Kampen for at frigøre sig fra afhængighed af gas fra for eksempel Rusland får regeringen til at tage nye skridt.
Regeringen vil undersøge, om licenser til at udvinde olie og gas i den danske del af Nordsøen kan forlænges til efter 2042, hvor de nuværende licenser udløber.
- Kan Danmark bidrage til Europas energiforsyning, så skal vi gøre det, også selv om vi herhjemme vil være klimaneutrale i 2045.