23948sdkhjf

Roberta klarer de ensformige opgaver hos Nrgi

Hun arbejder uden for normal arbejdstid, i aftener og i weekender. Og så tager hun sig af de mere ensformige opgaver i kundeserviceafdelingen.

Hun hedder Roberta og arbejder for energiselskabet Nrgi – og så er hun en robot.

Der er dog ikke tale om en fysisk robot men en intelligent software, der arbejder på en skærm.

Det skriver Bootstrapping.dk

- Siden vores kundeserviceafdeling har fået sin egen robot, er teamet blevet uddannet og certificeret i at bruge den, hvilket betyder, at Roberta, som vi kalder robotten, i dag kan klare langt flere opgaver. Først og fremmest hjælper den til at løse ensformige opgaver hurtigere, end vi ellers kan løse dem. Men det handler i lige så høj grad om at frigøre nogle resurser, så medarbejdernes kompetencer bruges bedst muligt, siger Lene Krakau, direktør for kundeservice hos Nrgi Elsalg.

Roberta er simpelthen programmeret til at kende sine egne begrænsninger og sortere de komplekse opgaver fra. Ambitionen har nemlig aldrig været at robotterne skal overtage jobs i energiselskabet. De skal blot supplere de ansatte og sikre at der frigives ressourcer til andre typer af opgaver.

Roberta har siden sidste år formået at spare op mod 800 arbejdstimer om måneden i Nrgi Elsalgs kundeserviceafdeling.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094