23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 217-384068
Offentliggjort
11.11.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Til
09.12.2014 Kl. 11:59

Addresse
http://permalink.mercell.com/47565502.aspx

Anmodning om deltagelse

Til
09.12.2014 Kl. 12:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/47565502.aspx

Udbyder

Sønderborg Kommune

Rengøring 2014


Sønderborg Kommune

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Sønderborg Kommune
Rådhustorvet 10
Att: Kim Jepsen
6400 Sønderborg
DANMARK
Telefon: +45 88726400
Mailadresse: kjee@sonderborg.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.sonderborgkommune.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/47565502.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/47565502.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/47565502.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/47565502.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/47565502.aspx


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Sønderborg Kommune — Udbud af rengøring 2014 — Prækvalifikation.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 14: Bygningsrengøring og ejendomsadministration
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Adresser i Sønderborg Kommune.

NUTS-kode DK032


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Ovennævnte udbud af rengøring gennemføres af Servicemægleren A/S på vegne af Sønderborg Kommune.
Opgaven omfatter rengøring af skoler, daginstitutioner og øvrige kommunale bygninger i Sønderborg Kommune — i alt ca. 74.223 m². Det oplyste m² — antal skal tages med forbehold.
Opgaven er opdelt i tre delaftaler, som er nærmere beskrevet i bilagene.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/47565502.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.


II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911100, 90911100


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Der henvises til pkt. II.1.5).



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Ekstraopgaver ud over det i kontrakten aftalte (omfanget af disse optioner er beskrevet nærmere i udbudsmaterialet).
Der vil være mulighed for forlængelse af kontrakten på uændrede vilkår.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)



Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Augustenborg/Nordborg

1)

Kort beskrivelse

Udførelse af rengøring i skoler, daginstitutioner og øvrige kommunale bygninger i området ved Augustenborg og Nordborg. Delaftalen omfatter følgende enheder:
— Augustenborg Skole, Kettingvej 1b, 6440 Augustenborg
— Augustenborg Skolelæge, Kettingvej 1b, 6440 Augustenborg
— Augustenborg Skoles SFO, Kettingvej 1a, 6440 Augustenborg
— Augustenborg Dagplejekontoret, Kettingvej 1a, 6440 Augustenborg
— Bro Børnehus, Stavensbølgade 66, 6440 Augustenborg
— Børnehaven Augusta, Primulavej 2, 6440 Augustenborg
— Børnebyen Havnbjerg, Piledamsvej 2, 6430 Nordborg
— Lilleskovens Børnehave, Mads Clausens Vej 103, 6430 Nordborg
— Fryndesholm Skole, Gyden 96, 6440 Augustenborg
— Fryndesholm Skoles SFO, Gyden 96, 6440 Augustenborg
— Fryndesholm Skolelæge, Gyden 96, 6440 Augustenborg
— Fynshav Børnehus, Svinget 2, 6440 Augustenborg
— Guderup Børnehave, Flintevænget 67, Guderup, 6430 Nordborg
— Kernehuset Augustenborg, Stadionvej 8, 6440 Augustenborg
— Klub A, Industrivej 1, 6440 Augustenborg
— Klub F, Gyden 94, 6440 Augustenborg
— Klub Svellebo, Kettingvej 3, 6440 Augustenborg
— Nordals Skolen, SFO og Hal (Nordborg afdeling), Peblingestien 2, 6430 Nordborg
— Kulturbørnehaven, Fejøvej 15, 6430 Nordborg
— Tandklinikken Nordborg, Storegade 36, 6430 Nordborg.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911100


3)

Mængde eller omfang

I alt ca. 28 925 m². Det oplyste m²-antal skal tages med forbehold.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Der prækvalificeres 7 tilbudsgivere pr. delaftale. En ansøger kan udvælges til at byde på flere delaftaler.


Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Sønderborg/Sydals

1)

Kort beskrivelse

Udførelse af rengøring i skoler, daginstitutioner og øvrige kommunale bygninger i området ved Sønderborg og Sydals. Delaftalen omfatter følgende enheder:
— Brand og Redning, Vestermark 10, 6400 Sønderborg
— Bygadens Børnegård Hørup, Bonderosevej 1, 6470 Sydals
— Børnegården Damgade, Damgade 47, 6400 Sønderborg
— Idrætsbørnegården Skratmosen, Friheds Allé 45A, 6400 Sønderborg
— Deutscher Kindergarten Arnkilgade, Arnkilgade 12, 6400 Sønderborg
— Børnehaven Engelshøj, Engelshøjgade 1, 6400 Sønderborg
— Kløverhusene (Børnehave), Sundsmarksvej 72, 6400 Sønderborg
— Børnehaven Rådyrvej, Rådyrvej 1A, 6400 Sønderborg
— Børnehaven Toften, Porsgrunnsgade 4, 6400 Sønderborg
— Lysabild Børneunivers, Lysabildgade 2A, 6470 Sydals
— Børnehuset Sønderskov, Borgmester Andersensvej 28, 6400 Sønderborg
— Børnehuset Tangsmose, Tangsmose 2, 6470 Sydals
— Naturbørnehuset Ved Skellet, Ved Skellet 66, 6400 Sønderborg
— Hjælpemiddeldepotet, Mommarkvej 5, 6400 Sønderborg
— Hørup Centralskole og Klub, Vestervej 42, 6470 Sydals
— SFO Hørup »Stedet for Os«, Vestervej 42, 6470 Sydals
— Kløverlykke Børnehus, Kløverlykke 31, 6470 Sydals
— Børnehuset Spirrevippen, Agtoftvej 18, 6400 Sønderborg
— Deutscher Kindergarten Ringridervej, Ringriddervej 13, 6400 Sønderborg
— Lysabild Skole og SFO, Lysabildgade 2, 6470 Sydals
— Tandslet Naturbørnehave, Tandsbusk 2, 6470 Sydals
— Sønderborg Havn, Nørrebro 1A, 6400 Sønderborg
— Social og Sundhed, Ellegårdvej, Ellegårdvej 25A, 6400 Sønderborg



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911100


3)

Mængde eller omfang

I alt ca. 23 361 m². Det oplyste m² — antal skal tages med forbehold.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Der prækvalificeres 7 tilbudsgivere pr. delaftale. En ansøger kan udvælges til at byde på flere delaftaler.


Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Sønderborg/Gråsten/Broager m.m.

1)

Kort beskrivelse

Udførelse af rengøring i skoler, daginstitutioner og øvrige kommunale bygninger i området ved Sønderborg, Gråsten og Broager m.m. Delaftalen omfatter følgende enheder:
— Børnehuset Alssund, Gl. Aabenraavej 22, Dybbøl, 6400 Sønderborg
— Egernsund Skole, Skovgade 13, 6320 Egernsund
— Børnehuset Vindsuset, Ravnsbjergvej 12, 6300 Gråsten
— Børnehuset Himmelblå, Nejsvej 21, 6310 Broager
— Børnehuset Dybbøl, Dybbøl Bygade 52A, Dybbøl, 6400 Sønderborg
— Gråsten Skole, Klub og SFO, Degnevænget 2, 6300 Gråsten
— Deutscher Kindergarten Broacker, Vestergade 39, 6310 Broager
— Deutscher Kindergarten Gravenstein, Rinkenæs, Stenvej 27, 6300 Gråsten
— Mariegård SFO, Mejerivej 13, 6310 Broager
— Rinkenæs Børnehus, Stenvej 28, 6300 Gråsten
— Rinkenæs Skole, Hal og SFO, Stenvej 10, 6300 Gråsten
— Gråsten Rådhus, Torvet 8, 6300 Gråsten
— Tandpleje Gråsten, Engparken 4, 6300 Gråsten
— Nydam Børnehus, Skolevej 19B, 6400 Sønderborg.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911100


3)

Mængde eller omfang

I alt ca. 21 937 m². Det oplyste m² — antal skal tages med forbehold.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Der prækvalificeres 7 tilbudsgivere pr. delaftale. En ansøger kan udvælges til at byde på flere delaftaler.



