23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 153-275155
Offentliggjort
12.08.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
19.09.2014 Kl. 12:00

Addresse
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37,1
Att: Ole Suadicani
2300 København S
Telefon: +45 33663331
Mail: olesua@tmf.kk.dk
Fax: +45 33667191

Udbyder

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Vindere

Hovedentreprenør

(03.02.2016)
Oknygaard A/S
Bækgårdsvej 90
4140 Vanløse

Opdateringer

Rettelse
(26.08.2014)

I stedet for:

II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Gartnerrisk drift af lokal bypark omkring Harrestrup å. En lang og smal park domineret af en gennemgående cykelsti.

III.1.4) Andre særlige vilkår:

Vil fremgå af udbudsmaterialet, hvor bl.a. de specielle kontrol- og afrapporteringskrav er beskrevet

III.2.1) De økonomiske aktørerspersonlige forhold, herunder kravom optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

1. ID, Identifikationsoplysninger herunder navn, adresse, CVR-nummer, CPR-nummer (hvis relevant), kontaktoplysninger og -person

2. Underskrevet tro og love erklæring om, at tilbudsgiver ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK, som der ikke er stillet sikkerhed for betalingen af eller indgået aftale om en afviklingsordning med inddrivelsesmyndigheden. Erklæringen må ikke være ældre end 1 måned regnet fra dato for ansøgning om deltagelse. Skabelon fra kommunens hjemmeside kan anvendes (www.kk.dk/udbud).

3. Tro og love-erklæring om at firmaet ikke er under afvikling eller konkursbehandling.

4. Bevis for relevant erhvervsansvarsforsikring.

Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, konsortium eller lignende, skal plysningerne i pkt. 1–4 angives for hver af virksomhederne. III.2.2).

VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne :

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen

Kampmannsgade 1

1780 København V

DANMARK

Telefon: +45 33307621

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager:

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. skal klager over ikke at være prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til DA standardformular 02 — udbudsbekendtgørelse 12 / 16 ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 2, stk 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante DA standardformular 02 — udbudsbekendtgørelse 12 / 16 grunde for beslutningen. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter offentliggørelsen af indgået kontrakt i EU-Tidende.
Læses:
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Gartnerisk vedligeholdelse af bypark med brugsplæner, beplantninger, parktræer, belægninger, legeredskaber, parkinventar samt affaldshåndtering. Kontrakten er kategoriseret som en bilag II B-tjenesteydelse i direktiv 2004/18/EF (udbudsdirektivet). Udbuddet er således ikke underlagt bestemmelserne i udbudsdirektivet, men vil alene være underlagt EF-traktatens grundlæggende principper.

III.1.4) Andre særlige vilkår:

Vil fremgå af udbudsmaterialet, hvor bl.a. de specielle kontrol- og af rapporteringskrav er beskrevet.

Kontrakten vil forpligte leverandøren til at udvise samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for FNs 10 Global Compact-principper. Det sker ved, at leverandøren ved opfyldelsen af kontrakten forpligter sig til at overholde kravene i dette bilag.

III.2.1) De økonomiske aktørerspersonlige forhold, herunder kravom optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

1. Identifikationsoplysninger herunder navn, adresse, CVR-nummer, CPR-nummer (hvis relevant), kontaktoplysninger og -person.

2. Underskrevet tro og love erklæring på, at ansøger ikke befinder sig i nogle af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a, b og c nævnte situationer. Erklæringen må ikke være ældre end 1 måned regnet fra dato for ansøgning om deltagelse. Skabelon fra kommunens hjemmeside kan anvendes (http://www.kk.dk/da/erhverv/indkoeb-og-udbud).

3. Underskrevet tro og love erklæring i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om, hvorvidt virksomheden har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK. Skabelon fra kommunens hjemmeside kan anvendes (http://www.kk.dk/da/erhverv/indkoeb-og-udbud).

4. Bevis for relevant erhvervsansvarsforsikring.

Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, konsortium eller lignende, skal oplysningerne i pkt. 1-4 angives for hver af virksomhederne.

VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne :

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen

Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17, Postboks 2000

2100 København Ø

DANMARK

Telefon: +45 35291000

Internetadresse: (URL) http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager:

Der er Ingen klagefrister for klager over udbud af bilag II B-tjenesteydelser. Klage over udbud af kontrakter vedr. bilag II B-tjenesteydelser, som har grænseoverskridende interesse, kan indbringes for klagenævnet for udbud.

Drift af Krogebjergparken (Rettet)


Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37,1
Att: Ole Suadicani
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 33663331
Mailadresse: olesua@tmf.kk.dk
Fax: +45 33667191

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Københavns Kommune
Teknik- og Miljøforvaltningen, Serviceområde Byens Drift
Islands Brygge 37, 1
2300 København S
DANMARK

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Krogebjergparken, drift af.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser

NUTS-kode DK011


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Gartnerisk drift af lokal bypark omkring Harrestrup å. En lang og smal park domineret af en gennemgående cykelsti.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


77311000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Parkens areal er 136 000 m² og består af græsarealer, beplantninger, parktræer, belægninger, parkinventar, å samt renhold af alle arealer.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 1 800 000 og 2 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Kontrakt er 2-årig med 2 x 1 års forlængelsesmulighed. Udbyder bestemmer om optionen tages i anvendelse.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der kræves en sikkerhedstillelses på 10 % af første års kontraktbeløb.
Sikkerhedsstillelsen løber i hele kontraktperioden og eventuelt optionsår og udløber ½ år efter kontraktens ophør.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:


Københavns Kommunes betalingsbestemmelser, jf kommunens hjemmeside: www.kk.dk/Erhverv/Indkobogudbud/InformationTilLeverandoerer.aspx
Øvrige vilkår fremgår af udbudsmaterialerne.


