23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Direktør frygter svær tid, hvis datacentre kommer bag i elnet-køen

Det kan koste på konkurrenceevne og digitalisering, hvis datacentrenes adgang til elnettet prioriteres sidst, lyder advarslen
Annonce

Når der skal prioriteres mellem kunderne i et presset elnet, bør man ikke sætte hele datacenterbranchen bagerst i køen, mener direktør for Datacenterindustrien, Henrik Hansen.

Det skriver Børsen.

Udmeldingen kommer, efter debatten om adgangen til elnettet er blusset op. 

Manglen på kapacitet i Energinets eltransmissionsnet har fået energiminister Lars Aagaard (M) til at skyde med skarpt efter techgiganternes datacentre.

Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.188|