23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 015-022190
Offentliggjort
22.01.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
www.byggeweb.dk, TN80758

Anmodning om deltagelse

Til
19.02.2015 Kl. 12:00

Addresse
www.byggeweb.dk, TN80758

Udbyder

Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme

Opdateringer

Rettelse
(04.02.2015)

I stedet for:

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres via Københavns Ejendommes elektroniske udbudssystem, Byggeweb, www.byggeweb.dk og findes ved at søge på TN80758. Nærværende udbudsbekendtgørelse og eventuelt supplerende materiale hertil rekvireres ved at logge på ovennævnte hjemmeside, ved gratis at oprette en bruger og søge efter det pågældende udbud via TN80758, hvor udbudsbekendtgørelsen kan downloades. Spørgsmål til udbudsbekendtgørelsens indhold skal sendes skriftligt via mail. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via Byggeweb til samtlige ansøgere.

Ved tilbudsafgivelse skal der fremsendes en tro og love-erklæring om, hvorvidt tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. bek. af lov nr. 336 af 13.5.1997. Hvis tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks. et konsortium, skal hver af deltagerne afgive en erklæring. Ved tilbudsafgivelse skal der ligeledes fremsendes en tro- og love erklæring om udelukkelse i henhold til Udbudsdirektivets art. 45.

Det er en forudsætning for aftaleindgåelse, at de underrådgivere mv., hvis ressourcer der lægges vægt på under prækvalifikation, også tilbydes ved tilbudsafgivelse.
Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres via Københavns Ejendommes elektroniske udbudssystem, Byggeweb, www.byggeweb.dk og findes ved at søge på TN080758. Nærværende udbudsbekendtgørelse og eventuelt supplerende materiale hertil rekvireres ved at logge på ovennævnte hjemmeside, ved gratis at oprette en bruger og søge efter det pågældende udbud via TN080758, hvor udbudsbekendtgørelsen kan downloades. Spørgsmål til udbudsbekendtgørelsens indhold skal sendes skriftligt via mail. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via Byggeweb til samtlige ansøgere.

Ved tilbudsafgivelse skal der fremsendes en tro og love-erklæring om, hvorvidt tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. bek. af lov nr. 336 af 13.5.1997. Hvis tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks. et konsortium, skal hver af deltagerne afgive en erklæring. Ved tilbudsafgivelse skal der ligeledes fremsendes en tro og love-erklæring om udelukkelse i henhold til Udbudsdirektivets art. 45.

Det er en forudsætning for aftaleindgåelse, at de underrådgivere mv., hvis ressourcer der lægges vægt på under prækvalifikation, også tilbydes ved tilbudsafgivelse.


Yderligere supplerende oplysninger

Det præciseres i udbudsbekendtgørelsens pkt. VI.3) (yderligere oplysninger) at TN-nummeret retteligt skal være TN080758.

Opførelse af børneinstitution - Prinsessegade (Rettet)


Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme
Nyropsgade 1, 5. sal
Kontaktpunkt(er): Karin Adriansen
Att: Karin Adriansen
1602 København V
DANMARK
Mailadresse: kadria@okf.kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.kejd.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Byggeweb. Der henvises til nærværende bekendtgørelse pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
Ryesgade 19C
2200 København N
DANMARK
Internetadresse: www.byggeweb.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Fritid, kultur og religion



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Opførelse af børneinstitution — Prinsessegade.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse

