glade for. Vi må indrømme, at den store efterspørgsel, er kommet bag på os, og vi – og særligt vores salgsorganisation – ikke har været gearet til at følge med den efterspørgsel, der har været, oplyser Jørgen Holm og tilføjer:

- Det betyder, at det i nogle tilfælde er gået for stærkt med både ansættelse og uddannelse af vores salgspartnere, hvilket har givet nogle potentielle kunder en dårlig oplevelse. Det har blandt andet ført til, at vi har stoppet samarbejdet med en række eksterne samarbejdspartnere, da de ikke har kunnet levere den kvalitet vi har ønsket. Det er naturligvis vores ansvar, og vi beklager meget.

I forbindelse med sagen er også leadvirksomheden SikkerFremtid A/S blevet politianmeldt for at have medvirket til de ulovlige opkald.

Lægge sagen bag sig

Jørgen Holm oplyser til Energy Supply, at selskabet har brugt tid på at uddanne medarbejdere og partnere, så de lever op til virksomhedens standarder. Derfor har selskabet evalueret sine sælgere og tilpasset organisationen, så den opfylder de krav som stilles til Norström.

Hos Norström ønsker Jørgen Holm nu at komme videre.

- Vi ser frem til at lægge denne sag bag os, og igen fokusere 100 pct. på at give vores kunder et konkurrencedygtigt produkt, slutter han. 

(Forsidefoto: Colourbox)

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096