23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 010-013573
Offentliggjort
15.01.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

Til
09.02.2015 Kl. 12:00

Addresse
Københavns Lufthavne A/S
Lufthavnsboulevarden 6
Att: Lisbeth Popp Lybye
2770 Kastrup
Telefon: +45 53636510
Mail: lisbeth.lybye@cph.dk

Anmodning om deltagelse

Til
13.02.2015 Kl. 12:00

Addresse
Københavns Lufthavne A/S
Lufthavnsboulevarden 6
Att: Lisbeth Popp Lybye
2770 Kastrup

Udbyder

Københavns Lufthavne A/S

Vindere

(09.07.2015)
Skou Gruppen A/S
Kærvej 34
2970 Hørsholm

C-SRA Changes, bygningsentreprise


Københavns Lufthavne A/S

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Københavns Lufthavne A/S
Lufthavnsboulevarden 6
Att: Lisbeth Popp Lybye
2770 Kastrup
DANMARK
Telefon: +45 53636510
Mailadresse: lisbeth.lybye@cph.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.cph.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Hovedaktivitet

Lufthavnsrelaterede aktiviteter



I.3)

Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

C-SRA Changes. Bygningsentreprise.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse

NUTS-kode DK012


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Det er aftalt med brugere og handlere i CPH, at C-SRA området udvides og at der etableres et samlet kontrol og checksted. Dette sker ved at kombinere eksisterende vagt- og checkfunktioner, der i dag ligger i flere forskellige bygninger til en overordnet hovedvagt MFC (Multi Funktions Checksted) samt at ombygge Nordvagten til alene at håndterer gående trafik fra Landside til C-SRA området.
Kontrakten omhandler udvidelse af C-SRA området i Kastrup Lufthavn. Udvidelsen omfatter flytning af funktionerne fra eksisterende Hovedvagt og Checkstederne Check Golf og Check Øst til nyt MFC (Multi Funktions Checksted). Endvidere omfatter det fysisk flytning af eksisterende bygning som fungerer i dag som Nordvagt til ny Hovedvagt, opførelse af nyt Checksted for C-SRA og SRA, samt opførelse af ny Nordvagt.
Kontrakten omfatter:

— Flytning/ombygning af eksisterende Nordvagt (ca. 91m2) til Hovedvagt i MFC området. Hovedvagt MFC kontrollerer trafik- og personadgang fra Landside til Airside. MFC-hovedvagt kontrollerer udstedte adgangstilladelser til personer og køretøjer.

— Nyt Multi Function Checksted(MFC) med ny C-SRA/SRA Checksted (ca. 251 m2). Ny bygning som skal fungere som vagt og checksted for Airside/SRA samt Airside / C-SRA grænse.

— Ny Nordvagt (ca. 180 m2). Ny beliggenhed og by bygning, som skal fungere som Landside/C-SRA grænse som betjener gående alene. I dag fungerer Nordvagten som Airside/Landside grænsevagt til kørende og gående.

— Mindre bygninger til i MFC område: SRA vagtskur (12 m2), 3 x læskure (6 m2)
— Cykelskur til 30 cykler ved Nordvagten. Cykelskuret placeres på eksisterende fundamenter som hører i dag til Nordvagten.
Anlægsopgaver bliver udført samtidigt og er ikke omfattet af nærværende kontrakt. Disse består af ny vej bag om Hangar 5, etablering af ny afkørsel fra 22 L til Gl. Strandstien, opgradering af Gl. Strandstien langs ILS kritisk område fra grusvej til asfalt vej, ny indkørsel fra Kystvejen veje og pladser i forbindelse med nye vagter og checksteder samt nye p-pladser ved Nordvagten.
Opgaven skal udføres fra primo juni 2015 til primo november 2015.


