23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Christiansfeld Fjernvarme leder på anden måned efter læk

En læk i ledningsnettet har i to måneder kostet Christiansfeld Fjernvarme 15 kubikmeter vand i døgnet. Nu beder selskabet kunderne om hjælp til at lokalisere lækken.

I to måneder har Christiansfeld Fjernvarme kunnet konstatere, at der er sted i ledningsnettet er en læk, hvorfra der fosser 15 kubikmeter vand i døgnet. Det skriver Jydskevestkysten.

Desværre for selskabet er det ikke lykkedes at lokalisere lækken, og derfor beder varmemester Kim Jensen nu kunderne om hjælp.

– Det kan være indenfor i et hus, og normalt vil man kunne mærke en varm plet på gulvet. Formentlig i badeværelset, siger Kim Jensen til avisen.

Svær at lokalisere

Mængden af vand, der fosser ud, indikerer et mellemstort brud hos selskabet, og det kan være en af årsagerne til, at man ikke har haft held med at lokalisere bruddet.

Derudover kan en læk inde i et hus ikke afsløres ved hjælp af termografi - en fremgangsmåde man ellers tidligere har haft succes med.

Christiansfeld Fjernvarme søger fortsat i det udendørs ledningsnet og håber så på, at en kunde melder sig, så man kan få lukket hullet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|