23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
24.06.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
http://udbud.dk/Pages/Tenders/ShowTender?tenderid=17733

Anmodning om deltagelse

Til
01.07.2014 Kl. 16:00

Addresse
Boligkontoret Danmark, Byg Vest
Toldeboden 3, 1. sal
8800 Viborg
Mail: hekm@bdk.dk

Udbyder

Midtjysk Boligselskab afd. 78 v/Boligkontoret Danmark

Bygherrerådgivning i forbindelse opførelse af nybyggeri i Horsens


Midtjysk Boligselskab afd. 78 v/Boligkontoret Danmark

Aftalen omfatter rådgivning i form af bygherrerådgivningsydelser vedrørende opførelse af en almen boligbebyggelse på Rødtjørnen i Horsens omfattende 60 familieboliger, bestående af 30 stk. 3-værelses boliger og 30 stk. 4-værelses boliger. I alt forventet etageareal 6.450 m2. Byggeriet opføres som energiklasse 2015.

Bygherrerådgivningen tager udgangspunkt i totalentreprise med baggrund i omvendt licitation og EU-udbud med prækvalifikation. Udbudsgrundlag er udarbejdet og udbud er sket.

Projektet er baseret på etapevis aflevering, men med samlet aflevering i forhold til totalentreprenørens garantistillelse.

Opgaven gennemføres efter Lov om almene boliger med tilhørende bekendtgørelser, cirkulærer og vejledninger samt krav fra myndigheder, forsyningsselskaber og Landsbyggefonden.

Totalentrepriseprojektet er baseret på en samlet entreprisesum på 79.012.500,- kr. incl. moms og totalentreprenørens udgifter til vinterforanstaltninger, udtørring, byggestrøm og -vand.

Totalentreprisen er omfattet af IKT-bekendtgørelsen og Byggeweb anvendes som portal til såvel udbud, projektering samt udførelse mv. Udgiften afholdes af bygherre.

Projektets nuværende tidsplan er følgende:
- Licitation 05.08.2014
- Bedømmelse af indkomne tilbud 18.08.2014
- Underretning til tilbudsgivere 20.08.2014
- Indsendelse af skema B 01.09.2014
- Betinget kontrahering 04.09.2014
- Skema B godkendelse 23.09.2014
- Projekteringsopstart 01.10.2014
- Myndighedsgodkendelse 19.12.2014
- Opstart af byggeplads/fundamenter 05.01.2015
- Aflevering af byggeri til mangelgennemgang 02.11.2016
- Aflevering af mangelfrit byggeri 30.11.2016

Aftalegrundlaget er ”Almindelige Bestemmelser for teknisk Rådgivning og bistand” (ABR 89) samt ”Bygherrerådgivning 2013” fra Foreningen af Rådgivende Ingeniører og Praktiserende Arkitekters Råd-
Rådgivers ydelser omfatter jævnfør ydelsesbeskrivelsen ” Bygherrerådgivning 2013”:
a) Valg af totalentreprenør, ydelsesbeskrivelsens pkt. 3.2.3 - 3.2.7.
b) Projektering, ydelsesbeskrivelsens pkt. 3.3.
c) Udførelse, ydelsesbeskrivelsens pkt. 3.4.
d) Kontrol af totalentreprenørens IKT ydelser, jf. ydelsesbeskrivelsens pkt. 7.1 – 7.9, excl. pkt. 7.8.
e) Iværksættelse af landinspektørarbejde i det omfang som er nødvendigt på bygherrens vegne.
f) Kontrol af totalentreprenørens geoteknisk undersøgelser, jf. ydelsesbeskrivelsens pkt. 7.23.
g) Kontrol af totalentreprenørens miljøundersøgelser, jf. ydelsesbeskrivelsens pkt. 7.24 + 7.25.
h) Særlig mødevirksomhed, ydelsesbeskrivelsens pkt. 7.30.
i) Iværksættelse af kontakt til fredningsmyndigheder, museum mv. i det omfang som er nødvendigt.

samt sikre at specifikke ydelser som nævnt i rådgiverkontraktens bilag (ydelsesbeskrivelse) overholdes.

Frist for indsendelse af spørgsmål til opgaven og prækvalifikationen er 30.06.2014 kl. 12.00.

Deadline: 01-07-2014 kl. 16.00

Tildelingskriterier: Økonomisk mest fordelagtige bud

Uddybning af tildelingskriterier: Opgaven forventes at blive tildelt på baggrund af en vurdering af
• Pris
• Procesbeskrivelse for løsning af pkt. 3.3 og pkt. 3.4 i ydelsesbeskrivelsen ”Bygherrerådgivning 2013”
• Organisation og bemanding

Nærmere vægtning fremgår af udbudsmaterialet.

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører, der vil blive opfordret til at afgive tilbud: 5.

Ved færre egnede prækvalificeres et færre antal.
Der betales ikke tilbudsvederlag.

Udvælgelseskriterier: For at deltage skal ansøger anføre følgende oplysninger:
(1) Ansøgers firmanavn, adresse, CVR.-nr., kontaktperson, dennes e-mail og tlf.nr.

(2) Tro- og love erklæring om, at ansøger ikke har ubetalt forfalden gæld til det offentlige på over 100.000 DDK jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.

(3) Liste omfattende maks. 5 referencer over sammenlignelige opgaver, som ansøgeren har udført rådgivning til indenfor de seneste 3 år med angivelse af:
• Beskrivelse af opgaven med angivelse af hovedstørrelser
• Beskrivelse af ansøgerens ydelser
• Udførelsestidsperiode for rådgivningen

(4) Revisor erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår

Udvælgelsen af prækvalificerede vil ske blandt de ansøger, der vurderes at have den fornødne økonomiske og faglige kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Ved udvælgelsen vil der blive lagt vægt på relevans og kvalitet af de oplyste referencer i forhold til den udbudte opgave.

Særligt vedr. yderligere materiale:
Udbudsgrundlag for totalentreprise indgår i udbudsmaterialet, som tilsendes prækvalificerede ansøgere elektronisk.

Prækvalifikation forventes foretaget onsdag i uge 27 og udbudsmateriale udsendes samme dag med tilbudsfrist onsdag i uge 28. Kontrakt forventes indgået umiddelbart bagefter. Nærmere oplysning herom vil fremgå af udbudsmaterialet.

Ansøgning om prækvalifikation fremsendes i en digital udgave til mailadressen, som står anført under ”kontaktperson”.

CPV kode: 71530000-2 - Rådgivning i forbindelse med byggeri

SMV venligt: Ja
Kontaktperson: Heine Krarup Møller, E-mail: hekm@bdk.dk, telefon: +45 21413108

Send til en kollega

0.047