23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 247-435478
Offentliggjort
23.12.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
www.byggeweb.dk

Anmodning om deltagelse

Til
23.01.2015 Kl. 12:00

Addresse
www.byggeweb.dk

Udbyder

Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Center for Udførelse af Anlæg

Højklasset busløsning på Frederikssundsvej


Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Center for Udførelse af Anlæg

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Center for Udførelse af Anlæg
Islands Brygge 37
Att: Helle Wicklow
2300 København
DANMARK
Mailadresse: helwic@tmf.kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.byggeweb.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Anmodning skal fremsendes elektronisk til byggeweb A/S (se under pkt. VI.3))
www.byggeweb.dk
København
DANMARK
Internetadresse: http://www.byggeweb.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Højklasset busløsning på Frederikssundsvej.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse

NUTS-kode DK011


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Opgaven udbydes i hovedentreprise. Formålet med projektet er at forbedre den kollektive bustrafik på Frederikssundsvej og der er tale om en doseringsløsning, bestående af en kombination af sammehængende strækninger med busbaner, kortere busbaner frem mod signalkryds og signalprioritering i eks. signalkryds. Endvidre skal der anlægges 2 nye signalkryds på strækningen. Projektet indholder endvidere anlæg af fremrykkede busperroner ved eks. busstoppesteder og plantning af træer. Projektet skal også forbedre cykelforholdene på strækningen, herunder udvidelse af cykelstier, cykelshunts og andet cykeludstyr. Projektet strækker sig fra Nørrebro Station (Lygten) og til kommunegrænsen til Herlev. Anlægsarbejdet er opdelt i 5 etaper og igangsættes forår/sommer 2015.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45000000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:


II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: 1) én cykelshunt og
2) udvidelse af cyeklsti på delstrækning.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der vil blive stillet krav om sikkerhedsstillelse, de nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmatrialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Vil fremgå at udbudsmatrialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Når flere i forening afgiver tilbud, er det bindende for alle. Et af sammenslutningens medlemmer skal have fuld prokura over for ordregiver. Ved en eventuel kontraktindgåelse skal hvert medlem af sammenslutningen af tilbudsgivere afgive erklæring om solidarisk og direkte ansvar/hæftelse for kontrakten.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: 1) Ved kontraktindgåelse forpligter entreprenøren sig på at følge Københavns Kommunens CSR bilag.
2) Entreprenøren skal i forbindelse med gennemførelsen af denne opgave beskæftige praktikanter. Antallet af praktikanter, der skal være beskæftiget, vil fremgå af udbudsmaterialet.
3) Ved kontraktindgåelse forpligter entreprenøren sig på at følge Københavns Kommunens Arbejdsklausul.

Læs mere om Kommunens sociale og etiske krav på http://www.kk.dk/da/erhverv/indkoeb-og-udbud/information-til-virksomheder/sociale-krav


III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Nedenstående oplysninger skal fremgå af ansøgningen.
1) Identifikationsoplysninger herunder navn, adresse, CVR-nummer, kontaktoplysninger og -person.
2) Underskrevet tro og love erklæring på, at ansøger ikke befinder sig i nogle af de i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a, b og c nævnte sitationer.
3) Underskrevet tro og love-erklæring i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om, hvorvidt virksomheden, har udbetalt gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK.
Link til skabeloner:

http://www.kk.dk/da/erhverv/tilladelser/trafik/aendringer-af-veje/anlaegsprojekter/anlaegsprojekter-med-kommunen-som-bygherre/skabeloner
Såfremt hovedentreprenøren er en sammenslutning af virksomheder, dvs. et konsortium eller ligende, skal oplysningerne i pkt. 1-3 angives for hver af virksomhederne.


III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter
Til brug for ordregivers vurdering af ansøgernes økonomiske situation skal der fremsendes følgende:

1. Udfyldt og underskrevet erklæring om økonomiske nøgletal. Erklæringen kan downloades fra kommunens hjemmeside:http://www.kk.dk/da/erhverv/tilladelser/trafik/aendringer-af-veje/anlaegsprojekter/anlaegsprojekter-med-kommunen-som-bygherre/skabeloner
— Såfremt hovedentreprenøren er en sammenslutning af virksomheder, det vil sige et konsortium eller lignende, skal erklæringen om økonomiske nøgletal afgives for hver af virksomhederne.
— Såfremt hovedentreprenøren henviser til andres ressourcer, herunder koncerninterne selskaber eller samarbejdspartnere/underentreprenører, skal der medsendes dokumentation for, at hovedentreprenøren kan råde over disse ressourcer. En sådan dokumentation kan f.eks. bestå af en ressourceerklæring fra den pågældende virksomhed hvis ressourcer der henvises til. Såfremt der henvises til andre virksomheders ressourcer eller referencer skal disse vedlægges.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en nettoomsætning (jf. III.2.2) pkt. 1.) på 70 000 000 DKK som gennemsnit for de 3 seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes nettoomsætningen som virksomhedens og disse andre enheders samlede omsætning som gennemsnit de 3 seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes nettoomsætningen som virksomhedens samlede nettoomsætning som gennemsnit de 3 seneste disponible regnskabsår.


