23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 073-128303
Offentliggjort
15.04.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
22.05.2015 Kl. 14:00

Addresse
GPP arkitekter a/s
Grønnegade 68
Søren Madsen
8000 Aarhus

Udbyder

Aabenraa Kommune

Ny multiarena i Aabenraa


Aabenraa Kommune

Danmark-Aabenraa: Bygge- og anlægsarbejde i forbindelse med bygninger til fritidsaktiviteter, sport, kultur, indkvartering og restauranter

2015/S 073-128303

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Aabenraa Kommune
Skelbækvej 2
6200 Aabenraa
DANMARK
+45 73767087

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.aabenraa.dk

Yderligere oplysninger fås her: GPP arkitekter a/s
Grønnegade 68
Søren Madsen
8000 Aarhus
DANMARK

http://www.gpp.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: GPP arkitekter a/s
Grønnegade 68
Søren Madsen
8000 Aarhus
DANMARK

http://www.gpp.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: GPP arkitekter a/s
Grønnegade 68
Søren Madsen
8000 Aarhus
DANMARK

http://www.gpp.dk

I.2) Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3) Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Hovedentreprise vedrørende ny multiarena i Aabenraa.

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder

NUTS-kode DK03

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Opgaven består opførelse af ny multiarena i Aabenraa. Byggeriet består af cirka 5 000 m² nybyggeri samt cirka 600 m² ombygningsarbejder. Arbejdet udføres i hovedentreprise på etape 1, nybyggeri og etape 2, ombygning.

Byggesagen omfatter udbygning af eksisterende idræt anlæg, som i dag består af svømmehal med omklædning, foyerareal som kobler sig til over til hal 1, som er med selvstændige omklædningsrum og tribuneanlæg. Fra Hal 1 kommer man via mellemgang til hal 2, som ligeledes har selvstændige omklædningsrum tilknyttet. Hal 2 er cirka 40 cm lavereliggende end det øvrige eksisterende byggeri.

Udbygningen

Udbygningen omfatter opføres af en nye dobbelthal med funktion som multiarena samt tilhørende foyerareal som kobler de eksisterende og nye bygninger sammen.

Dobbelthallen skal fungere som opvisningshal for elitesport såvel som til idrætsundervisning af skoleelever, aktiviteter i lokale idrætsforeninger, og selvorganiseret idræt. Hallen skal også være ramme for forskellige former for kulturelle arrangementer. Dobbelthallen er fleksibelt indrettet og indeholder bl.a. teleskoptribuner med plads til 1 600 siddende tilskuere og 200 stående

Foyer

Der etableres en foyer, der dels betjener den nye dobbelthal og dels sammenbinder dobbelthallen med de eksisterende bygninger. Foyeren rummer endvidere fitnesslokale, samt fleksible og attraktive aktivitetsrum og VIP lounge.

Ombygning

Den eksisterende foyer ombygges og sammenbygges med det nye foyerareal, således at koblingen af hele byggeriet bliver total. Ombygningsdelen rummer fremtidigt café, lounge/mødelokaler samt kontorer.

Den eksisterende træningshal (hal 2) opdeles på tværs med ny let væg i sit tredjedelspunkt ud mod foyeren.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45212000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8) Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:

Se pkt. II.1.5).

II.2.2) Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3) Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

I henhold til AB92, inkl. Aabenraa Kommunes tilføjelser og præciseringer.

III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

I henhold til AB92, inkl. Aabenraa Kommunes tilføjelser og præciseringer.

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men såfremt flere byder i forening, skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig virksomhed, der tegner alle de bydende. Endvidere skal alle de bydende hæfte solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.

III.1.4) Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Entreprisekontrakten indeholder en social klausul med praktik- og uddannelseskrav i form af en hensigtserklæring om beskæftigelse af praktikanter i sædvanligt omfang for branchen. Derudover vil ILO-konvention nr. 94 vedrørende arbejdsvilkår være gældende ved udførelsen af kontrakten.

De nærmere vilkår fremgår af udbudsmaterialet.

III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Prækvalifikationen vil blive foretaget ud fra en vurdering af virksomhedens egnethed, som hovedentreprenør til renoveringen. Vurderingen foretages i forhold til de nedenfor angivne kriterier på baggrund af den efterspurgte dokumentation.

