Besparelser for kunden giver større salg
- Vi er faktisk lidt overraskede over fremmødet, for man kunne godt frygte, at installatørerne er ved at kaste op over mere ”grøn” inspiration, fordi området er ved at være meget fortærsket, men det har heldigvis vist sig ikke at være tilfældet, siger Henrik Müller Jensen slagschef i Schneider Electric til Installatør Horisont. Vurderingen er, at installatørerne ser et stort potentielt forretningsområde ved at blive eksperter indenfor energibesparende, intelligente løsninger. - Vi oplever ofte, at når installatørerne får afprøvet produkterne hjemme hos dem selv, så går det op for dem, hvor effektive de er – og derefter er de mere tilbøjelige til at foreslå dem til kunderne, fortæller Henrik Müller Jensen. Fremgangsmåden på Schneider Electrics "road show" er simpel men effektiv. - Vi præsenterer installatørerne for nogle case-stories, hvor vi for eksempel viser, hvordan en konkret børnefamilie har sparet 1600 kroner om året udelukkende ved intelligent styring af deres standby-forbrug. Eller hvordan caféejere over hele landet kan spare rigtig mange penge ved at få monteret ure på deres strømslugende fadølsanlæg, fortæller Henrik Müller Jensen. Helt konkret har der været særlig stor interesse for såkaldte ”grønne kontakter”, som gør det muligt at slukke alt lys på en gang og tidsstyre kontakter. - Hvis man installerer de her grønne kontakter parallelt med de kontakter, der nu engang skal være i nybyggeri, så sikrer man allerede i installationsfasen kunden en besparelse, og samtidig sælger man nogle flere kontakter. Det er sund fornuft, pointerer Henrik Müller Jensen.