III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Til brug for ordregivers vurdering af ansøgernes tekniske kompetencer skal der fremsendes følgende:
1. Referencer på varetagelse af tilsvarende opgaver indenfor de sidste 5 år, som udgør relevant erfaring i forhold til den udbudte opgave, gerne med tydelig angivelse af hovedentreprenørens konkrete rolle i de pågældende opgaver, herunder oplysninger om opgavens sted, omfang/økonomisk størrelse og art.
— Såfremt hovedentreprenøren er en sammenslutning af virksomheder, det vil sige et konsortium eller lignende, skal oplysningerne i pkt. 1 afgives for hver af virksomhederne.
— Såfremt hovedentreprenøren henviser til andres ressourcer, herunder koncerninterne selskaber eller samarbejdspartnere/underentreprenører, skal der medsendes dokumentation for, at hovedentreprenøren kan råde over disse ressourcer. En sådan dokumentation kan f.eks. bestå af en ressourceerklæring fra den pågældende virksomhed hvis ressourcer der henvises til. Såfremt der henvises til andre virksomheders ressourcer eller referencer skal disse vedlægges.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Tilstrækkelig økonomisk og teknisk formåen samt at virksomheden har dokumenteret erfaring fra løsning af tilsvarende opgaver, herunder signalarbejder og beplantning. Ordregiver vil på grundlag heraf sikre en sammensætning af tilbudsgivere, der skønnes at give den bedst mulige konkurrence om opgaven.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

01084



IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

23.1.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

6.2.2015



IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

— alle efterspurgte oplysninger, der er anført i pkt. III.2), skal fremgå af ansøgningen
— ansøgningen skal være ordregiver i hænde senest på tidspunktet anført i pkt. IV.3.4)
— ansøgning om prækvalifikation skal ske via Byggeweb ... (her skal angives en kode)
— alle interesserede kan anmode om at blive udvalgt
— bemærk, at en ansøger kun kan afgive én ansøgning om deltagelse i udbudsprocessen
— det forventes, at udbudsmaterialet vil blive fremsendt til de virksomheder, der prækvalificeres i uge 6.

Til aflevering af selve ansøgningen om prækvalifikation vil der bliver anvendt digitalt udbud via Byggeweb på www.byggeweb.dk
Det samlede materiale til prækvalifikation vil være tilgængeligt fredag den 19. december, kl. 12:00.
Ansøgning om prækvalifikation kan KUN afleveres via Byggeweb.
Såfremt ansøger ikke har en profil med brugernavn og password til Byggeweb, skal ansøger selv oprette sig som ny bruger direkte fra Byggewebs forside.
Derefter vil ansøger modtage en personlig mail med et link, hvorfra det nødvendige password skal oprettes.
Efter endt godkendelse, foretages der log-in på byggeweb.dk med ansøgers nye brugernavn og nye password.
— Er du i forvejen bruger på Byggeweb og har et log-in, så er det dette brugernavn og password du bruger.
Password er personlige og bør ikke udleveres, da andre i så fald, vil kunne komme ind på det pågældende udbud.

Det er op til ansøger selv at kontrollere, at adgangen til www.byggeweb.dk fungerer.
Prækvalifikation vil afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodning om prækvalifikation og opfyldelse af udvælgelseskravene alene kan ske via Byggeweb Udbud.
Vejledning til adgang og support.

Adgang sker via »www.byggeweb.dk/www.docia.com« med ansøgers egen personlige brugerprofil.
Har du allerede et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Login« og følg vejledningen.
2. Login ved at taste dine personlige brugerkoder.
3. I »Personligt område« vælg boksen »Søg efter udbud«.
4. Indtast Byggeweb udbudsnummer TN734222 og tryk »Søg«.
5. Udbuddet »Prækval. Højklasset busløsning på Frederikssundsvej« fremkommer, vælg »OK«.
6. Åbn udbuddet ved at vælge »Byggeweb Udbud« og udbudsnavn »Prækval. Højklasset busløsning på Frederikssundsvej« i oversigten.
7. Følg anvisning på skærm, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig ansøgning om prækvalifikation.
Mangler du et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Udbud« og følg vejledningen.
2. Vælg »Ny bruger« og følg vejledning.
Har du mistet dine personlige brugerkoder:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Login«, og tryk »Glemt brugernavn/password?« og følg vejledning.
Support

Såfremt der er tekniske spørgsmål til afvikling af udbuddet i Byggeweb Udbud, kan Byggeweb Support vederlagsfrit kontaktes på enten +45 35245250 eller support@byggeweb.dk
Ansøger skal være opmærksom på, at det er på ansøgers eget ansvar, i god tid og indenfor afleveringsfristen at sikre sig adgang til udbudsportalen samt orientere sig om kravene for konditionsmæssig aflevering af ansøgningen.
Udbudsportal og aflevering:
Udbudsportalen består af udbuddets supplerende materiale, og et sæt afleveringskrav.
Ansøges der som et konsortie, hvor dokumentation fra flere virksomheder skal indgå som en del af den fælles ansøgning, er det nødvendigt i forhold til byggeweb, at konsortiet udpeger een repræsentant, som oploader materiale/dokumenter for samtlige konsortiemedlemmer eller lign.
Som ansøger er der i hele perioden personlig adgang til portalen, helt frem til fristen for aflevering, hvor portalen automatisk lukker for yderligere afleveringer. Såfremt ansøgning ikke er gennemført inden afleveringsfristen, betragtes afleveringen ikke som gennemført.
Nu vil der være adgang til ansøgning om prækvalifikation.
Ansøgning sker under »aflevering af tilbud« i venstre side, I højre side er listet de afleverings krav som skal uploades, der kan kun uploades 1 fil pr. krav.
Der kan ikke afleveres ansøgning/tilbud før alle afleveringskrav er uploadet.
Ved spørgsmål vedr. adgang eller upload, kan Byggeweb Support kontaktes gratis af alle med et log-ind på tlf. +45 35245250 (tast 2).
Tegningsberettiget kan invitere andre personer i sin organisation ind på udbuddet, som tilbudsobservatør.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. skal klager over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 2, stk. 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grund for beslutningen. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter offentliggørelsen af en bekendtgørelse om indgået kontrakt i EU-tidende.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

18.12.2014

Send til en kollega

0.063