III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Når flere i forening afgiver tilbud, er det bindende en for alle og alle for en. Ét af sammenslutningens medlemmer skal have fuld prokura over for ordregiver. Ved en eventuel kontraktindgåelse skal hvert medlem af sammenslutningen af tilbudsgivere afgive erklæring om solidarisk og direkte ansvar/hæftelse for kontrakten.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Vil fremgå af udbudsmaterialet, hvor bl.a. de specielle kontrol- og afrapporteringskrav er beskrevet.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. ID, Identifikationsoplysninger herunder navn, adresse, CVR-nummer, CPR-nummer (hvis relevant), kontaktoplysninger og -person

2. Underskrevet tro og love erklæring om, at tilbudsgiver ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK, som der ikke er stillet sikkerhed for betalingen af eller indgået aftale om en afviklingsordning med inddrivelsesmyndigheden. Erklæringen må ikke være ældre end 1 måned regnet fra dato for ansøgning om deltagelse. Skabelon fra kommunens hjemmeside kan anvendes (www.kk.dk/udbud).
3. Tro og love-erklæring om at firmaet ikke er under afvikling eller konkursbehandling.
4. Bevis for relevant erhvervsansvarsforsikring.
Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, konsortium eller lignende, skal plysningerne i pkt. 1–4 angives for hver af virksomhederne. III.2.2).


III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Revisorpåtegnet resultatopgørelse og balance med angivelse af underposter fra de 2 seneste disponible årsregnskaber. Bemærk at der kræves ikke de fulde årsregnskaber.
2. Oplysninger om tilbudsgiverens omsætning der hidrører fra lignende opgaver de 2 seneste regnskabsår.
* Såfremt ansøger er nystartet og derfor ikke har et eller flere disponible årsregnskaber, under samme CVR-nummer, skal ansøgeren på anden relevant og verificerbar måde dokumentere sin økonomiske kapacitet, f.eks. ved erklæring fra revisor om ansøgers økonomiske situation.
* Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, konsortium eller lignende skal oplysningerne i pkt. 1–2 angives for hver af virksomhederne.
* Henviser tilbudsgiver til andres ressourcer, herunder koncern-interne selskaber eller samarbejdspartnere, skal der medsendes dokumentation for, at tilbudsgiveren kan råde over disse ressourcer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ad 1. Egenkapital skal være positiv.
Ad 2. Der skal have være omsætning fra lignende opgaver.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1. Referenceliste over tilsvarende opgaver firmaet har løst indenfor de sidste 5 år, eller i firmaets levetid.
2. Beskrivelse af firmaets arbejdsmiljøpolitik.
3. Maskinliste for relevante maskiner.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ad 1. Kun drift og pleje af parker og parklignende arealer, alsidigt sammensat med mange typer af parkelementer.
Ad 2. Beskrivelser af tiltag firmaet gør ud over hvad lovgivningen kræver. Både på det fysiske og det psykiske område for at beskytte medarbejderne og for at skabe en god arbejdsplads for medarbejderne.
Ad 3. Maskinlisten skal kun indeholde maskiner og udstyr firmaet ejer eller lejer og som skal anvendes i den almindelige gartneriske drift og vedligeholdelse af parken.
* Det kan oplyses, at kommunen ikke stiller nogen maskiner eller udstyr til rådighed.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej



III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja



Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Tilstrækkelige økonomiske og teknisk formåen samt at virksomheden har dokumenteret erfaring fra løsning af tilsvarende opgaver (drift og pleje af parker). Ordregiver vil på grundlag heraf sikre en sammensætning af tilbudsgivere, der skønnes at give den bedst mulige konkurrence om opgaven.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier


Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Pris. Vægtning 50

2. Medarbejderes faglighed. Vægtning 25

3. Miljøhensyn. Vægtning 25



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

19.9.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

3.10.2014



IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

3.10.2014: Udsendelse af udbudsmaterialer.
7.11.2014: Sidste frist for spørgsmål til udbudsmaterialet.
11.11.2014: Sidste dag for svar på spørgsmål til udbudsmaterialet.
17.11.2014: Åbning af bud kl. 12:00 Islands Brygge 37, stuen.
1.1.2015: Påbegyndelse af driftsopgaver.



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Kampmannsgade 1
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33307621
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. skal klager over ikke at være prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til DA standardformular 02 — udbudsbekendtgørelse 12 / 16 ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 2, stk 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante DA standardformular 02 — udbudsbekendtgørelse 12 / 16 grunde for beslutningen. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter offentliggørelsen af indgået kontrakt i EU-Tidende.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

7.8.2014

Send til en kollega

0.137