Det danske brinteventyr i Esbjerg bliver foreløbig mindre end først annonceret.
Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) forventer nu at bygge brintprojekt Høst ved Esbjerg med en kapacitet på 240 MW.
Oprindeligt var planen et anlæg på 1 GW.
Det skriver Energiwatch.
Ifølge CIP skyldes nedskaleringen, at efterspørgslen på grøn brint fortsat er for lav til at understøtte investeringer i anlæg af den størrelse, som udviklerne oprindeligt planlagde.