23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 243-427288
Offentliggjort
17.12.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
www.byggeweb.dk

Anmodning om deltagelse

Til
18.02.2015 Kl. 12:00

Addresse
www.byggeweb.dk

Udbyder

Region Midtjylland, Hospitalsenheden Vest, DNV-Gødstrup

Opdateringer

Rettelse
(27.01.2015)

I stedet for:

II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

I alle 3 etaper udføres entreprisen sideløbende med de øvrige indvendige arbejder på, som på nuværende tidspunkt forventes at have opstart på bygeplads i december 2015. Aflevering forventes at være: september 2017 for etape 1, januar 2019 for etape 2 og marts 2019 for etape 3. Det endelige udførelsestidspunkt for etape 1 fastlægges i forbindelse med udbuddet.

III.1.4) Andre særlige vilkår:

ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter er gældende for byggesagen. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer vedkommende arbejdere løn og andre arbejdsvilkår, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder i overenskomst m.v. for andre arbejder af samme art, jf. de nærmere regler i konventionens artikel 2.

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

30.1.2015 (12:00)
Læses:
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

I alle 3 etaper udføres entreprisen sideløbende med de øvrige indvendige arbejder, som på nuværende tidspunkt forventes at have opstart på byggeplads i september 2015. Aflevering forventes at være: juni 2018 for etape 1, januar 2019 for etape 2 og marts 2019 for etape 3. Det endelige udførelsestidspunkt for etape 1 fastlægges i forbindelse med udbuddet.

III.1.4) Andre særlige vilkår:

Kontrakten vil indeholde en bestemmelse, der stiller krav til, at kontrakthavende entreprenør skal sikre vedkommende arbejdere løn, arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Bygherren kan til enhver tid udbede sig relevant dokumentation for, at løn- og arbejdsvilkår for arbejdstagerne lever op til forpligtelsen fastsat i arbejdsklausulen. De nærmere bestemmelser fremgår af forslag til den vedtagne arbejdsklausul, der kan hentes på portaladressen som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

18.2.2015 (12:00)

Rettelse
(09.12.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

Rammeaftale, funktionsudbud, DNV-Gødstrup, E1,2,3-DP11-E01 Sprinkling (Rettet)


Region Midtjylland, Hospitalsenheden Vest, DNV-Gødstrup

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Region Midtjylland, Hospitalsenheden Vest, DNV-Gødstrup
Gl. Landevej 61
Kontaktpunkt(er): Projektsekretariatet DNV-Gødstrup
Att: Michael Hyllegaard
7400 Herning
DANMARK
Mailadresse: michael.hyllegaard@vest.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.vest.rm.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.byggeweb.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.byggeweb.dk

Yderligere oplysninger fås her: Curavita DNV
Aaboulevarden 22,2
Kontaktpunkt(er): Curavita DNV
Att: Stine Bjødstrup Jensen
8000 Aarhus C
DANMARK
Mailadresse: sbj@moe.dk
Internetadresse: http://www.byggeweb.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Curavita DNV
Byggeweb
8000 Aarhus C
DANMARK
Mailadresse: sbj@moe.dk
Internetadresse: http://www.byggeweb.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Curavita DNV
Byggeweb
8000 Aarhus C
DANMARK
Internetadresse: http://www.byggeweb.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Sundhed



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

DNV-Gødstrup. E1,2,3-DP11-E01 Sprinkling. Rammeaftale, funktionsudbud.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: DNV-Gødstrup, Gødstrupvej 43, 7400 Herning.

NUTS-kode DK04


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 5
Begrundelse for en rammeaftale med en varighed på over fire år: DNV-Gødstrup udføres i tre etaper, der er tidsmæssigt forskudt. Den samlede udførelsesperiode for DNV-Gødstrup forventes at være 2012-2020.Formålet med rammeaftalen er at sikre standardisering, homogenitet og kompatibilitet i det samlede byggeri. Dette formål kan imidlertid kun indfries, hvis rammeaftalen kan benyttes i hele udførelsesperioden, hvilket er begrundelsen for den fastsatte varighed af rammeaftalen.
Rammeaftalen indeholder mulighed for forlængelse med yderligere 12 måneder til i alt 6 år.


