Når der skal prioriteres mellem kunderne i et presset elnet, bør man ikke sætte hele datacenterbranchen bagerst i køen, mener direktør for Datacenterindustrien, Henrik Hansen.
Det skriver Børsen.
Udmeldingen kommer, efter debatten om adgangen til elnettet er blusset op.
Manglen på kapacitet i Energinets eltransmissionsnet har fået energiminister Lars Aagaard (M) til at skyde med skarpt efter techgiganternes datacentre.