23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Danmark lokker datacentre til, men nu skal nye bagest i elkøen

Danmark er blevet solgt ind som oplagt land for datacentre, som nu skal have plads bagerst i kø til elnettet
Annonce

Regeringen vil sende store datacentre bagerst i køen til det pressede danske elnet, hvor der ikke er plads til nye, store projekter.

Men i årevis har statens eget investeringskontor arbejdet for at tiltrække netop datacentre til Danmark.

Invest in Denmark har i over et årti markedsført Danmark som et attraktivt land for for eksempel datacentre og er lykkedes med at trække store techgiganter som Apple, Facebook og Google hertil.

Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|