23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 108-190856
Offentliggjort
06.06.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
11.07.2014 Kl. 12:00

Addresse
NIRAS A/S
Sortemosevej 19
Att: Johan Finsteen Gjødvad
3450 Allerød
Telefon: +45 48104487
Mail: jfg@niras.dk
Internet: www.niras.dk

Udbyder

Nordvand A/S

Opdateringer

Annullering
(22.12.2014)

Uafsluttet procedure
Kontrakten er ikke blevet tildelt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse


Yderligere supplerende oplysninger

Efter en gennemgang af de indkomne tilbud er det konstateret, at tilbuddene overstiger ordregivers budget. Endvidere har der været fejl i den udbudte tilbudsliste, hvorfor udbudsgrundlaget har været mangelfuldt.

Derfor er det besluttet at udbudsprocessen annulleres. Der vil blive gennemført et nyt offentligt udbud, som vil blive offentliggjort snarest.

Vibrations- støj- og sætningsmålinger ved tunnelering, Strandvejsområdet 1 (Annulleret)


Nordvand A/S

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Nordvand A/S
Ørnegårdsvej 17
Att: Martin J. Andersen/Sophie Skau Damskier
2820 Gentofte
DANMARK
Mailadresse: nordvand@nordvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.nordvand.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Sortemosevej 19
Att: Johan Finsteen Gjødvad
3450 Allerød
DANMARK
Telefon: +45 48104487
Mailadresse: jfg@niras.dk
Internetadresse: http://www.niras.dk


I.2)

Hovedaktivitet

Andet: Vibrations- og Støjmonitorering



I.3)

Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

Vibrations- støj- og sætningsmålinger ved tunnelering, Strandvejsområdet 1.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Gentofte.

NUTS-kode DK012


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Gennemførelse af vibrations-, støj- og sætningsmålinger i forbindelse med anlægsarbejde for tunnelering i Strandvejsområdet i Gentofte:
— Montering, udlejning og nedtagning af udstyr.
— Periodisk afrapportering.
— Alarm ved overskridelse, af fastlagt niveau for vibrationer.
— Vibrationsmonitorering iht. DIN4150-3.
— Støjmonitorering iht. lokale krav.
— Målinger af sætninger, ved faste installationer på udvalgte bygninger.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


71000000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:


II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:


III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Hvis ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget. Ansøgere opfordres til i ansøgningen præcist at oplyse, om ansøgningen indleveres af en enkelt virksomhed eller af en sammenslutning af økonomiske aktører.



III.1.4)

Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: (1) Ansøgers firmanavn, adresse, CVR.-nr., kontaktperson, dennes e-mail og tlf.-nr.
(2) Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke har ubetalt forfalden gæld til det offentlige på over 100 000 DKK jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
(3) Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i én af de i direktiv nr. 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 eller stk. 2 litra a), b), c), (e) og (f) anførte udelukkelsessituationer.
Hvis ansøgningen indleveres af en sammenslutning af økonomiske aktører, skal ovennævnte oplysninger indgives for samtlige deltagere.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Revisorattesterede nøgletal for de seneste 3 regnskabsår, omfattende omsætning, resultat, balance og egenkapital.
Hvis ansøgningen indleveres af en sammenslutning af økonomiske aktører, skal ovennævnte oplysninger indgives for samtlige deltagere.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: (1) Liste omfattende maks. 10 referencer over sammenlignelige opgaver indenfor støj- og vibrationsmåling, som ansøgeren har udført rådgivning og monitorering på indenfor de seneste 3 år med angivelse af bygherre, ydelse og tidspunkt.
(2) Oplysning om antal medarbejdere hos ansøger, der har kompetencer indenfor monitorering af støj-, vibrations- og sætningsmålinger.
Hvis ansøger er en sammenslutning af aktører og/eller ansøgeren agter at benytte underrådgivere til løsning af opgaven, skal ovennævnte oplysninger om III.2.3) Teknisk kapacitet afgives for samtlige deltagere og for sådanne underrådgivere.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos ordregiveren:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter


IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

11.7.2014 - 12:00



IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk. engelsk.
Andet: Arbejdssproget er dansk.



IV.3.6)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.7)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger:

Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes i 2 trykte eksemplarer og i elektronisk form (som pdf-fil eller andet låst format). Filerne bør tilsammen ikke overstige 10 MB.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underrådgivere eller andre enheder i en koncern) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Ordregiver vil opfordre 5 ansøgere til at afgive tilbud. Ved udvælgelse blandt de konditionsmæssige ansøgere vil ordregiver vælge de 5 ansøgere, der i lyset af den udbudte opgave samlet set vurderes at have den bedste og mest relevante erfaring og kapacitet i forhold til de oplysninger, der kræves efter punkt III.2).



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Samtidigt med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og hvorvidt klagen indbringes for nævnet.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

4.6.2014

Send til en kollega

0.048