23948sdkhjf

Netbutik supplerer med spareråd fra NRGi

Det er ikke kun en god ide for pengepungen at købe ind i en netbutik. Også for miljøet er net-butikker en god ide. For det er som regel lettere at købe miljø- og energirigtige produkter online, hvor udvalget er større og rådgivningen mere detaljeret. Hos wupti.com opgraderer man nu sine energitiltag for at få mere fokus på sine klimavenlige produkter.
Der skal flere energivenlige produkter over disken hos en af landets største net-butikker, wupti.com. Derfor sætter wupti.com nu mere fokus på de klima- og miljøvenlige produkter. Det sker ved at opgradere informationen om de enkelte produkter og gøre det mere overskueligt for kunderne, hvilken påvirkning på miljøet et køleskab eller en vaskemaskine har.

- Vi bliver nødt til at erkende, at prisen er en stor beslutningsfaktor for de fleste kunder. Men alligevel har vi et ansvar for at medvirke til flere CO2-reduktioner og et bedre miljø. Derfor vil vi nu gerne synliggøre de energimæssige konsekvenser vores produkter har, siger Lasse Pedersen, der er markedschef hos wupti.com, som blandt andet er ejet af det østjyske energiselskab, NRGi.

Spareråd
I forvejen er det muligt at søge produkter på wupti.com efter deres energiforbrug, men nu supplerer Wupti.com også med spareråd fra energiselskabet NRGi. Samtidig gør man det muligt for kunden, at beregne det årlige energiforbrug i el og vand på de enkelte produkter og man har introduceret et nyhedsbrev kun med fokus på miljø og klima.

Derudover lancerer wupti.com også et virtuelt energihus, hvor man virtuelt kan ændre sine hårde hvidevarer, udskifte sit fjernsyn, installere sparepærer og dermed se, hvor meget man ville spare, hvis man i virkeligheden udskiftede sine produkter.

- Erfaringerne viser, at der skal eksempler og synlighed på bordet før det går op for kunderne, hvor meget de egentlig kan spare. Det er vigtigt for kunden, at de med deres egne øjne kan se, hvad den her investering betyder for dem og for deres CO2-udledning, siger Lasse Pedersen.

I fremtiden vil wupti.com udvide sin miljøinformation til alle elektroniske produkter, men butikken er i øjeblikket hæmmet af, at det ikke er alle produkter, der oplyser sit energi- og CO2-forbrug.

- Men producenterne af for eksempel PC’ere og computerudstyr begynder langsomt at angive deres klimabelastning og forbrug, og i samme takt som vores produkter gør os i stand til det, vil vi implementere det her fokus på alle wupti.coms produkter, tilføjer Lasse Pedersen.



Kilde: Wupti

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095