Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
www.byggeweb.dk, TN80758
Anmodning om deltagelse
Addresse
www.byggeweb.dk, TN80758
Udbyder
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme
Opdateringer
I stedet for:
VI.3) Yderligere oplysninger:
Udbuddet gennemføres via Københavns Ejendommes elektroniske udbudssystem, Byggeweb, www.byggeweb.dk og findes ved at søge på TN80758. Nærværende udbudsbekendtgørelse og eventuelt supplerende materiale hertil rekvireres ved at logge på ovennævnte hjemmeside, ved gratis at oprette en bruger og søge efter det pågældende udbud via TN80758, hvor udbudsbekendtgørelsen kan downloades. Spørgsmål til udbudsbekendtgørelsens indhold skal sendes skriftligt via mail. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via Byggeweb til samtlige ansøgere.
Ved tilbudsafgivelse skal der fremsendes en tro og love-erklæring om, hvorvidt tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. bek. af lov nr. 336 af 13.5.1997. Hvis tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks. et konsortium, skal hver af deltagerne afgive en erklæring. Ved tilbudsafgivelse skal der ligeledes fremsendes en tro- og love erklæring om udelukkelse i henhold til Udbudsdirektivets art. 45.
Det er en forudsætning for aftaleindgåelse, at de underrådgivere mv., hvis ressourcer der lægges vægt på under prækvalifikation, også tilbydes ved tilbudsafgivelse.
Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:
Udbuddet gennemføres via Københavns Ejendommes elektroniske udbudssystem, Byggeweb, www.byggeweb.dk og findes ved at søge på TN080758. Nærværende udbudsbekendtgørelse og eventuelt supplerende materiale hertil rekvireres ved at logge på ovennævnte hjemmeside, ved gratis at oprette en bruger og søge efter det pågældende udbud via TN080758, hvor udbudsbekendtgørelsen kan downloades. Spørgsmål til udbudsbekendtgørelsens indhold skal sendes skriftligt via mail. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via Byggeweb til samtlige ansøgere.
Ved tilbudsafgivelse skal der fremsendes en tro og love-erklæring om, hvorvidt tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. bek. af lov nr. 336 af 13.5.1997. Hvis tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks. et konsortium, skal hver af deltagerne afgive en erklæring. Ved tilbudsafgivelse skal der ligeledes fremsendes en tro og love-erklæring om udelukkelse i henhold til Udbudsdirektivets art. 45.
Det er en forudsætning for aftaleindgåelse, at de underrådgivere mv., hvis ressourcer der lægges vægt på under prækvalifikation, også tilbydes ved tilbudsafgivelse.
Yderligere supplerende oplysninger
Det præciseres i udbudsbekendtgørelsens pkt. VI.3) (yderligere oplysninger) at TN-nummeret retteligt skal være TN080758.
Opførelse af børneinstitution - Prinsessegade (Rettet)
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme
Nyropsgade 1, 5. sal
Kontaktpunkt(er): Karin Adriansen
Att: Karin Adriansen
1602 København V
DANMARK
Mailadresse: kadria@okf.kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.kejd.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Byggeweb. Der henvises til nærværende bekendtgørelse pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
Ryesgade 19C
2200 København N
DANMARK
Internetadresse: www.byggeweb.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Fritid, kultur og religion
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Opførelse af børneinstitution — Prinsessegade.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
NUTS-kode DK011
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgaven er at bygge Børnebyen Christianshavn, en klynge af børneinstitutioner i hjertet af København på Trekantsgrunden i Prinsessegade, Christianshavn. Udførelsen vil forgå i to etaper med forventet aflevering hhv. medio 2016 og medio 2017.
På en afgrænset del af grunden ligger i dag en fungerende institution, med tilhørende udeareal, der huser ca. 200 børn. Denne skal fungere sideløbende med byggeriet af fase 1. Derefter starter fase 2 med at institutionen flytter fra de eksisterende bygninger og ind i en del af det i fase 1 opførte byggeri. Den eksisterende bygning fjernes og der fortsættes med opførelsen af bygning og landskab. Den samlede bebyggelse skal blive til »Børnebyen Christianshavn« en »by« for børn med egen by-karakter indpasset i nærmiljøet på Christianshavn. Den nye bebyggelse vil bestå af en småbørnsenhed, to fritidshjem og en fritidsklub. Bygningerne udføres i en og to etager med tagterrasser. Udearealerne udføres med varierede
temaer tilpasset de enkelte afsnit. Den nye klynge af institutioner vil udgøre de daglige rammer for i alt ca. 700 børn i alderen 0-14 år, samt personale. Alle nye bygninger opføres iht. BR10 og lavenergiklasse 2015.
