23948sdkhjf

Danskerne er mindre tilfredse med deres elselskab i år

Ny undersøgelse afslører hvilket elselskab danskerne er mest tilfredse med og hvilket der indtager bundplaceringen. Se oversigten her.

EPSI Rating har netop gennemført en undersøgelse af danskernes tilfredshed - eller mangel på samme - med deres elselskab. 

Sammenlignet med andre brancher, som EPSI Rating har målt i 2016, er danskerne mere tilfredse med deres forsikringsselskab, bank, bredbånd og mobilleverandør, end de er med deres el leverandør. 

Resultatet af årets EPSI Rating undersøgelse viser ligeldes, at kunderne i Norge og Finland er mere tilfredse med deres el leverandør end de danske kunder. Sverige er det land, på det nordiske marked, hvor kunderne er mindst tilfredse. Norge og Finland er næsten på samme niveau som sidste år, mens Danmark og Sverige oplever et fald i kundetilfredshed.

Engagement & uoverskuelige elregninger

Undersøgelsen viser blandt andet at næsten halvdelen af kunderne ikke tager et aktivit valg omkring valget af el-aftale og at kunderne er meget loyale over for deres el-leverandør.

Samtidig oplever kunderne at det er nemmere at skifte bank end det at skifte el-selskab. Faktisk er det en ud fire kunder, der oplever det som svært at skifte el-leverandør.

Kunderne i år oplever endvidere at el-regningen er mindre overskuelig og svær at forstå. 

 Kundetilfredsheden 2016

Energi Fyn har i år Danmarks mest tilfredse kunder på privatmarkedet. Derefter er der er et tæt løb mellem flertallet af el leverandørerne.
 

 Kundetilfredsheden 2015-2016

Om el-undersøgelsen 2016
Interviewene bag undersøgelsen er gennemført som telefoninterviews i perioden d. 24. oktober – d. 16. november 2016 af Norstat Danmark. Respondenterne for undersøgelsen vedrørende privatmarkedet udgøres af personer mellem 18 og 79 år, der er bosat i Danmark og som har en relation til en el leverandør. Med el leverandør, menes en leverandør, der sælger el til husstande.

Valget af el leverandør er frit, og danskerne kan således selv bestemme hvem de ønsker at være kunde hos. I alt er der gennemført mere end 1.100 telefoninterviews på privatkundemarkedet.

Ud over de udvalgte elselskaber på markedet rapporteres der også på gruppen Øvrige elselskaber, som består af de andre elselskaber, der er aktive på elmarkedet. Resultaterne præsenteres i form af en score på en skala fra 0 til 100. Når indeks eller scores er diskuteret, er det således ikke en procentdel, men enheder, der viser sig. Jo højere indeksværdi, des bedre oplever kunderne, at produkter og leverandører lever op til deres krav og forventninger.

 

Mere om: el-selskaber
Hold dig opdateret med Energy Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Efter borgermøde: Energistyrelsen beklager arrogance

1

Mors siger nej til én meter høje mini-møller

Vild konkursrekord i jubelåret 2018

Lad lyset komme ind

5

Efter politianmeldelse: Der er ikke noget at komme efter

Stort potentiale: Elbiler er nu klar til at støtte elnettet

Nyhedsbrev

Online Avis Arkiv

Bølgeenergi
Tordenskiold ligger stabilt og producerer strøm

Nye energiprojekter på vej

Biogasledning kræver ikke særlig miljøundersøgelse

Victor DST har fundet ny energi i den grønne omstilling

Energilagring
Intelligent batterilager og solceller til VM i alpint skiløb

Faxe Forsyning indstiller alle igangværende projekter

Dansk-norsk samarbejde på havvind styrkes

Ørsted kaster sig ud i japansk havvind

Viborg Fjernvarme betaler varmepenge tilbage

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

1

Video & Billedserier
Vertikal vindturbine testet langs vejene i Istanbul

Video & Billedserier
Brændselscelle får hjulene til at rulle på bagagevogn

Vindmøller kaster skygger: Bekymrede naboer vil have færre møller

Ny analyse: Import af affald er på sigt dårligt for klimaet

GE snart klar med prototype på monstermølle

Vil politianmelde 342 fjernvarmeselskaber ét for ét

1

Hensigtserklæring baner vej for storskalatest og prototype-testpladser

Faxe Forsyning lufter ud efter direktørskifte

1

Klumme:
Debat
Havet bølger af energi

Siemens Gamesa bider MHI Vestas i haserne

Fairwind tager på fjernøstligt eventyr med Siemens Gamesa

Find dine strømslugere og spar 1.000 kroner

Analytiker: Indbringende Radius-salg er stadig muligt

Rift om fyrede Aluwind-smede

Investorer sælger Ørsted-aktier efter stop af Radius-salg

MHI Vestas gearer op i USA

Pelle Dragsted: Demokratisk skønhed i stoppet Radius-salg

Nilan hædret med pris

Vestas vil have Helle Thorning-Schmidt i bestyrelsen

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Saudi-Arabien har endnu mere olie end man hidtil har vidst

Se alle Medlemmernes egne nyheder

TekPartner intensivere indsatsen i Nord- og Midtjylland med ny salgschef

Læs Dansk VVS, nr. 1 - 2019

Få styr på de nye aftalevilkår i bygge- og anlægsbranchen på Nohrcons AB18-opdateringskursus

Nemmere rengøring og bedre arbejdsmiljø med et højvakuum anlæg

VINTER tilbud på glasløfter og gipsvogn

FUGTKONTROL kan du selvfølgelig møde på vandværksmessen i Roskilde

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsugeranlæg til produktionshal til frøproduktion

Vind en HADEF 53/07A skraldetalje med ultra lav egenvægt!

Norma kompressionsfittings

Krav til elmåling 0,4–60 kV Teknisk kursus

Øget salgstyrke hos Grønbech & Sønner A/S

DIS udvider ledelsen

Prysmian Norge skal kable Johan Svendrup P2 procesplatform

Global Supplier ApS er blevet til Elcee ApS

Manicus Teknik din leverandør af KTR koblinger

Nu skyder vi fødselsdagsåret i gang

Manicus Teknik, din leverandør af hydraulik

Konvertering og energilagring workshop

Dansk Procesventilation har færdiggjort svejserøgsudsugning til mekanisk serviceværksted

Faldsikring på den nemme måde - Fyns Kran Udstyr A/S

RS Components lagerfører nu motorstyringsanalysatorer fra Fluke

Beskyttelse af sikkerhedsgrunde - nye regler for jordingsanlæg

Certex Peter Harbo og Certex Danmark fusionerer

Certex Peter Harbo og Certex Danmark fusionerer

Få optimeret slibning med CERAMICS PLUS korn!

Send til en kollega

0.216