23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 070-124276
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Vindere

2. Leverance af kolonial, konserves, mejeriprodukter og frost

(05.08.2015)
Catering Engros A/s
Stamholmen 175
2650 Hvidovre

Opdateringer

Rettelse
(03.07.2015)

I stedet for:

VI.3) Yderligere oplysninger:

—.

—.

—.

—.

Læses:

VI.3) Yderligere oplysninger:

Betegnelse: 1. Leverance af fersk kød

Thisted Kommune har valgt at annullere udbudet for så vidt angår delaftale 1 Fersk kød.

Dette begrundes i, at alle tilbudsgivere har afgivet varelinier, som fagpersonalet har fundet ukonditionsmæssige, hvilket ordregiver vurderer, i praksis betyder at der ikke kan foretages en retvisende beregning af delkriteriet pris.

Thisted Kommune vil snarest muligt annoncere nyt udbud på fersk kød.

Danmark-Thisted: Fødevarer, drikkevarer, tobak og beslægtede produkter 2015/S 070-124276


Danmark-Thisted: Fødevarer, drikkevarer, tobak og beslægtede produkter

2015/S 070-124276

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Thisted Kommune
Asylgade 30
Laila Krenchel
7700 Thisted
DANMARK

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/50347117.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/50347117.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK

http://permalink.mercell.com/50347117.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK

http://permalink.mercell.com/50347117.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK

http://permalink.mercell.com/50347117.aspx

I.2)Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3)Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Fødevarer til Thisted Kommunes storkøkkener.

II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer

Indkøb

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Thisted Kommune.

NUTS-kode DK050

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Udbud af levering af fødevarer til Thisted Kommunes storkøkkener, herunder 5 delaftaler:

1) leverance af fersk kød

2) leverance af kolonial, konserves, mejeriprodukter og frost

3) leverance af frisk fisk

4) leverance af frisk frugt og grønt

5) leverance af kaffe, the og chokodrik.

Levering vil finde sted til Thisted kommunens storkøkkener, produktionskøkkener og storkantiner. Dette omfatter pt. 16 leveringssteder i Thisted Kommune.

Procedure:

Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/50347117.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15000000, 03212100, 03220000, 03221000, 03221200, 03221300, 03311000, 15100000, 15110000, 15111000, 15111100, 15111200, 15112000, 15112100, 15113000, 15115100, 15130000, 15131620, 15200000, 15211100, 15221000, 15300000, 15313000, 15331170, 15400000, 15500000, 15600000, 15860000, 15861000, 15890000, 15894000, 15896000, 15897200, 15000000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja

Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler

II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2

Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:

måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.9.2015. Færdiggørelse 31.8.2017

Oplysninger om delaftaler

Betegnelse: 1. Leverance af fersk kød

1)Kort beskrivelse

Leverance af fersk kød.

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15110000, 15000000, 15111000, 15111100, 15111200, 15112000, 15113000, 15115100, 15130000, 15131620

3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Betegnelse: 2. Leverance af kolonial, konserves, mejeriprodukter og frost

1)Kort beskrivelse

Leverance af kolonial, konserves, mejeriprodukter og frost.

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15000000, 15890000, 15894000, 15897200, 15896000, 15500000, 15221000

3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Betegnelse: 3. Leverance af frisk fisk

1)Kort beskrivelse

Leverance af frisk fisk.

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

03311000, 15211100

3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Betegnelse: 4. Leverance af frisk frugt og grønt

1)Kort beskrivelse

Leverance af frisk frugt og grønt.

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

03221000, 03221200, 03221300, 15300000, 03212100

3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Betegnelse: 5. Leverance af kaffe, the og chokodrik

1)Kort beskrivelse

Leverance af kaffe, the og chokodrik.

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15860000, 15861000

3)Mængde eller omfang
4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej

III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, og om opfyldelse af Udbudsdirektivets artikel 45. Fortrykte formularer bedes udfyldt og er vedlagt som Bilag 1.

Tilbudsgiver skal uploade en beskrivelse af virksomheden; herunder organisation og ejerforhold. Udfyld Bilag 7.

III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ordregiver forbeholder sig ret til inden kontraktindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, maks. 6 mdr. gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af Udbudsdirektivets Art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f. Tildelingsbeslutningen er meddelt under forudsætning af, at der efterfølgende kan indhentes sådan dokumentation. En kontrakt anses ikke for endeligt indgået forinden der er fremsendt sådan dokumentation såfremt ordregiver forlanger dette. Hvis dokumentationen ikke er tilfredsstillende, forbeholder ordregiver sig ret til at tilbagekalde tildelingsbeslutningen og lave en ny tildeling af kontrakt.

Kopi af tilbudsgivers gyldige erhvervs- og produktansvarsforsikring med en årlig dækningssum på minimum 5 000 000 DKK skal uploades sammen med tilbuddet. Uploades som bilag 9.

III.2.3)Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Tilbudsgiver skal uploade en referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med en kort beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Udfyld bilag 3. Eventuelle nystartede virksomheder bedes uploade dokumentation for leverancer af de efterspurgte produkter i den tid, virksomheden har eksisteret eller beskrivelse af, hvordan opgaven tænkes løst.

III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure

Offentlig

IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

19.5.2015 - 12:00

IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)Åbning af bud

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)Yderligere oplysninger
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
www.klfu.dk
+45 33307799

VI.4.2)Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.

3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
www.kfst.dk
+45 41715100

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

8.4.2015

Send til en kollega

0.062