Energinet trækker nu i bremsen og stopper for alle nye nettilslutninger i tre måneder.
Beslutningen kommer efter det i januar stod klart, at Energinet ikke længere kan følge med efterspørgslen på kapacitet i elnettet.
Det oplyser den statsejede koncern i en pressemeddelelse.
- Efterspørgslen overstiger den kapacitet, vi på kort sigt realistisk kan stille til rådighed. Det påvirker ikke kun kunder direkte tilsluttet transmissionsnettet, men kan også mærkes i de lokale distributionsnet, udtaler Kim Willerslev Jakobsen, direktør for Systemansvar i Energinet.