Regeringen vil hæve Danmarks klimamål og fremrykke klimaneutralitet til 2045. Samtidig indføres et nyt mål om 110 pct. reduktion af udledningerne i 2050.
Det fremgår af et lovforslag om ændring af klimaloven, som Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet nu har sendt i offentlig høring i fire uger.
Lovforslaget fastlægger et nyt 2035-mål om at reducere udledningerne med 82 pct. i forhold til 1990. Samtidig fremrykkes målet om klimaneutralitet fra 2050 til 2045, og der indføres et mål om 110 pct. reduktion senest i 2050.