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

I forbindelse med opførelsen af DNV-Gødstrup skal udbydes arbejder i forbindelse med specialinstallationer i en række selvstændige udbud. Prækvalifikation og udbud forventes at ske i perioden 4. kv. 2014 til 2. kv. 2015.
Byggeriet opføres i 3 etaper:
Etape 1 udgør ca. 104.500 m² bruttoetageareal somatisk hospitalsbyggeri.
Etape 2 udgør ca. 15.000 m² bruttoetageareal psykiatrisk hospitalsbyggeri.
Etape 3 udgør ca. 30.000 m² bruttoetageareal somatisk hospitalsbyggeri og ca. 8.000 m² bruttoetageareal serviceby inkl. teknikhuse.
Nærværende fagentrepriseudbud omhandler alene rammeudbuddet E1,2,3-DP11-E01 og dækker sprinkling i hele Etape 1 samt rammeaftale for etablering af sprinkling i Etape 2 og Etape 3. Entreprisen udbydes som funktionsudbud.
Der foreligger ved udbud alene projektmateriale for etape 1. Entreprisen for Etape 1 består i hovedtræk af fuldsprinkling af samtlige arealer ekskl. serverrum, operationsstuer, scannerrum og flugtvejstrapper. Sprinkleranlægget etableres som et vandtågesystem, i henhold til DBI retningslinier 254-1 og 254-2. Etablering af ny komplet systemcentral fra indføring af sprinklerstik til central, og samtlige alarmventiler og flowswitch.
I alle 3 etaper udføres entreprisen sideløbende med de øvrige indvendige arbejder på, som på nuværende tidspunkt forventes at have opstart på bygeplads i december 2015. Aflevering forventes at være: september 2017 for etape 1, januar 2019 for etape 2 og marts 2019 for etape 3. Det endelige udførelsestidspunkt for etape 1 fastlægges i forbindelse med udbuddet.
Ved tilbudsgivning prissættes etape 1, mens etape 2 og 3 prissættes på baggrund af de ved tilbuddet afgivne enhedspriser, når projektmaterialet herfor foreligger.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000, 45215140, 45343230, 44115500


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Omfang er beskrevet under pkt. II.1.5).



