23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 097-175007
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Miljøplanlægning


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Naturstyrelsen
Haraldsgade 53
Att: Andreas Lunn
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72544810
Mailadresse: andlu@nst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://naturstyrelsen.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Kortlægning af mulige beskyttede områder i Kattegat.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Miljøministeriet har, som led i implementering af havstrategidirektivet, foreslået at udpege seks beskyttede områder med dyb blød bund i Kattegat. Forslaget er p.t. i offentlig høring.
Den dybe bløde bund er en udbredt naturtype i Kattegat og levested for sårbare arter og habitater, som for eksempel korallerne søfjer og søstrå og krebsdyrene haploops. De klarer sig dårligt på arealer, hvor der samtidig fiskes med bundslæbende redskaber, indvindes råstoffer eller klappes havbundsmateriale fra havne og sejlrender.

De områder, der foreslås beskyttet, udgør i alt et areal på 651 km⊃2;, hvilket svarer til 4 % af den danske del af Kattegat. Derudover ønskes et ekstra område øst for Læsø på ca. 14 km2 kortlagt (område g). Inden den endelige kontraktunderskrivelse kan der ske mindre justeringer af områdernes koordinater. Der skal maksimalt kortlægges 7 områder af 700 km⊃2;.

I områderne skal der laves en detaljeret kortlægning af havbunden fordelt på forskellige sedimenttyper. Kortlægningen omfatter herudover undersøgelser af epifauna og en kortlægning og vurdering af bestanden af bundlevende fisk og hummere. Opgaven består af dataindsamling og fortolkning af data.
Opgaven løses gennem dataindsamling og analyse i 7 områder i den danske del af Kattegat.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90712000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 1 750 000 DKK

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Metodebeskrivelse. Vægtning 50
2. Antal områder og antal km sejllinjer, som tilbydes kortlagt. Vægtning 25
3. Bemanding og faglige kvalifikationer af de medarbejdere, der skal udføre. Vægtning 25
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
NST-4859-00098
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.4.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Orbicon A/S
Ringstedvej 20
4000 Roskilde
DANMARK
Mailadresse: info@orbicon.dk
Telefon: +45 46300310

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 1 748 000 DKK
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Internetadresse: http://www.klfu.dk/

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Lige som ovenfor er det en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Side 97 kommissionens standardskabeloner
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.3.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes her.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18.5.2015

Send til en kollega

0.048