23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Solcelle-ejere i telefonstorm hos Energinet.dk

Sagsbehandlerne bliver kimet ned, og det giver lang ventetid.

Mere end 700 opkald i døgnet. Det oplever Energinet.dks sagsbehandlere i tiden, fordi solcelle-ejere vil i kontakt med selskabet. Det skriver Energinet.dk på sin hjemmeside.

Energinet.dk skriver, at der er to årsager til de mange henvendelser. Enten mangler solcelle-ejere at indsende ansøgningen om nettoafregning, hvilket cirka 11.000 har fået besked om at gøre. Eller så er det de 8.000 ejere, som er blevet udtaget til kontrol, der kontakter selskabet.

- Folk skal ikke være bekymrede for, at deres sag ikke bliver behandlet. Det tager bare ekstra lang tid lige nu, og derfor har mange solcelleejere endnu ikke hørt fra os. Skulle Energinet.dk få brug for yderligere oplysninger, skal vi nok kontakte solcelleejerne, siger Martin Lervad Lundø, der er sektionschef i Energinet.dks afdeling for elmarked.

Energinet.dks råd til solcelleejerne, der skal indsende ansøgning til nettoafregning, er, at det kun er ejeren og ikke elinstallatøren, der kan indsende ansøgningen. Så det bedste er at indsende ansøgningen, inden svartiden udløber.

Til de kunder, som er udtaget til kontrol, er det bedste at vente, skriver Energinet.dk på hjemmesiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web04