23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 064-113261
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Danmark-Hjørring: Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger 2015/S 064-113261


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Danmark-Hjørring: Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger

2015/S 064-113261

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Arsenalvej 55
Kontorchef Senita Vaizovic, specialkonsulent Susanne L. Hjorth
9800 Hjørring
DANMARK
+45 72314227 / 72314226

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.forsvaret.dk/fes

I.2) Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger

I.3) Hovedaktivitet

Forsvar

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten

Drift og vedligehold af forsvarets tekniske basisinstallationer.

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har udbudt store dele af drift og vedligehold af forsvarets tekniske basisinstallationer.

Udbuddet omfattede drift og vedligehold af tekniske basisinstallationer i bygninger af varierende størrelse i Østdanmark herunder Bornholm (delaftale 1) og i bygninger af varierende størrelse i Vestdanmark (delaftale 2).

Aftalerne omfatter følgende ydelsesområder: Elforsyningssystem, Varmesystem, Brugsvandsystem, Ventilationssystem, Afløbssystem, Sprinklersystem, CTS drift og fejlfinding.

II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50700000, 50711000, 50712000, 50720000, 50721000, 50730000, 51110000, 50510000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure

Begrænset

IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af

1. Pris. Vægtning 70

2. Kvalitet. Vægtning 30

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion

Der er anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed

2014/001843

IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 190-335513 af 3.10.2014

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: Delaftale 1Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Drift og vedligehold af tekniske basisinstallationer i Østdanmark

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

9.3.2015

V.2) Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 5

V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Kemp & Lauritzen A/S
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Kontrakt nr.: Delaftale 2Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Drift og vedlighold af tekniske basisinstallationer i Vestdanmark

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

9.3.2015

V.2) Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 5

V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Kemp & Lauritzen A/S
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.2) Yderligere oplysninger:

Begge aftaler er indgået den 20.3.2015.

VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
DANMARK

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
DANMARK

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

27.3.2015

 

Send til en kollega

0.047