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Ingen.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der faktureres månedsvis bagud den 20. i produktionsmåneden til betaling med betalingsbetingelserne 30 dage netto.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen retlig form, men såfremt tilbuddet afgives af et konsortium, skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig leverandør, der tegner alle de bydende. Endvidere skal alle de bydende hæfte solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Ansatte skal tilbydes løn og arbejdsvilkår svarende til den løn og de arbejdsvilkår, der ydes danske arbejdstagere for tilsvarende arbejde.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Dateret og underskrevet erklæring på tro og love om ikke at være omfattet af udelukkelseskriterier jf. direktiv 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og 2. Erklæringen må maks. være 6 måneder gammel på ansøgningstidspunktet. Skema er vedhæftet.
Dateret og underskrevet erklæring på tro og love om i hvilket omfang tjenesteyderen har forfalden gæld til det offentlige, jf. lovbekendtg. nr. 336 af 13.5.1997. Erklæringen må maks. være 6 måneder gammel på ansøgningstidspunktet. Skema er vedhæftet.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring med oplysning om forsikringssum. Af dokumentationen skal det tydeligt fremgå, hvem der er forsikringstager samt at forsikringen er gældende på ansøgningstidspunktet. Dokumentationen kan eksempelvis være i form af forsikringspolice eller certifikat.
For opfyldelse af kravet om dokumentation for virksomhedens økonomiske og finansielle formåen henvises til separat bilag »Økonomisk og finansiel formåen«. Dokumenterne ifølge dette bilag skal uploades.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav til omsætning: Min. 5 000 000 DKK i det senest afsluttede regnskabsår pr. delaftale, der ansøges om prækvalifikation til.
Mindstekrav til egenkapital: Egenkapitalen skal i det senest afsluttede regnskabsår være positiv.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Forelæggelse af referenceliste med op til 6 relevante, sammenlignelige tjenesteydelser, der er udført i løbet af de sidste 3 år. Det vedhæftede skema skal anvendes i forbindelse med oplysning af referencer. Ordregiver kan vælge at kontakte de oplyste referencer.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der er flere egnede ansøgere end det planlagte antal, vil der blandt de ansøgere, der utvivlsomt har en tilstrækkelig økonomisk styrke til at løfte den udbudte opgave, blive udvalgt de 7 virksomheder, som i lyset af den udbudte opgave og ud fra ønsket om at skabe en optimal konkurrence har de bedste referencer.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 9.12.2014 - 11:59
Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

9.12.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

Rengøring udføres for nuværende i entreprise.
Ordregiver forbeholder sig ret til at afgive eget bud/kontroltilbud.
Der må ikke anvendes underleverandør til løsning af den daglige rengøringsopgave.
Leverandøren skal være villig til at indgå kontraktvilkår vedrørende sociale klausuler (yderligere specifikation vil fremgå af udbudsmaterialet).
Der prækvalificeres 7 tilbudsgivere pr. delaftale. En ansøger kan udvælges til at byde på flere delaftaler.
Det kan oplyses, at opstartsdatoen for leverancen på nuværende tidspunkt forventes at være 1.7.2015.
Forud for aftaleindgåelsen, og senest ved underskrivelsen, skal den vindende leverandør fremlægge firmaattest samt skatteattest for moms og skat som maksimal er 6 måneder gammel på tidspunkt for underskrivelsen. For danske leverandører vil dette være dækket af en serviceattest, som maksimal er 6 måneder gammel på tidspunkt for underskrivelsen.



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over prækvalifikationsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. som ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013, § 1, senest 20 kalenderdage efter, at Ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, regnet fra dagen efter den dag, hvor underretningen er blevet afsendt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette Ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, jf. § 6, stk. 3.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

6.11.2014

Send til en kollega

0.047