NUTS-kode DK011


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Opgaven er at bygge Børnebyen Christianshavn, en klynge af børneinstitutioner i hjertet af København på Trekantsgrunden i Prinsessegade, Christianshavn. Udførelsen vil forgå i to etaper med forventet aflevering hhv. medio 2016 og medio 2017.
På en afgrænset del af grunden ligger i dag en fungerende institution, med tilhørende udeareal, der huser ca. 200 børn. Denne skal fungere sideløbende med byggeriet af fase 1. Derefter starter fase 2 med at institutionen flytter fra de eksisterende bygninger og ind i en del af det i fase 1 opførte byggeri. Den eksisterende bygning fjernes og der fortsættes med opførelsen af bygning og landskab. Den samlede bebyggelse skal blive til »Børnebyen Christianshavn« en »by« for børn med egen by-karakter indpasset i nærmiljøet på Christianshavn. Den nye bebyggelse vil bestå af en småbørnsenhed, to fritidshjem og en fritidsklub. Bygningerne udføres i en og to etager med tagterrasser. Udearealerne udføres med varierede
temaer tilpasset de enkelte afsnit. Den nye klynge af institutioner vil udgøre de daglige rammer for i alt ca. 700 børn i alderen 0-14 år, samt personale. Alle nye bygninger opføres iht. BR10 og lavenergiklasse 2015.
Hovedentreprisen vil indeholde samtlige arbejder i forbindelse med opgaven på grunden og består i hovedpunkter af følgende:
— Nedrivning/nedbrydning af eksisterende bygninger/overflader og installationer.
— Etablering af byggeplads samt varetagelse af midlertidige installationer.
— Byggeri af ca. 4 550 m² nybyggeri i en og to etager, med tilhørende udearealer og vejanlæg mm.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45000000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Der henvises til ovenstående pkt. II.1.5).



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Vil fremgå af udbudsmaterialet.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Den vindende tilbudsgiver skal overholde Københavns Kommunes bestemmelser om CSR, arbejdstagerrettigheder samt praktikanter/lærlinge. Bestemmelserne kan hentes på www.kejd.dk under indkøb og udbud. Øvrige særlige vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal angive firmanavn og kontaktperson og kontaktperson, samt mailadresse til kontaktperson. Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal oplysningerne om personlige forhold (udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2), pkt. III.2.2) samt pkt. III.2.3) afgives for alle deltagere i konsortiet.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om omsætning for om muligt de seneste 3 disponible regnskabsår.
Oplysninger om egenkapital for om muligt de seneste 3 disponible regnskabsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Egenkapitalen skal være positiv for de seneste 2 disponible regnskabsår.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referenceliste over tilsvarende bygge- og anlægsopgaver udført inden for de seneste 5 år.
Referencerne ønskes med angivelse af:
— opgavens art, herunder om der er tale om renovering, nybyggeri eller ombygning
— ansøgers rolle i opgaven — eks. hovedentreprenør, totalentreprenør mv.
— opgavens areal
— opgavens lokation
— bygherre
— entreprisens økonomiske størrelse
— dato for aflevering/status af projektet
— entrepriseform.
Ansøger bedes redegøre for, hvorfor de udvalgte referencer anses for sammenlignelige/relevante i forhold til beskrivelsen i pkt. II.1.5).
Der ønskes en oversigt over ansøgers virksomhed og samlede medarbejderstab. Ansøger bedes angive hvor mange medarbejdere, der har erfaring med byggeledelse ved opgaver med en anlægssum på minimum 50 000 000 DKK. Der gøres opmærksom på, at der ikke skal vedlægges CV er eller opgavespecifikt organisationsdiagram.).



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ansøgers dokumenterede kompetence/erfaring jf. pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?


IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter


IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

19.2.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


Udbuddet gennemføres via Københavns Ejendommes elektroniske udbudssystem, Byggeweb, www.byggeweb.dk og findes ved at søge på TN80758. Nærværende udbudsbekendtgørelse og eventuelt supplerende materiale hertil rekvireres ved at logge på ovennævnte hjemmeside, ved gratis at oprette en bruger og søge efter det pågældende udbud via TN80758, hvor udbudsbekendtgørelsen kan downloades. Spørgsmål til udbudsbekendtgørelsens indhold skal sendes skriftligt via mail. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via Byggeweb til samtlige ansøgere.
Ved tilbudsafgivelse skal der fremsendes en tro og love-erklæring om, hvorvidt tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. bek. af lov nr. 336 af 13.5.1997. Hvis tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks. et konsortium, skal hver af deltagerne afgive en erklæring. Ved tilbudsafgivelse skal der ligeledes fremsendes en tro- og love erklæring om udelukkelse i henhold til Udbudsdirektivets art. 45.
Det er en forudsætning for aftaleindgåelse, at de underrådgivere mv., hvis ressourcer der lægges vægt på under prækvalifikation, også tilbydes ved tilbudsafgivelse.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor den ordregivende myndighed har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har afgivet en kort redegørelse for for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over andre forhold skal indgives inden 45 dage efter at ordregiver har offentliggjort bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

19.1.2015

Send til en kollega

0.047