23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

EnergiMetropol Esbjerg har slået igennem

Markedsføringen af EnergiMetropol Esbjerg blev søsat i 2010, og på kort tid har indsatsen båret frugt.

En undersøgelse fra analyseinstituttet Epinion viser, at næsten 20 % af den danske befolkning nu forbinder begrebet ’Danmarks EnergiMetropol’ med Esbjerg.





- Det lyder måske ikke af mange, men markedsføringen af EnergiMetropolen har kun kørt i tre år, og undersøgelsen fortæller os, at vi er på rette vej, siger marketingchef i Esbjerg Erhvervsudvikling Birgit Bech Jensen.





Det er Esbjerg Erhvervsudvikling, der har opgaven med at markedsføre erhvervs-, turist-, uddannelses- og bosætningsmulighederne i Esbjerg Kommune, og siden 2010 er dette foregået under det overordnede brand EnergiMetropol Esbjerg.





En positiv spiral

- Vi er stolte over, at der på den korte tid er så tydelige tegn på, at indsatsen omkring EnergiMetropol Esbjerg bærer frugt, siger direktør i Esbjerg Erhvervsudvikling, Tom L. Nielsen.





- Vi oplever en positiv spiral, hvor flere og flere i erhvervslivet og blandt politikerne italesætter EnergiMetropol Esbjerg. Det hjælper os til at skabe endnu bedre resultater fremover, siger han.





Som en del af indsatsen har Esbjerg Erhvervsudvikling i samarbejde med Esbjerg Kommune netop søsat hjemmesiden energimetropol.dk, som samler informationer om EnergiMetropolens muligheder for at bo, arbejde, studere, besøge og drive virksomhed i området.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.099