23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Kvalitetsstyring handler om at lære af vores fejl

Hedema arbejder struktureret med kvalitetsstyring for at optimere processer og servicere kunderne bedre.

- Kvalitetsstyring er enormt spændende! Folk tror tit, det er en kedelig, administrativ opgave, som kommer oven i alt det andet, men kvalitetsstyring handler om at optimere vores arbejdsprocesser og undgå fejl. Vi kan lære af vores fejl i stedet for at gentage dem igen og igen, siger Pernille Møller Jensen, der arbejder med kvalitetsstyring hos Hedema.

Kvalitetsstyring giver bedre kundeservice
Med interne audits og kvalitetsstyring kan Hedemas kvalitetsteam se mønstre og årsager og benytte den viden til at optimere produktionen og behandlingen af afvigelser.

- Det gør, at vi får reduceret fejl og afvigelser og kan give kunderne hurtige tilbagemeldinger, uden forsinkelser og uden fejl. Ude fra produktionen får jeg hurtigt besked om, der skal produceres nye emner, om afvigelsen kan repareres, eller hvad der skal ske – og så kan jeg hurtigt melde tilbage til kunden.

Beslutninger bliver truffet ud fra data, som medarbejderne registrerer på steder
Kvalitetsteamet hos Hedema består af direktør Kim Kjær Andersen, Pernille og kvalitetskontrollant Frank Nielsen i produktionen. De arbejder struktureret med afvigelser og reklamationer, så tingene bliver sat i system og ved præcis, hvad der er sket, når der opstår afvigelser – hvor opstår afvigelserne, hvilke typer fejl er der flest af osv.

- Vi finder nogle fokusområder, som vi arbejder videre med. Vi analyserer data og laver rapporter til ledelsen, som de kan træffe beslutninger ud fra, siger Pernille og fortsætter:

- Det bliver transparent, når alle afdelinger registrerer afvigelser online i det system, vi benytter – og det er supernemt at arbejde med. Flere medarbejdere har systemet på telefonen, så de kan registrere afvigelser med det samme, og fx vedhæfte billeder på stedet.

Hos Hedema er der plads til at udvikle sig med nye opgaver
Efter snart fem år hos Hedema, hvor Pernille arbejdede som ordrebehandler, var hun klar på nye udfordringer – og det har hun fået ved at få kvalitetsstyringen oven i sine øvrige arbejdsopgaver. Pernille begyndte med et online kursus i intern audit og glæder sig til at brede kvalitetsoptimeringen og den strukturerede tilgang til afvigelser og reklamationer ud hos Hedema.

- Uddannelse bliver man aldrig for gammel til! Jeg har skal været med til at starte det strukturerede arbejde med kvalitetssikring op, og vi skal se alle vores procedurer igennem – gør vi egentlig dét, vi siger, vi gør. Vi kommer til at ensrette procedurerne og sikre, at alle har adgang til den samme information. Det bliver rigtig godt! slutter Pernille.

Læs flere nyheder fra Hedema  

Hedema A/S
Vejlevej 158
8700 Horsens
Horsens Kommune
Danmark
CVR nummer: DK20004630
P nummer: 1001823345

Kontaktperson

KA
Kim Andersen
Direktør
kka@hedema.dk

Send til en kollega

0.047