23948sdkhjf

European Energy vinder vækstkonkurrence

European Energy vinder EY Entrepreneur Of The Year 2020 i Region København.

Om EY Entrepreneur of the year

EY Entrepreneur Of The Year er en hyldest til de dygtigste og mest innovative vækstskabere.

Vinderen kåres ikke kun ud fra virksomhedens evne til økonomisk vækst, men ud fra en vurdering af flere parametre, bl.a. entrepreneurens rolle, værdier, ledelse og samfundsmæssige engagement.

De stærkeste danske kandidater deltager i regionskåringerne, før landsvinderen i år kåres den 21. januar 2021 i København.

Vinder af EY Entrepreneur Of The Year 2019 var Kvadrat.

Juryen peger bl.a. på, at her er en iværksætter, der er et forbillede for mange for sine resultater og for sit fokus på bæredygtighed og innovation.

- European Energy er en virksomhed der fremstår som en stjerne i én af Danmarks eksportsuccesser – renewable energy – vurderer juryen. Her er tale om en ekstremt visionær entrepreneur, der har skabt en meget flot forretning med fantastisk vækst – og et klart og voksende internationalt sigte, siger Peter Vejlgaard, Partner i EY, ansvarlig for Region København i EY Entrepreneur Of The Year.

Ved regionskåringen onsdag aften var European Energy oppe mod andre stærke nominerede, heriblandt de øvrige fire finalister i regionen, som også blev hyldet ved festlighederne.

Med sejren er European Energy klar til landskåringen i EY Entrepreneur Of The Year, som finder sted den 21. januar 2021. 

De øvrige finalister i Region København

  • Cheval Blanc Kantiner A/S leverer frokostpauser: mad, service og velvære. Driver 90 kantiner i hele Danmark inden for både den private, den offentlige sektor.
  • Gavefabrikken A/S har siden 2008 leveret gavekoncepter til danske virksomheder og leverer mere end 600.000 julegaver årligt.
  • Netcompany A/S leverer innovative samfunds- og forretningskritiske it-løsninger og har en vision om at være en nordeuropæisk ledestjerne for digital transformation
  • Nordic Transport Group A/S er et ungt hurtigvoksende speditionsfirma baseret på effektivitet, kundetilfredshed og fælles ejerskab.

Kilde: EY

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.093