Ørsted har fået løftet kursmålet hos tyske Berenberg med næsten en tredjedel, fordi finanshuset ser en fremtid for energikæmpen, hvor man fremover kan fokusere mere på den langsigtede vækst i stedet for krisehåndtering.
Kursmålet løftes til 180 kr. fra 140 kr. fremgår det af en analyse fra Berenberg.
Ørsted har haft et tumultarisk 2025 samt start på 2026, hvor især benspænd fra den amerikanske præsident, Donald Trump, har sendt selskabet i problemer.