Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Danmark-Hjørring: Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger 2015/S 064-113261
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Danmark-Hjørring: Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger
2015/S 064-113261
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1) | Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.forsvaret.dk/fes |
I.2) | Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger |
I.3) | Hovedaktivitet
Forsvar |
I.4) | Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) | Beskrivelse |
II.1.1) | Betegnelse for kontrakten Drift og vedligehold af forsvarets tekniske basisinstallationer. |
II.1.2) | Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation NUTS-kode DK0 |
II.1.3) | Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem |
II.1.4) | Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har udbudt store dele af drift og vedligehold af forsvarets tekniske basisinstallationer. Udbuddet omfattede drift og vedligehold af tekniske basisinstallationer i bygninger af varierende størrelse i Østdanmark herunder Bornholm (delaftale 1) og i bygninger af varierende størrelse i Vestdanmark (delaftale 2). Aftalerne omfatter følgende ydelsesområder: Elforsyningssystem, Varmesystem, Brugsvandsystem, Ventilationssystem, Afløbssystem, Sprinklersystem, CTS drift og fejlfinding. |
II.1.5) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
50700000, 50711000, 50712000, 50720000, 50721000, 50730000, 51110000, 50510000 |
II.1.6) | Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.2) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
II.2.1) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
Del IV: Procedure
IV.1) | Type procedure |
IV.1.1) | Type procedure
Begrænset |
IV.2) | Tildelingskriterier |
IV.2.1) | Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af 1. Pris. Vægtning 70 2. Kvalitet. Vægtning 30 |
IV.2.2) | Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej |
IV.3) | Administrative oplysninger |
IV.3.1) | Sagsnummer hos den ordregivende myndighed 2014/001843 |
IV.3.2) | Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
Udbudsbekendtgørelse Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 190-335513 af 3.10.2014 |
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt nr.: Delaftale 1Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Drift og vedligehold af tekniske basisinstallationer i Østdanmark
V.1) | Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
9.3.2015 |
V.2) | Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 5 |
V.3) | Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Kemp & Lauritzen A/S |
V.4) | Oplysninger om kontraktens værdi |
V.5) | Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej |
Kontrakt nr.: Delaftale 2Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Drift og vedlighold af tekniske basisinstallationer i Vestdanmark
V.1) | Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
9.3.2015 |
V.2) | Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 5 |
V.3) | Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Kemp & Lauritzen A/S |
V.4) | Oplysninger om kontraktens værdi |
V.5) | Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) | Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej |
VI.2) | Yderligere oplysninger: Begge aftaler er indgået den 20.3.2015. |
VI.3) | Klageprocedurer |
VI.3.1) | Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud |
VI.3.2) | Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. |
VI.3.3) | Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen |
VI.4) | Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27.3.2015 |