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 60 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Ved indgåelse af en kontrakt under rammeaftalen skal entreprenøren stille sikkerhed på 15 % af entreprisesummen, jf. AB 92 samt særlige betingelser, som vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Jf. AB92 samt særlige betingelser, som vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt solidarisk hæftelse for alle forpligtelser. Der skal udpeges en ansvarlig befuldmægtiget tilbudsgiver der tegner sig for alle de bydende ved tilbuddet og i det efterfølgende aftaleforhold. Eksempel på konsortieerklæring kan hentes på Portaladressen som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
En eventuel konsortieerklæring afleveres sammen med de øvrige oplysninger vedr. »De økonomiske aktørers personlige forhold«.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Bekendtgørelse om nøgletal for statsbyggerier m.v. (BEK nr. 1469 af 16.12.2009) er gældende for byggesagen. Den udførende entreprenør skal derfor indsamle og aflevere oplysninger til brug for beregning af nøgletal i henhold til bekendtgørelsen. jf. særligt bekendtgørelsens § 10 og § 11 samt bilag 3 og 4.
Bekendtgørelse om kvalitetssikring af byggearbejder (BEK nr. 1117 af 23.9.2010) er gældende for byggesagen. Den udførende entreprenør skal derfor foretage kvalitetssikring og deltage i projektgennemgang i henhold til bekendtgørelsen.
ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter er gældende for byggesagen. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer vedkommende arbejdere løn og andre arbejdsvilkår, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder i overenskomst m.v. for andre arbejder af samme art, jf. de nærmere regler i konventionens artikel 2.
Entreprenøren skal efterleve »Klausul om anvendelse af praktikanter« Region Midtjylland. (Denne klausul kan hentes på portaladressen, som fremgår af pkt. VI.3) Yderlige oplysninger.)
Oversigt over byggeriet kan hentes på portaladressen som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Fuldstændig navn/firmanavn, CVR-nr og adresse.
2. Kort præsentation af ansøgerens virksomhed.
3. Erklæringer på tro og love om ubetalt, forfalden gæld til det offentlige jf. lbk. 336 af 13.5.1997, og opfyldelse af Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litre a,b,c,e,f. (standarderklæring fra Region Midtjylland kan hentes på udbudsportalen, som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger).
Ved sammenslutning af ansøgere (=konsortium) afleveres endvidere en konsortieerklæring og de ovennævnte oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet. Såfremt ovennævnte oplysninger ikke er afgivet for hver deltager i konsortiet, indebærer det ikke, at ansøgningen er ukonditionsmæssig, men manglende oplysninger kan have betydning for vurderingen af konsortiets egnethed og udvælgelse af tilbudsgivere.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4. Oplysninger om virksomhedens økonomiske forhold i form af oplysninger om omsætning (oplysninger om bruttofortjeneste er ikke tilstrækkeligt), resultat før skat, soliditetsgrad og egenkapital for de seneste tre tilgængelige regnskabsår.
Er ansøger omfattet af krav i lovgivning, om offentliggørelse af balance, skal balancen vedlægges.
Nystartede virksomheder der ikke har mulighed for at fremlægge disse oplysninger, skal i stedet vedlægge bankerklæring eller revisionserklæring, som vurderes at kunne dokumentere ansøgerens finansielle og økonomiske formåen.
Eksempel på erklæring om ansøgeres omsætning, resultat, soliditetsgrad samt egenkapital kan hentes på portaladressen som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
5. Erklæring fra virksomhedens ledelse om, at der ikke er sket væsentlige ændringer i virksomhedens soliditetsgrad og egenkapital siden seneste offentliggjorte regnskab. Såfremt der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske kapacitet siden seneste balancedato skal ledelseserklæringen dokumentere at ansøger overholder mindstekrav til egenkapital og soliditetsgrad.
Eksempel på erklæring fra virksomhedens ledelse om ændringer kan hentes på portaladressen som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
For børsnoterede selskaber kan det accepteres, at erklæringen om, i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i virksomhedens soliditetsgrad og egenkapital, erstattes af en erklæring afgivet af virksomhedens ledelse, hvoraf fremgår, at virksomheden er et børsnoteret selskab med en forpligtelse til at overholde de børsetiske regler, hvorfor erklæringen ikke kan udarbejdes. Erklæringen skal i givet fald vedlægges seneste kvartalsmeddelelse til fondsbørsen.
Såfremt ansøgeren ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. udbudsdirektivets art. 47, stk. 2, skal ansøgeren fremsende en erklæring fra den eller de pågældende enhede(er) om, at den eller de uigenkaldeligt forpligter sig til at stille nødvendige økonomiske og finansielle ressourcer til rådighed for ansøgeren, således at ansøgeren er i stand til at gennemføre et eventuelt efterfølgende kontraktforløb. Eksempel på støtteerklæring kan hentes på portaladressen som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.
Hvis ansøgerens virksomhed er etableret indenfor de sidste 3 år, skal ansøgeren alene give oplysninger for den periode, hvor virksomheden har bestået.
Ved sammenslutning af ansøgere (=konsortium) skal de ovennævnte oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet. Såfremt ovennævnte oplysninger ikke er afgivet for hver deltager i konsortiet, indebærer det ikke, at ansøgningen er ukonditionsmæssig, men manglende oplysninger kan have betydning for vurderingen af konsortiets egnethed og udvælgelse af tilbudsgivere.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: (4)
— Ansøgerens egenkapital skal have været positiv i hvert af de 3 seneste, disponible regnskabsår.
— Egenkapitalen med tillæg af en eventuel ansvarlig lånekapital skal være min. 2 000 000 DKK ved seneste balancedato.
— Omsætning skal være mindst 12 000 000 DKK i det seneste, disponible regnskabsår.
— Soliditetsgraden skal være min. 10 % ved seneste balancedato.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøger skal aflevere følgende:
6. Ansøger skal oplyse, hvorvidt detailprojekteringen vil blive udført af tilbudsgiver eller ved underentreprenør/rådgiver, i givet fald oplyses firmanavn. Der skal vedlægges referencer på sammenlignelige detailprojekteringsopgaver udført af det projekterende firma.
7. Referencer fra de seneste 5 år fra tidligere gennemførte opgaver, af tilsvarende type og størrelse. Referencer bør indeholde en uddybende beskrivelse af opgaven. Beskrivelsen bør som minimum indeholde oplysninger vedr.:
Projektnavn, Bygherre, Rådgiver, Entreprisesum, Udførelsesår, Gennemsnitlig bemanding af tilbudsgiver, Entrepriseform, Beskrivelse af byggeriets kompleksitet, Kontaktoplysninger til Bygherre og rådgiver. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte rådgiveren og bygherren på de pågældende referencer.
8. Virksomheder, der er momsregistrerede i Danmark, skal aflevere nøgletal/karakterbog for tidligere udførte byggeopgaver, jf. § 9 i bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier mv. Hvis ansøger ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, eller ansøger ikke er momsregistreret i Danmark, skal ansøger aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 9, stk. 5. Tilsvarende oplysninger skal være attesteret af en uvildig tredjemand. En attestation af bygherren er således ikke tilstrækkelig. Tilsvarende oplysninger og oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, herunder:
a) udtalelser fra kunder vedrørende 1. Tidsfrister, 2. Mangler og 3. Kundetilfredshed samt
b) ansøgerens opgørelse af arbejdsulykker.

