Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/106610778.aspx
Udbyder
Argo I/S
Opdateringer
Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Ansøgere.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Spørgsmål kan stilles under fanen »Kommunikation«. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt i anonymiseret form.
Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i systemet. I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes pkt. 1.6, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet sendes til support.dk@mercell.com eller på 63 13 37 00. Andre Enheder og Sammenslutninger, på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD'et. I udbudsbetingelserne beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4.
Maling af containere
Argo I/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
13507406
Håndværkervej 70
Roskilde
4000
Danmark
Kontaktperson: Klaus Hansen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.argo.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://permalink.mercell.com/106610778.aspx
Del II: Genstand
Udbud af maling af containere
ARGO udbyder hermed sit behov for malerydelser inkl. sandblæsning og malerydelser af containere.
ARGO ønsker at indgå rammeaftaler med en (1) leverandør på malerydelser vedr. Ordregivers containere på lokationer på Vestsjælland og en (1) leverandør vedr. containere på lokationer på Østsjælland.
Delaftale 1 - vest
Ordregivers vestligt beliggende lokationer
Delaftale 1 - vest, vedrører opgavevaretagelsen af containere placeret på de af delaftalen omfattede lokationer.
Rammeaftalerne kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.
Delaftale 2 - øst
Ordregivers østligt beliggende lokationer.
Delaftale 2 - øst, vedrører opgavevaretagelsen af containere placeret på de af delaftalen omfattede lokationer.
Rammeaftalerne kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet levere en udfyldt udgave af Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) jf. nedenfor. Såfremt tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (konsortier) skal der afleveres flere ESPD'er, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 2.1. ESPD'et er en egen-erklæring, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse.
Tilbudsgiver skal udfylde følgende i ESPD'ets del II: Oplysninger om den økonomiske aktør:
- Punkt A: Oplysninger om den økonomiske aktør,
- Punkt B: Oplysninger om den økonomiske repræsentanter,
- Punkt C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet.
Tilbudsgiver skal udfylde følgende i ESPD'ets del III: Udelukkelsesgrunde, hvor tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136:
- Punkt A: Grunde vedr. straffedomme,
- Punkt B: Grunde vedr. betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger,
- Punkt C: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet.
Tilbudsgiver skal anføre en (1) reference, som opfylder mindstekravet.
Tilbudsgiver trykker på + for at få mulighed for at udfylde flere referencer.
Referencer skal være udført inden for de seneste tre (3) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb.
Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end tre (3) år før tilbudsfristen.
Referencerne skal indeholde følgende:
1) Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen konditionsmæssig ift. mindstekravet. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start og slutdatoer);
2) Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne;
3) Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under Beskrivelse. Er opgaven ikke afsluttet angives slutdatoen som datoen for udfyldelse af ESPD et;
4) Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har minimum en (1) reference fra Kunde, hvor referencebeskrivelsen afspejler erfaring med maling og sandblæsning af metalkonstruktioner.
ARGO forudsætter, at Leverandøren og dennes eventuelle underleverandører overholder internationale konventioner tiltrådt af Danmark, herunder de grundlæggende ILO-konventioner oplyst i Bilag - Udkast til Rammeaftale, pkt. 27.
Leverandøren skal sikre, at ansatte hos leverandøren og eventuelle underleverandører, som i Danmark medvirker til at opfylde aftalen, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område, som oplyst i Bilag - Udkast til Rammeaftale, pkt. 28.
Leverandøren forpligter sig til at indgå i en dialog med ARGO om oprettelse af uddannelses- og praktikpladser samt løntilskud og arbejdsprøvningsom, som oplyst i Bilag - Udkast til Rammeaftale, pkt. 29.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Ansøgere.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Spørgsmål kan stilles under fanen »Kommunikation«. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt i anonymiseret form.
Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i systemet. I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes pkt. 1.6, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet sendes til support.dk@mercell.com eller på 63 13 37 00. Andre Enheder og Sammenslutninger, på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD'et. I udbudsbetingelserne beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk