23948sdkhjf

NRGi kåret som Danmarks mest digitale energiselskab

I den årlige analyse fra Det Digitale Sundhedstjek, der blev offentliggjort i sidste uge, blev NRGi kåret som den energivirksomhed der udnytter de digitale muligheder bedst.
For fjerde gang har MyResearch udarbejdet Det Digitale Sundhedstjek – denne gang blandt 307 danske virksomheder. Analysen kigger på hvordan virksomhederne udnytter de digitale muligheder og lægger vægt på seks hovedområder; Sociale medier, mobil, dialog, on site features, e-handel og online markedsføring. Her blev NRGi topscoren i energibranchen og valgt foran de øvrige nominerede DONG Energy, SEAS NVE, HMN, HOFOR og Tre-For. Det oplyser NRGi i en pressemeddelelse.

- Vi er meget stolte over, at vores fokus på de digitale muligheder har båret frugt, og at vi nu kan kalde os det mest digitale energiselskab i Danmark. Jeg ser det som et resultat af vores systematiske arbejde med de digitale platforme i hele virksomheden. Men som vi også kan udlede af denne analyse, så er der mulighed for forbedringer, og derfor vil vi også i fremtiden blive ved med at udfordre og udnytte de mange muligheder og platforme, siger Søren Sørensen, administrerende direktør i NRGi.

Analysen viser, at NRGi har opnået en udnyttelsesgrad på 42 procent, hvilket er på niveau med de bedste virksomheder i brancher som forlystelsesparker, restauranter, idrætsforbund, kulturinstitutioner og tøjmærker. De bedste brancher er telesektoren og banker, her ligger de bedste virksomheder med en udnyttelsesprocent på henholdsvis 67 og 66 procent.
Læs mere om: NRGi
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094