Yderligere informationer og vejledning om nøgletal kan findes på www.ebst.dk Nøgletallene benyttes ikke i forbindelse med egnethedsvurderingen, men udelukkende til udvælgelse af tilbudsgiverne. I det omfang ansøgningen ikke er vedlagt nøgletal eller tilsvarende, vil ansøgningen derfor ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig, men manglende eller ufuldstændige nøgletal vil have negativ indflydelse på vurderingen af ansøgers tekniske kapacitet.
9. Oplysninger om mandskabsmæssige ressourcer.
Oversigt over antal medarbejdere fordelt på fagområder de seneste 3 regnskabsår.
Hvis ansøgerens virksomhed er etableret indenfor de sidste 3 år, skal ansøgeren alene give oplysninger for den periode, hvor virksomheden har bestået.
10. Overordnet beskrivelse af kvalitetssikringssystem.
Ved sammenslutning af ansøgere (=konsortium) skal de ovenfor nævnte oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet. Såfremt ovennævnte oplysninger ikke er afgivet for hver deltager i konsortiet, indebærer det ikke, at ansøgningen er ukonditionsmæssig, men manglende oplysninger kan have betydning for vurderingen af konsortiets egnethed og udvælgelse af tilbudsgivere.
Såfremt ansøger ønsker, at der ved vurdering af ansøgers egnethed skal lægges vægt på underentreprenørs kompetencer, skal ansøger vedlægge en erklæring fra den pågældende underentreprenør om, at ansøger kan disponere over underentreprenørens kompetencer i tilfælde af, at opgaven tildeles ansøger, samt en overordnet beskrivelse af underentreprenørers ydelser. I det omfang ansøger ønsker, at underentreprenørens kompetencer indgår i vurdering af ansøgers egnethed, bør ansøgning desuden vedlægge de i udbudsbekendtgørelsen punkt III.2.3) (teknisk kapacitet) anførte oplysninger.
I det omfang ansøgning ikke er vedlagt sådanne oplysninger fra underentreprenørs vedkommende, vil ansøgning ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig, men manglende oplysninger kan have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed. Eksempel på støtteerklæring er vedlagt på portaladressen som fremgår af pkt. VI.3) Yderligere oplysninger.


III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet mindsteantal 5: og største antal 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Udvælgelse blandt de konditionsmæssige ansøgere vil ske på baggrund af oplysninger om ansøgers kvalifikationer i henhold pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet med hovedvægten på kvaliteten af ansøgers referencer.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

30.1.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.
Andet: Ansøgning skal udformes på dansk. Referencer kan accepteres udformet på engelsk eller tysk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


Udbud er digitalt udbud og ansøgning skal afleveres elektronisk i henhold il specifikationerne på Byggeweb. Ansøger skal oprette sig som bruger af Byggeweb på adressen www.byggeweb.dk Når ansøger er oprettet som bruger indtastes Byggeweb-udbudsnr.: TN162293 i feltet »offentlige udbud, søgning«.
Supplerende oplysninger omkring oversigt over byggeriet, tro og love-erklæring, klausul om anvendelse af praktikanter samt eksempler på erklæringer findes under »Udbudsmateriale« på ovennævnte udbudsportal.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v., som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk


VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

12.12.2014

Send til en kollega

0.125