Fakta om udbudet
Offentliggjort
12.01.2015
Udbudstype
Begrænset udbud
Bestilling af materiale
Addresse
http://udbud.dk/Pages/Tenders/ShowTender?tenderid=21529
Anmodning om deltagelse
Til
02.02.2015 Kl. 10:00
Addresse
Aalborg Kommune
Louise Thorup Frederiksen
E-mail: lotf@aalborg.dk
Eller:
Aalborg Kommune, AaK Bygninger
Danmarksgade 19, 1. sal
9000 Aalborg
Att.: Louise Thorup Frederiksen
Udbyder
Aalborg Kommune
Totalrådgivning vedr. nybygning på Grindsted Skole, Aalborg Kommune
Aalborg Kommune
Aalborg Kommune ønsker at forbedre de fysiske rammer på Grindsted Skole, Uggerhalnevej 4, 9310 Vodskov.Grindsted Skole er en 1 sporet skole fra 0. – 6. klasse med ca. 110 elever og godt 30 medarbejdere.
Grindsted Skole består af de oprindelige hovedbygninger fra 1910, som er bevaringsværdige desuden en tidligere pedelbolig fra 1956. Disse bygninger udgør tilsammen knap 800 m².
Desuden er der 4 pavilloner opført fra sidst 60’erne til sidst 80’erne. Det er hensigten at disse pavilloner skal rives ned. Samlet set er der knap 900 m² pavillon byggeri.
Nærværende udbud vedrører totalrådgivning på opførelse af 700 m² ny skole ved siden af de eksisterende hovedbygninger. Skolen skal bl.a. indeholde varierede læringsrum, rum til håndværk og design, integreret DUS, PLC og aula.
De nye rammer på Grindsted Skole skal understøtte intentionerne og målet med skolereformen herunder elevernes øgede læring og trivsel.
Indretningen af skolen skal sikre, at de arealer, der er til rådighed kan bruges i størstedelen af skoledagen, så der ikke er lokaler, der står ubrugte hen i større perioder. Derfor skal arealerne til DUS (skolefritidsordning) også indrettes, så lokalerne kan anvendes fleksibelt i større dele af dagen.
Der skal tænkes i, at lokaler kan bruges til forskellige aktiviteter, af børn og voksne, og på alle tidspunkter – også af Grindsted by. Grindsted Skole er en del af landsbyordningen, som i korte træk betyder, at børnehave, skole og DUS anskues som et sammenhængende forløb. Desuden er sammenhængen mellem by og skole vigtig i landsbysamfundet.
I en varieret og motiverende skoledag skal alle lokaler bringes i spil og indrettes, så de tilgodeser børnenes læring herunder også udearealerne. Skolen er i kraft af sin placering tæt op af Hammer Bakker en skole, der i høj grad gør brug af naturen og udearealerne i pauser og undervisning.
Den nye bygning skal designes og opføres med udgangspunkt i Aalborg Kommunes nye bæredygtighedsmanual, som bygger på principperne fra DGNB. Manualen indeholder kommunens mindstekrav til de forskellige emner DGNB berører, eksempelvis er det et mindstekrav, at bygningen skal opføres efter lavenergiklasse 2015.
Totalrådgiver skal forestå brugerinddragelse i forbindelse med udarbejdelse af dispositionsforslag og projektforslag, totalrådgiver skal udarbejde for- og hovedprojekt, forestå udbud af projektet i fagentreprise, varetage byggeledelse, opfølgning og tilsyn i udførelsesfasen samt overdragelse til brugerne og 1 års gennemgang. Totalrådgiver skal overordnet sikre styring i forhold til indhold, kvalitet, tid og økonomi.
Det samlede budget for projektet er på 17.000.000 kr. ekskl. moms inkl. anlægsudgifter, honorar og omkostninger.
Projektet skal projekteres i 2015 og udføres fra ultimo 2015 til ultimo 2016.
Ansøgning om prækvalifikation fremsendes i digital udgave til mailadresse, som anført under ”kontaktperson”.
Ønsker ansøger at fremsende i papirversion, sendes den til postadresse, som anført under ”adresse for modtagelse af tilbud” - digital udgave skal i så fald være vedlagt.
Deadline: 02-02-2015 kl. 10.00
Tildelingskriterier: Økonomisk mest fordelagtige bud
Uddybning af tildelingskriterier: Opgaven forventes at blive tildelt på baggrund af en vurdering af
• Pris
• Proces
• Organisation og bemanding
Nærmere vægtning vil fremgå af udbudsmaterialet.
Udvælgelseskriterier Ansøgere skal fremsende nedenstående oplysninger A) - E) til brug for ordregivers udvælgelse af deltagere. Anvender ansøger underrådgiver(e), skal der ligeledes fremlægges referencer for underrådgiver(e):
A) Beskrivelse af ansøger, herunder ejerforhold og CVR, kontaktoplysninger, antal ansatte fordelt på faggrupper for de seneste 3 år, præsentation af rådgiverteamet (totalrådgiver og underrådgiver(e))
B) Erklæring på tro og love om eventuelt ubetalt, forfalden gæld til offentlige myndigheder, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
C) Oplysninger om ansøgers omsætning, soliditetsgrad, resultat før skat og egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. De økonomiske oplysninger skal være revisorpåtegnede.
Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår og de ovenfor anførte tal beregnes ud fra de afsluttede regnskaber, der er tilgængelige.
D) Ansøgeren skal aflevere nøgletal om kundetilfredshed for maksimalt 3 tidligere gennemførte rådgivningsopgaver inden for de seneste 3 år efter reglerne i § 6 i bekendtgørelse nr. 1469 af 16. december 2009 om nøgletal for statsbyggerier m.v. (dvs. maksimalt 3 "faktablade").
Hvis ansøgeren har fået beregnet nøgletal for mindst tre tidligere gennemførte rådgivningsopgaver inden for de seneste tre år, skal rådgiveren desuden aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 6, herunder et vægtet gennemsnit for nøgletallene om kundetilfredshed samt oplysning om det samlede antal evalueringer (dvs. en »karakterbog«).
Hvis rådgiveren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal rådgiveren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 6, stk. 5. Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, der dokumenterer rådgiverens performance på de områder, der fremgår af eksemplet i dette link: http://www.byggeevaluering.dk/media/32290/oplysninger%20svarende%20til%20nøgletal%20for%20rådgivere_med%20udfyld.pdf
E) Referenceliste over rådgiveropgaver med relevans i forhold til den udbudte. Referencer ønskes for projekter, som ansøger har løst inden for de seneste 5 år, med angivelse af kunde, opgavens størrelse (økonomi og omfang), type af rådgivningsaftale, ansøgers ydelse, tidspunkt samt en beskrivelse af referencen hvoraf dens relevans for den aktuelle opgave fremgår.
Samlet max. 10 referencer pr. ansøger inkl. evt. underrådgivere.
Såfremt ansøger baserer sig på andre juridiske enheder (f.eks. underrådgivere) i forbindelse med opfyldelse af ovenstående, skal der fremlægges en erklæring fra disse om, at de stiller deres ressourcer til rådighed for ansøger.
Underrådgivere skal ikke aflevere B) - D)
Der forventes prækvalificeret op til 5 ansøgere. Udvælgelsen af tilbudsgivere vil ske blandt de virksomheder, der vurderes at have den fornødne økonomiske og faglige kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Ved udvælgelsen vil der blive lagt vægt på nøgletal samt relevansen og kvaliteten af de oplyste referencer i forhold til den udbudte opgave.
Meddelelse om prækvalifikation afgives ultimo uge 6.
Udbudsmaterialet forventes fremsendt til de valgte tilbudsgivere primo uge 7.
CPV kode:
71200000-0 - Arkitektvirksomhed samt hermed beslægtet virksomhed
71300000-1 - Ingeniørvirksomhed
SMV venligt: Ja
Kontaktperson: Louise Thorup Frederiksen, E-mail: lotf@aalborg.dk, telefon: +45 99314069
Modtagers firmanavn: Aalborg Kommune, AaK Bygninger
Adresse for modtagelse af tilbud: Danmarksgade 19, 1. sal, 9000 Aalborg. Att.: Louise Thorup Frederiksen