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ved sammenslutninger af virksomheder skal nedenstående oplysninger/dokumentation gives for hver enkelt virksomhed:

1) Oplysninger om virksomheden:

a) Virksomhedstype: Entreprenørvirksomhed.

b) CVR-nummer

c) Ejerforhold

d) Stiftelsestidspunkt

e) Virksomhedens organisation og personale: beskrivelse af virksomhedens organisation og oplysning om

antal medarbejdere i de enkelte medarbejderkategorier, disses uddannelse, faglige kvalifikationer, anciennitet i virksomheden og deltagelse i opgaver,

g) Antal medarbejdere i perioden 1.1.2014-1.4.2015.

h) Oplysning om virksomhedens kontaktperson vedrørende prækvalifikation/tilbud - navn, e-mail adresse og øvrige oplysninger, der vurderes at være relevante.

2) Tro og love-erklæring om, at hovedentreprenøren ikke har ubetalt forfalden gæld på over DKK 100 000 til offentlige myndigheder i Danmark samt + Tro og love-erklæring på artikel 45 stk. 1 og 2.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 3) Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ved sammenslutninger af virksomheder skal nedenstående oplysninger/dokumentation gives for hver enkelt virksomhed:

Oplysning om virksomhedens nøgletal for de seneste 3 regnskabsår, fordelt på:

Omsætning i de seneste 3 regnskabsår

Resultat før skat i de seneste 3 regnskabsår

Soliditetsgrad i de seneste 3 regnskabsår

Egenkapital i de seneste 3 regnskabsår.

Såfremt at ansøger ikke kan fremlægge ovennævnte oplysninger om nøgletal (f.eks. fordi at virksomheden er etableret indenfor de seneste 3 år), skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring vedrørende ansøgers kapital forhold) for sin finansielle og økonomiske formåen. Hvis ansøger baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle status, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset, og denne virksomheds nøgletal skal fremlægges.

III.2.3) Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

5) Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ved sammenslutninger af virksomheder skal nedenstående oplysninger/dokumentation gives for hver enkelt virksomhed:

Maksimalt 5 referencer på hovedentrepriser på igangværende eller gennemførte opgaver indenfor idrætsbyggerier eller tilsvarende (maks. 1 side pr. reference) indenfor de seneste 5 år samt maksimalt 5 referencer på hovedentrepriser på igangværende eller gennemførte opgaver indenfor anden byggeri.

— Referencer skal — som minimum — indeholde oplysning om:

a) bygherrens navn, kontaktperson og kontaktoplysninger

b) projektnavn, årstal og projektstade

c) opgavens størrelse (entreprisesum)

d) entreprenørens ydelser.

e) Nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i Erhvervs og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal fra statsbyggeri mv., herunder fra tilsvarende entrepriseopgaver som den udbudte (dvs et eller flere relevante faktablade). Hvis ansøger har fået beregnet nøgletal for mindst tre tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de senest 3 år, skal ansøger tillige aflevere supplerende oplysning efter reglerne i § 9 herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal samt oplysninger om helt eller delvist afbrudte evalueringssager (dvs. en karakterbog). Hvis ansøger ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal anmoder aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 9, stk. 5. Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, der dokumenterer, at ansøger kan leve op til de stillede krav.

Der vil blive lagt vægt på ovenstående oplysningerne om virksomhedens personlige forhold, økonomiske og finansielle kapacitet samt teknisk kapacitet.

Ved vurderingen af dette vil antallet af givne referencer ikke være udslagsgivende, men derimod den enkelte references kvalitet, ligesom eventuelle nøgletal/tilsvarende oplysninger samt bygherreudtalelser for den enkelte reference vil indgå.

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure

Begrænset

IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet mindsteantal 4: og største antal 5

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Udvælgelse af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske ved en samlet vurdering af ansøgernes økonomiske og finansielle kapacitet, jf. pkt. III.2.2) samt tekniske kapacitet jf. pkt. III.2.3).

IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Laveste pris

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 50-086467 af 12.3.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

22.5.2015 - 14:00

IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3) Yderligere oplysninger

Ansøgning om prækvalifikation bedes sendt i 2 eksemplarer og i digital udgave på USB eller tilsvarende. Ansøgningen bedes sendes i lukket forsendelse mærket:

»Multiarena Aabenraa«

Anmodningen sendes til gpp arkitekter med att. iht. bilag A III.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er findes ikke mæglingsorgan i DK

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v., som følger:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 30 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (Center for Udbudsregler)
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

10.4.2015

 

Send til en kollega

0.063