Hovedentreprisen vil indeholde samtlige arbejder i forbindelse med opgaven på grunden og består i hovedpunkter af følgende:
— Nedrivning/nedbrydning af eksisterende bygninger/overflader og installationer.
— Etablering af byggeplads samt varetagelse af midlertidige installationer.
— Byggeri af ca. 4 550 m² nybyggeri i en og to etager, med tilhørende udearealer og vejanlæg mm.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45000000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til ovenstående pkt. II.1.5).
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Vil fremgå af udbudsmaterialet.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Den vindende tilbudsgiver skal overholde Københavns Kommunes bestemmelser om CSR, arbejdstagerrettigheder samt praktikanter/lærlinge. Bestemmelserne kan hentes på www.kejd.dk under indkøb og udbud. Øvrige særlige vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal angive firmanavn og kontaktperson og kontaktperson, samt mailadresse til kontaktperson. Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal oplysningerne om personlige forhold (udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2), pkt. III.2.2) samt pkt. III.2.3) afgives for alle deltagere i konsortiet.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om omsætning for om muligt de seneste 3 disponible regnskabsår.
Oplysninger om egenkapital for om muligt de seneste 3 disponible regnskabsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Egenkapitalen skal være positiv for de seneste 2 disponible regnskabsår.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referenceliste over tilsvarende bygge- og anlægsopgaver udført inden for de seneste 5 år.
Referencerne ønskes med angivelse af:
— opgavens art, herunder om der er tale om renovering, nybyggeri eller ombygning
— ansøgers rolle i opgaven — eks. hovedentreprenør, totalentreprenør mv.
— opgavens areal
— opgavens lokation
— bygherre
— entreprisens økonomiske størrelse
— dato for aflevering/status af projektet
— entrepriseform.
Ansøger bedes redegøre for, hvorfor de udvalgte referencer anses for sammenlignelige/relevante i forhold til beskrivelsen i pkt. II.1.5).
Der ønskes en oversigt over ansøgers virksomhed og samlede medarbejderstab. Ansøger bedes angive hvor mange medarbejdere, der har erfaring med byggeledelse ved opgaver med en anlægssum på minimum 50 000 000 DKK. Der gøres opmærksom på, at der ikke skal vedlægges CV er eller opgavespecifikt organisationsdiagram.).
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ansøgers dokumenterede kompetence/erfaring jf. pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
19.2.2015 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Udbuddet gennemføres via Københavns Ejendommes elektroniske udbudssystem, Byggeweb, www.byggeweb.dk og findes ved at søge på TN80758. Nærværende udbudsbekendtgørelse og eventuelt supplerende materiale hertil rekvireres ved at logge på ovennævnte hjemmeside, ved gratis at oprette en bruger og søge efter det pågældende udbud via TN80758, hvor udbudsbekendtgørelsen kan downloades. Spørgsmål til udbudsbekendtgørelsens indhold skal sendes skriftligt via mail. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via Byggeweb til samtlige ansøgere.
Ved tilbudsafgivelse skal der fremsendes en tro og love-erklæring om, hvorvidt tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. bek. af lov nr. 336 af 13.5.1997. Hvis tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks. et konsortium, skal hver af deltagerne afgive en erklæring. Ved tilbudsafgivelse skal der ligeledes fremsendes en tro- og love erklæring om udelukkelse i henhold til Udbudsdirektivets art. 45.
Det er en forudsætning for aftaleindgåelse, at de underrådgivere mv., hvis ressourcer der lægges vægt på under prækvalifikation, også tilbydes ved tilbudsafgivelse.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor den ordregivende myndighed har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har afgivet en kort redegørelse for for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over andre forhold skal indgives inden 45 dage efter at ordregiver har offentliggjort bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.1.2015