23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 009-011767
Offentliggjort
14.01.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

Addresse
Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.
Telefon: +45 51618704
Mail: rf@ramboll.dk
Internet: www.ramboll.dk

Anmodning om deltagelse

Til
13.02.2015 Kl. 12:00

Addresse
Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.

Udbyder

Affaldsselskabet Vendsyssel Vest I/S

Etablering af DeNOx - SNCR anlæg for affaldsforbrændingslinie 2 og 3


Affaldsselskabet Vendsyssel Vest I/S

Varer
Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Affaldsselskabet Vendsyssel Vest I/S
DK
Mandøvej 4
Att: Benjamin Jensen
9800 Hjørring
DANMARK
Telefon: +45 96236672
Mailadresse: bj@avv.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.avv.dk

Yderligere oplysninger fås her: Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Allé 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.
DANMARK
Telefon: +45 51618704
Mailadresse: rf@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.
DANMARK
Telefon: +45 51618704
Mailadresse: rf@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Rambøll Danmark A/S
Rambøll Energi
Hannemanns Alle 53
Att: Robert Falkentoft
2300 København S.
DANMARK
Telefon: +45 51618704
Mailadresse: rf@ramboll.dk
Internetadresse: www.ramboll.dk


I.2)

Hovedaktivitet

Produktion, transport og distribution af gas og varme



I.3)

Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

Etablering af DeNOx — SNCR anlæg for affaldsforbrændingslinie 2 og 3.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Mandøvej 4, 9800 Hjørring Danmark.

NUTS-kode DK050


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Leverance af komplet SNCR anlæg fra og med lagertank til inddysning i affaldsforbrændingsovne.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


42993200, 42320000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Leverance af komplet SNCR anlæg fra og med lagertank til inddysning i affaldsovne Linie 2 og Linie 3.



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 20.5.2015 Færdiggørelse 20.9.2016



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Den valgte leverandør skal stille bankgaranti for leverancens konditionsmæssige opfyldelse samt bankgarantier, som nærmere specificeret i udbudsbetingelserne. Bygherre (AVV I/S) stiller ikke betalingsgarantier.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Projektet finansieres af bygherren. Betalingsbetingelser vil fremgå af udbudsbetingelserne.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Hvis flere virksomheder i forening (fx som et konsortium) ansøger om prækvalifikation, forpligtes hver enkelt deltager i konsortiet direkte og solidarisk overfor AVV I/S. Konsortiet skal udpege en af sine deltagere, som overfor AVV I/S kan forpligte konsortiet og de øvrige konsortiedeltagere. De under pkt. III.2.1)-III.2.3) krævede oplysninger skal vedlægges konsortiets ansøgning for hver enkelt deltager i dette.



III.1.4)

Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende ansøgere er udelukket fra at blive prækvalificeret:
Ansøgere, mod hvem der er afsagt en endelig dom vedrørende:
(i) deltagelse i en kriminel organisation som defineret i artikel 2, stk. 1, i Rådets fælles aktion 98/733/RIA,
(ii) bestikkelse som defineret i henholdsvis artikel 3 i Rådets retsakt af 26.5.1997 og artikel 3, stk. 1, i Rådets fælles aktion 98/742/RIA,
(iii) svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser eller
(iv) hvidvaskning af penge som defineret i artikel 1 i Rådets direktiv 91/308EØF af 10.6.1991 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge.
Endvidere er følgende ansøgere udelukket fra at blive prækvalificeret:
Ansøgere:
(i) hvis bo er under konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs, som har indstillet sin erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning,
(ii) hvis bo er begæret taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning,
(iii) som ved en retskraftig dom ifølge landets forskrifter er dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed,
(iv) som i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået en alvorlig fejl, som AVV I/S bevisligt har konstateret,
(v) som ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark,
(vi) som ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark,
(vii) som svigagtigt har givet urigtige oplysninger ved meddelelsen af oplysningerne i dette afsnit, eller har undladt at give disse oplysninger.
Ansøgere skal vedlægge ansøgningen en erklæring på tro og love om, at ingen af de ovennævnte forhold er gældende for ansøgeren. Såfremt ansøger er et konsortium skal en sådan erklæring på tro og love foreligge fra hver enkelt deltager i konsortiet.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Som dokumentation for ansøgers økonomiske og finansielle formåen skal ansøger vedlægge:
— regnskaber fra de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— bevis for optagelse i aktie-, anparts- eller faglige registrer
— firmastruktur og ejerskab.
Såfremt ansøger er et konsortium skal oplysninger og dokumentation fremlægges for hver enkelt konsortiedeltager.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Som dokumentation for ansøgers tekniske formåen skal ansøger vedlægge oplysninger vedrørende:
Ansøgers organisation, der skal vises som diagram med funktionsområder. Hvis funktionsområder påtænkes varetaget af underleverandører, skal dette anføres. Der skal redegøres for, at ansøger råder over nødvendig teknisk udstyr samt medarbejdere med den nødvendige erfaring.
Ønsker ansøgeren, at eventuelle underleverandører vurderes sammen med ansøger, skal der vedlægges erklæring fra underleverandøren om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for opgaven og at ansøgeren kan disponere frit over disse.
Erklæringen skal være juridisk bindende for ansøger og underleverandør(er). Der kan fremsendes oplysninger for vurdering af flere underleverandører på samme arbejde.
Referenceliste over ansøgers erfaring med sammenlignelige opgaver udført gennem de seneste 5 år.
Hver reference skal så vidt muligt indeholde følgende oplysninger:
— bygherre og årstal
— beskrivelse af arbejdet
— hvorvidt opgaven er udført som total-, hoved-, fag eller underleverandør.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej



IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos ordregiveren:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

13.2.2015 - 12:00



IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk. engelsk.
Andet: Udbudsmaterialet vil alene foreligge på engelsk.



IV.3.6)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.7)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger:

Prækvalifikationsmaterialet afleveres i et eksemplar i papirform og et eksemplar på CD eller USB nøgle. AVV I/S vil prækvalificere maksimalt fire ansøgere til videre deltagelse i udbuddet. Prækvalifikation af ansøgere vil ske ud fra vurdering af ansøgernes sammenlignelige referencer samt teknisk og økonomisk formåen.
I tilfælde af en ansøgers manglende opfyldelse af formelle krav i forbindelse med ansøgningen forbeholder AVV I/S sig at gå frem efter proceduren i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011. AVV I/S er dog ikke forpligtet til at gøre brug af denne mulighed.



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291010
Internetadresse: www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

9.1.2015

Send til en kollega

0.049