For fjerde gang har MyResearch udarbejdet Det Digitale Sundhedstjek – denne gang blandt 307 danske virksomheder. Analysen kigger på hvordan virksomhederne udnytter de digitale muligheder og lægger vægt på seks hovedområder; Sociale medier, mobil, dialog, on site features, e-handel og online markedsføring. Her blev NRGi topscoren i energibranchen og valgt foran de øvrige nominerede DONG Energy, SEAS NVE, HMN, HOFOR og Tre-For. Det oplyser NRGi i en pressemeddelelse.
- Vi er meget stolte over, at vores fokus på de digitale muligheder har båret frugt, og at vi nu kan kalde os det mest digitale energiselskab i Danmark. Jeg ser det som et resultat af vores systematiske arbejde med de digitale platforme i hele virksomheden. Men som vi også kan udlede af denne analyse, så er der mulighed for forbedringer, og derfor vil vi også i fremtiden blive ved med at udfordre og udnytte de mange muligheder og platforme, siger Søren Sørensen, administrerende direktør i NRGi.
Analysen viser, at NRGi har opnået en udnyttelsesgrad på 42 procent, hvilket er på niveau med de bedste virksomheder i brancher som forlystelsesparker, restauranter, idrætsforbund, kulturinstitutioner og tøjmærker. De bedste brancher er telesektoren og banker, her ligger de bedste virksomheder med en udnyttelsesprocent på henholdsvis 67 og 66 procent.