II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45300000, 45400000, 45200000, 45100000, 45500000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud


II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Arbejderne omfatter produktion, levering og montering af bl.a.:
Fundamenter
Bærende konstruktioner
Gipsvægge
Døre/vinduer
Lofter
Sanitet
Malerarbejder
Gulve
The-køkkener inkl. fast inventar
Mekanisk ventilation
VVS-arbejder
EL-arbejder: forsyninger, føringsveje, hoved- og fordelingstavler
Belysning
ABA, ABDL, varsling, AIA
Automatic/CTS.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 15 000 000 og 20 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.6.2015 Færdiggørelse 6.11.2015



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Bestemmelser vedrørende sikkerhedsstillelse og garantier vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Bestemmelser vedrørende betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Samtlige deltagere i et konsortium forstået som en sammenslutning af økonomiske aktører skal hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte kontrakt samt udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidariske hæftende deltagere i konsortiet. Såfremt anmodningen om deltagelse fremsættes af et konsortium skal konsortieerklæring udfyldes, underskrives og vedlægges ansøgningen.
Konsortieerklæringen kan fås ved henvendelse til den i punkt I.1) anførte kontaktperson.



III.1.4)

Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Tilbudsgiver skal være indforstået med at tegne erhvervs- og produktansvarsforsikring med en minimumsdækning på 10 000 000 DKK for tingskade og personskade.
Medarbejderne der ønskes benyttet på projektet skal kunne godkendes af politiet.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en udelukkelsesgrund som angivet i udbudsdirektivets art. 45 stk. 2.
Hvis ansøger er et konsortium skal ovenstående erklæring afgives af alle konsortiedeltagere.
Formular til tro- og loveerklæring kan fås ved henvendelse til den i punkt I.1) anførte kontaktperson.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Anmodning om deltagelse i udbuddet skal vedægges:
Erklæring om nøgletal for de seneste 3 års regnskaber med angivelse af: omsætning, resultat før skat, egenkapital og samlede aktiver.
Hvis ansøger er et konsortium skal samtlige oplysninger fremlægges for alle konsortiedeltagere.
Mindstekrav: Ansøgers egenkapital skal være på mindst 5 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår og den årlige omsætning indenfor bygge- og anlægsarbejder skal være mindst 40 000 000 DKK.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Kortfattet beskrivelse af ansøgers virksomhed med organisationsplan, firmanavn, kontaktoplysninger, ejerforhold, CVR-nummer og ansvarlig kontaktperson (maks. 2 A4 sider).
2. Erklæring om gennemsnitligt antal ansatte indenfor de ydelser prækvalifikationen vedrører for hvert af de seneste 3 år., fordelt på medarbejderkategorier efter faglige uddannelsesmæssige kvalifikationer.
3. Beskrivelse af ansøgers kvalitets- og miljøledelsessystem. Hvis ansøger er et konsortium skal ovenstående tre oplysninger fremlægges for alle konsortiedeltagere.
4. Redegørelse for, i hvilket omfang der påtænkes anvendt underentreprenører.
5. Beskrivelse af væsentligste 6 referencer (hver reference på maks. fylde 1 A4 side) gennemført de seneste 5 år med særlig vægt på byggerier udført i lufthavne eller byggerier af tilsvarende kompleksitet.
Der må maks. anføres 6 referencer uanset antallet af konsortiedeltagere. Referencer skal indeholde oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens størrelse og art, entrepriseform, beskrivelse af ansøgers ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej



IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos ordregiveren:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter

Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 9.2.2015 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

13.2.2015 - 12:00



IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk. engelsk.



IV.3.6)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.7)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger:

Ad punkt IV.3.3): De yderligere dokumenter der kan rekvireres, omfatter den under punkt III.1.3) nævnte konsortieerklæring og den under punkt III.2.1) anførte tro og love-erklæring.
Ordregiver planlægger at udvælge minimum 3 og maksimum 5 anmodere til at afgive tilbud på opgaven.
Ordregiver vil udvælge de mest kvalificerede blandt de egnede anmodere — vurderet på grundlag af de i punkt III.2.3) angivne oplysninger.
Tilbuds-, forhandlings- og kontraktsproget er dansk.
Anmodning om prækvalifikation skal fremsendes i 2 papireksemplarer og være tydeligt mærket »C-SRA Changes. Bygningsentreprise«.



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager


Præcise oplysninger om klagefrist(er): Information findes på Klagenævnets hjemmeside: http://www.kfst.dk/offentligkonkurrence/klager-over-udbud


VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

14.1.2015

Send til en kollega

0.047